Translate

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016

ΤΜΗΜΑ ΤΖΟΥΝΤΟ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ: Απάντηση στις σκοταδιστικές αντιλήψεις που εκφράστηκαν στο Ωραιόκαστρο



ΤΜΗΜΑ ΤΖΟΥΝΤΟ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ 


Απάντηση στις σκοταδιστικές αντιλήψεις που εκφράστηκαν στο Ωραιόκαστρο


Με ιστορικές μνήμες από την προσφυγική τους ταυτότητα απαντούν τα μέλη του Τμήματος Judo του Ηρακλή στις σκοταδιστικές αντιλήψεις που εκφράστηκαν στο Δήμο Ωραιοκάστρου με δηλώσεις μάλιστα του ίδιου του δήμαρχου Αστέριου Γαβότση, ενάντια στην υποδοχή και ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία της περιοχής. 
     Σε ανάρτησή τους στο διαδίκτυο, με τίτλο «ΓΚΑΒΟΤΣΗΣ ΟΠΩΣ ΣΤΕΡΓΙΑΔΗΣ», αναφέρουν συγκεκριμένα:

     "Καλύτερα να μείνουν εδώ να τους σφάξη ο Κεμάλ, γιατί αν πάνε στην Αθήνα θα ανατρέψουν τα πάντα".

Αριστείδης Στεργιάδης (ύπατος αρμοστής Σμύρνης), Καλοκαίρι 1922. 

   "Απαίσιοι πραγματικώς είναι οι εδώ Έλληνες, εκτός ελαχίστων. Επικρατεί Βενιζελισμός ογκώδης. Θα ήξιζε πράγματι να παραδώσωμεν την Σμύρνην εις τον Κεμάλ διά να τους πετσοκόψη όλους αυτούς τους αχρείους". 


              Πρίγκιπας Ανδρέας Γλυξμπουργκ. 

                            Θεσσαλονίκη 14-9-2016 

        Πέρασαν 94 χρόνια και οι απόγονοι των γουρουνιών ακόμα βρωμάνε. 

    Είσαι εσύ Έλληνας γιατρός που έδωσες και τον όρκο του Ιπποκράτη, 
ένα γουρούνι είσαι σαν τον Στεργιάδη. 
    Ακούστε βρωμερά σκουλήκια εκεί στο Ωραιόκαστρο που έχετε παιδιά και το παίζετε Ορθόδοξοι Χριστιανοί. Δύο πράγματα δεν διαλέγει ένα παιδί όταν αρχίζει το ταξίδι της ζωής του: Να γεννηθεί με αναπηρία ή να ξεριζωθεί από τη γειτονιά του να γίνει πρόσφυγας. 
    Εμείς που είμαστε απόγονοι προσφύγων, σας στέλνουμε να πάτε στο Διάολο. Ως τμήμα τζούντο του ιστορικού συλλόγου δεχόμαστε να διδάξουμε στα προσφυγόπουλα το άθλημα μας στο ντότζο μας, τιμώντας έτσι τη μνήμη των προγόνων μας τη μνήμη του Παύλου Φύσσα, που τον δολοφόνησαν τα κόπρανα του Χίτλερ πριν τρία χρόνια».

ΠΗΓΗ: ΓΗΤΑΥΡΟΣ

http://tolmis.blogspot.gr/2016/09/blog-post_16.html

Παύλος Φύσσας





Περίπου τα μεσάνυχτα 17 προς 18 Σεπτεμβρίου 2013 
ο χρυσαυγίτης Ρουπακιάς μαχαιρώνει τον Παύλο Φύσσα. 
Ο Παύλος μεταφέρεται στο νοσοκομείο και διαπιστώνεται ο θάνατος του.  
 
O φασισμός δεν έρχεται απ’ το μέλλον
καινούριο κάτι τάχα να μας φέρει
τι κρύβει μεσ’ τα δόντια του το ξέρω
καθώς μου δίνει γελαστός το χέρι.
***
Οι ρίζες του το σύστημα αγκαλιάζουν
και χάνονται βαθιά στα περασμένα
οι μάσκες του με τον καιρό αλλάζουν
μα όχι και το μίσος του για μένα.
***
Το φασισμό βαθιά κατάλαβε τον
δε θα πεθάνει μόνος τσάκισε τον!
***
Ο φασισμός δεν έρχεται από μέρος
που λούζεται στον ήλιο και στ’ αγέρι
το κουρασμένο βήμα του το ξέρω
και την περίσσεια νιότη μας την ξέρει.
***
Μα πάλι θε ν’ απλώσει σα χολέρα
πατώντας πάνω στην ανεμελιά σου
και δίπλα σου θα φτάσει κάποια μέρα
αν χάσεις τα ταξικά γυαλιά σου.
***
Το φασισμό βαθιά κατάλαβε τον
δε θα πεθάνει μόνος τσάκισε τον!

(«Ο φασισμός », στίχοι Φ. Λάδης, μουσική Θ. Μικρούτσικος)
https://www.youtube.com/watch?v=wr9dMNbYmb4

ΠΗΓΗ : ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ

http://www.imerodromos.gr/pavlos-fyssas-tria-xronia/

Ο Μάνος της μουσικής, της επανάστασης και του έρωτα



Σαν σήμερα, 17 Σεπτεμβρίου 1982, αφήνει την τελευταία του πνοή, 
σ’ ένα νοσοκομείο της Μόσχας, ο Μάνος Λοϊζος, ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες της σύγχρονης ελληνικής μουσικής, ένας πραγματικός καλλιτέχνης. 
Ο Μάνος της Μουσικής, ο Μάνος της Επανάστασης και του Έρωτα, 
ο δικός μας Μάνος. 
Οι μουσικές διαδρομές δεν έφυγαν ποτέ. 
Είναι εδώ. Υπάρχουν, 
εμπνέουν και συνεχίζουν το ταξίδι τους.

ΠΗΓΗ : ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ 



http://www.imerodromos.gr/loizos-manos/

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2016

Ξεδιάντροπα στο πλευρό των εφοπλιστών η ναζιστική και εγκληματική Χρυσή Αυγή





Ξεδιάντροπα στο πλευρό των εφοπλιστών 

η ναζιστική και εγκληματική Χρυσή Αυγή






Για τα συμφέροντα των εφοπλιστών δίνει τον καλύτερο της εαυτό μέσα και έξω από τη Βουλή η ναζιστική και εγκληματική οργάνωση Χρυσή Αυγή. Η Χρυσή Αυγή απειλώντας ευθέως τα ταξικά εργατικά συνδικάτα που αγωνίζονται για ικανοποιητικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Αυτό έπραξε για μια ακόμα φορά στο Πέραμα η ναζιστική και εγκληματική οργάνωση κατά την “περιοδεία” υποψήφιων βουλευτών της σε σωματείο που έστησε η Χρυσή Αυγή στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
Στην πραγματικότητα ουδέποτε πάτησαν το πόδι τους στη Ζώνη. Η “περιοδεία” τους αφορά την επίσκεψη τεσσάρων βουλευτών της στα γραφεία του «Σωματείου Ελλήνων Εργαζομένων "Ο Αγιος Νικόλαος"», δηλαδή του δουλεμπορικού που έστησε η Χρυσή Αυγή στο Πέραμα, το οποίο στεγάζεται μερικές εκατοντάδες μέτρα μακριά από τη Ζώνη.
Εμφανίσθηκαν σαν μπράβοι των εφοπλιστών και ήταν αποκαλυπτικές οι δηλώσεις του χρυσαυγίτη, Ηλία Κασιδιάρη, που ανάφερε ότι «η Ζώνη του Περάματος θα λειτουργήσει ξανά υπό την αιγίδα της Χρυσής Αυγής και με τα σωματεία των εργαζομένων και θα απομονώσουμε τους επαγγελματίες εργατοπατέρες του ΚΚΕ που λειτουργούν για ξένα συμφέροντα και έστειλαν τα ελληνικά πλοία στην Τουρκία».
Αυτή είναι η προεκλογική δέσμευση της ναζιστικής Χρυσής Αυγής, η προστασία των συμφερόντων των εφοπλιστών από τα ταξικά εργατικά συνδικάτα και τους αγωνιστές συνδικαλιστές που εκλέγονται από τους εργάτες, για τους οποίους οι ναζιστές στήνουν δουλεμπορικά γραφεία για να παρέχουν φτηνή εργασία στα αφεντικά. Έδειξαν για μια ακόμα φορά πως ο πραγματικός αντίπαλος τους είναι το εργατικό λαϊκό κίνημα και το ΚΚΕ.
Είχε προηγηθεί το βράδυ της Τετάρτης μια αναιμική προεκλογική συγκέντρωση στο Πέραμα, μέσα στα γραφεία της, στην οποία δεν συμμετείχαν περισσότερα από 30 άτομα και την Πέμπτη το πρωί για να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις «έστησαν» την «είδηση» για την «περιοδεία στη Ζώνη». Στα βίντεο και στις φωτογραφίες που δημοσιεύουν στο site, πέρα από τα γνωστά τσιράκια των μεγαλοεργολάβων και των εφοπλιστών, που πρωτοστάτησαν στη συγκρότηση του δουλεμπορικού, βρίσκονταν και ορισμένοι από τους γνωστότερους μπράβους του Περάματος.
Φυσικά, η συκοφαντία είναι στο DNA ναζιστών και φασιστών. Γι' αυτό και η Χρυσή Αυγή καταφεύγει στη συκοφαντία έναντι των ταξικών συνδικάτων και του ΚΚΕ πως «λειτουργούν για ξένα συμφέροντα και έστειλαν τα ελληνικά πλοία στην Τουρκία». Τα πλοία είναι ιδιοκτησία των εφοπλιστών -που η Χρυσή Αυγή υπερασπίζεται- και τα πηγαίνουν όπου βρίσκουν φτηνά χέρια, διότι το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα αλλά σίγουρα έχει μαντρόσκυλα στην υπηρεσία του.   














http://www.902.gr/eidisi/politiki/74941/xediantropa-sto-pleyro-ton-efopliston-i-nazistiki-kai-egklimatiki-hrysi-aygi

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2016

Συνέντευξη του Δημήτρη Κουτσούμπα στην εφημερίδα «Τα Νέα»



Συνέντευξη του Δημήτρη Κουτσούμπα 

στην εφημερίδα «Τα Νέα»


Συνέντευξη στην εφημερίδα «Τα Νέα» και στον δημοσιογράφο Δημήτρη Μανιάτη παραχώρησε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας.
Ανεβαίνετε στην ΔΕΘ και ως πολιτικός αρχηγός και ως διαδηλωτής με τις δυνάμεις του εργατικού κινήματος. Πώς απαντάτε στην κυβερνητική παροχολογία; Με τι σχέδιο ανεβαίνει το Κόμμα; Τι κάλεσμα κάνετε στους εργαζομένους ενόψει της δεύτερης αξιολόγησης δεδομένου πως τα συνδικάτα δεν αποτελούν κυρίαρχους ιμάντες εκπροσώπησης σήμερα;
Τα συσσίτια για λίγους, δεν είναι παροχή, είναι κοροϊδία του λαού, διαχείριση της φτώχειας και μάλιστα της πιο ακραίας. Και από τη ΔΕΘ απευθύνουμε κάλεσμα συμπόρευσης με το ΚΚΕ μαχητικής δράσης, οργάνωσης μιας μεγάλης λαϊκής αντεπίθεσης. Απέναντι στην κυβερνητική πολιτική, που λέει στο λαό να σκύψει κι άλλο το κεφάλι, εμείς πρωτοστατούμε για τη μαζική συμμετοχή, τη ζωντανή λειτουργία και δράση σωματείων και μαζικών φορέων, με δυνάμωμα της αλληλεγγύης και των ριζοσπαστικών συσπειρώσεων για την προώθηση της ανασύνταξης του εργατικού κινήματος, στη γραμμή ρήξης και ανατροπής, της συμμαχίας των εργαζομένων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, με τη φτωχή αγροτιά και τους αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες, για να ζήσουμε ένα καλύτερο αύριο.
Επιστρέψατε από πολιτική εκδήλωση στην Μακρόνησο μετά από πρωτοβουλία των Κομματικών Οργανώσεων σας. Είχε απλά σημειολογία ιστορική η όλη εκδήλωση ή και πολιτικά χαρακτηριστικά; Τι σχέδιο έχει το ΚΚΕ για τον μαρτυρικό τόπο σήμερα που ανακινούνται σενάρια επενδύσεων για αυτόν;
Εκτός από τον σεβασμό και την ιστορική μνήμη απέναντι σε ήρωες αγωνιστές, αποτελεί επίκαιρο μήνυμα του τι μπορεί να καταφέρει ο άνθρωπος που πιστεύει σε ανώτερα ιδανικά, αλλά και τι μπορεί να κάνει μια τάξη για να κρατήσει την εξουσία της ενάντια στο λαό. Αυτό το ελληνικό Νταχάου, η Μακρόνησος, διεκδικούμε να γίνει πραγματικό μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, με σύγχρονο λιμάνι, με μουσείο, με επισκευή των κτιρίων και των εγκαταστάσεων, ώστε να μπορούν να επισκέπτονται τα παιδιά και τα εγγόνια μας το νησί, οργανωμένα από τα σχολεία και τις σχολές τους.
Αλήθεια γιατί το ΚΚΕ σήμερα επιχειρεί επαναφορά με τόσο επιθετικό τρόπο στο πεδίο της Ιστορίας; Γιατί επιλέγετε περισσότερο να αναδείξετε την περίοδο του ΔΣΕ και όχι του ΕΑΜ; Πολλοί λένε πως έχει να κάνει με το γεγονός πως το ΕΑΜ παραπέμπει σε συμμαχίες... Μήπως είναι επικίνδυνο να ανακινούνται εμφυλιοπολεμικά πάθη;
Την ιστορία πρέπει να την κοιτάζεις κατάματα. Να μελετάς τα θετικά και τα αρνητικά, τα λάθη και τις αδυναμίες. Γι' αυτό μελετάμε την πείρα των ταξικών αγώνων, την πείρα ειδικά του αγώνα του ΔΣΕ, αλλά και την πείρα της προηγούμενης περιόδου του ΕΑΜ - ΕΛΑΣ. Ενοχλούνται μόνο οι απολογητές της βαρβαρότητας του συστήματος, οι πραγματικοί αίτιοι για τον εμφύλιο και ό,τι ακολούθησε. Λογικό. Μην ψάχνετε λοιπόν για άλλους περίεργους λόγους. Φέτος ήταν τα 70χρονα του ΔΣΕ. Το 2017 είναι τα 100 χρόνια της Οκτωβριανής Επανάστασης. Είναι τα 50 χρόνια από την εγκαθίδρυση της χούντας. Το 2014 ήταν τα 70 χρόνια από την απελευθέρωση από τον ΕΑΜ - ΕΛΑΣ της Ελλάδας. Ανάλογα το χρόνο και τις επετείους κάπου είναι εστιασμένες οι εκδηλώσεις του ΚΚΕ στον 5χρονο γιορτασμό των 100 γενεθλίων του, που έχει προκηρύξει η ΚΕ από το 2013 έως το 2018.
Γερμανικές αποζημιώσεις. Είναι δίκαιο το αίτημα καταβολής τους; Θα στηρίξετε τον Τσίπρα;
Πολλές οι πρωτοβουλίες του ΚΚΕ. Το 2014 το ΚΚΕ προώθησε στην Ευρωβουλή το ζήτημα των γερμανικών επανορθώσεων. Μόλις προχτές, η σχετική επιτροπή του ευρωκοινοβουλίου έκλεισε το θέμα χωρίς καμία διερεύνηση της σχετικής αναφοράς για τις γερμανικές επανορθώσεις, με την οποία μάλιστα η ΠΕΑΕΑ είχε προσκομίσει πρόσθετα στοιχεία που τεκμηριώνουν τις δίκαιες αξιώσεις του λαού μας. Ειδικά τεράστια ευθύνη για αυτή την εξέλιξη φέρει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, γιατί με την άρνησή της να απαντήσει στην από 31/10/2015 επιστολή της επιτροπής αναφορών και να τοποθετηθεί υπεύθυνα, υπονόμευσε τη διεκδίκηση και την συγκεκριμένη αναφορά, συμπράττοντας στο «κλείσιμό» της. Καταλαβαίνετε γιατί λέμε ότι και σε αυτό το ζήτημα ο Τσίπρας κοροϊδεύει χοντρά τον ελληνικό λαό;
Μερίδα της Αριστεράς, θα έβλεπε θετικά αν στηρίζατε επιμέρους κυβερνητικές δράσεις που ανακουφίζουν ή είναι φιλολαϊκές (πχ. Δωρεάν περίθαλψη για ανασφάλιστους). Υπάρχει περιθώριο συνεννόησης με τον ΣΥΡΙΖΑ ή δεν το συζητάτε;
Το ΚΚΕ στηρίζει μέσα στη Βουλή οτιδήποτε μπορεί να ανακουφίσει έστω και λίγο το λαό μας από τα βάρβαρα μέτρα. Το ΚΚΕ έχει ψηφίσει υπέρ σε όποιες θετικές για το λαό προτάσεις. Ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα όμως δεν στηρίζουν τις προτάσεις νόμου του Κόμματος για την ανακούφιση των λαϊκών οικογενειών και την προστασία των ανέργων. Κανένα περιθώριο συνεννόησης για κυβερνητική στήριξη ή ανοχή δεν υπάρχει με τον ΣΥΡΙΖΑ και με τη ΝΔ.
Γιατί αλήθεια δεν υπάρχει από εσάς βούληση για συμμαχία με άλλες αριστερές δυνάμεις (ΛΑΕ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, Πλεύση Ελευθερίας) πάνω σε ένα μίνιμουμ αντιμνημονιακό πρόγραμμα;
Μιλάτε για τις δυνάμεις που πρωτοστάτησαν κι έδωσαν στήριξη στην εξαπάτηση της «πρώτης φοράς αριστερά», και τώρα κάνουν σημαία το Grexit αλά Brexit... δυνάμεις που θέλουν να φέρουν την ίδια πολιτική, τη στρατηγική του κεφαλαίου από την πίσω πόρτα. Εχουμε ξαναπεί: Οπορτουνισμός σημαίνει πολιτικός τυχοδιωκτισμός, όποιο ρούχο κι αν φοράει κάθε φορά.
Αλήθεια ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αστικό κόμμα ή ένα διαστρωματωμένο αριστερό κόμμα που κάνει αστική πολιτική σε συνθήκη πίεσης από τους δανειστές;
Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι πλέον ένα σοσιαλδημοκρατικό αστικό κόμμα με αριστερό - κεντροαριστερό μανδύα, συνδυασμένο με τον επικίνδυνο οπορτουνισμό του, που έχει ευελιξία και ικανότητα να εξαπατά το λαό υλοποιώντας ταυτόχρονα τις απαιτήσεις του κεφαλαίου, τις αποφάσεις της ΕΕ και του ΝΑΤΟ και γι' αυτό και του έχει ανατεθεί να φέρει σε πέρας τη βρώμικη δουλειά.
Ενόψει της δεύτερης αξιολόγησης πώς σχολιάζετε τις αντιθέσεις ΔΝΤ και Ευρώπης για τα εργασιακά και πώς στέκεται η κυβέρνηση σε αυτό το κάδρο; Είναι υπαρκτές όλες αυτές οι αντιθέσεις;
Οι υπαρκτές αντιθέσεις ΕΕ και ΔΝΤ, αντιθέσεις ισχυρών καπιταλιστικών κρατών και μονοπωλίων ποιος σε κάθε φάση θα κερδίζει και θα χάνει δεν αφορούν φυσικά στη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων. Η κυβέρνηση παίζοντας το παιχνίδι του καλού (ΕΕ) και του κακού (ΔΝΤ) είναι μέρος του κάδρου της πολιτικής που ρίχνει τα βάρη της κρίσης στο λαό.
Το ΚΚΕ θα πρότεινε άμεση έξοδο από ευρώ και ΕΕ; Αν όχι, πώς απαντάτε στο επιχείρημα πως αφού δεν παλεύετε για άμεση αποδέσμευση είστε εμμέσως πλην σαφώς «υπέρ της ΕΕ και άρα υπέρ του μνημονίου»;
Η αποδέσμευση από την ΕΕ και την Ευρωζώνη, όπως και από άλλους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, για να είναι υπέρ του ελληνικού λαού κι όχι υπέρ του συστήματος και τμημάτων του κεφαλαίου πρέπει να συνδυάζεται με πρόγραμμα οικονομικής κοινωνικής ανάπτυξης, που προμετωπίδα του θα έχει την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό, με την εργατική τάξη, το λαό, στην εξουσία.
Εκλαϊκεύστε μας την πρότασή σας προς τον λαό. Τι πρέπει να κάνουμε και πώς για να αναταχθεί η χώρα και η κατάσταση της εργατικής τάξης;
Με ημίμετρα και φτιασιδώματα, βλέποντας και κάνοντας, δεν υπάρχει λύση, παρά μόνο επανάληψη πολιτικών, προηγούμενων και σημερινών. Ο δρόμος αυτός είναι αδιέξοδος. Απαιτούνται επαναστατικού χαρακτήρα αλλαγές στο κοινωνικό σύστημα, στο κράτος, στους θεσμούς, στην οικονομία, ανατροπές εκ βάθρων. Δηλαδή σε τελευταία ανάλυση σοσιαλιστική οικοδόμηση, απαλλαγμένη όμως από τα λάθη και τις αδυναμίες της πρώτης απόπειρας που γνώρισε η ανθρωπότητα τον 20ο αιώνα.
Η Σύνοδος των Μεσογειακών χωρών της ΕΕ που καλεί ο Τσίπρας δεν είναι μια άμυνα στην λιτότητα;
Με τον Ολάντ, τον Ρέντσι και άλλους που υλοποιούν με ή χωρίς μνημόνια τα ίδια αντιλαϊκά μέτρα στις χώρες τους ο κ. Τσίπρας καλλιεργεί τις γνωστές αυταπάτες ότι η ΕΕ μπορεί να αλλάξει να γίνει φιλεργατική, φιλολαϊκή και το σάπιο εκμεταλλευτικό σύστημα, ανθρώπινο. Ούτε στη Δευτέρα Παρουσία.
Κάτι τελευταίο, παρατηρούμε μια νέα τάση να καλπάζει εντός ΕΕ που θέλει έθνος- κράτος, είναι ευρωσκεπτικιστική και όχι με αριστερό πρόσημο όπως πρόσφατα στην Αγγλία με Φάρατζ και Μπόρις Τζόνσον. Τι εκτίμηση κάνετε για τα νέα χαρακτηριστικά της ΕΕ; Πού πάει κύριε Κουτσούμπα;
Το πρόβλημα δεν είναι γενικά το «έθνος - κράτος», αλλά ο «εθνικισμός» και ο «κρατισμός» που συνυπάρχει με τον κοσμοπολιτισμό του κεφαλαίου. Οι εξελίξεις που αναφέρετε αντανακλούν υπαρκτές αντιθέσεις και ανταγωνισμούς στο εσωτερικό της ΕΕ και της Ευρωζώνης. Μια διαπάλη που διεξάγεται για τους όρους εμβάθυνσης της ενοποίησης της Ευρώπης -που σήμερα ακόμα είναι κυρίαρχη αντίληψη- από τη μια μεριά και από την άλλη για μια πιο χαλαρή δομή ένωσης, με ένα σκληρό πυρήνα κι αποπομπή άλλων. Προς τα πού θα γύρει τελικά η πλάστιγγα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες...
Κανάλια. Πώς είδατε την δημοπρασία; Αλλάζει το τοπίο, το εξορθολογίζει αλήθεια; Ο λαϊκός κόσμος λέει πως ο Αλέξης «τα πήρε απ' τους πλούσιους καναλάρχες υπέρ των φτωχών»...
Η κυβέρνηση έχει υπογράψει ότι όποιο έσοδο μπαίνει στο κρατικό ταμείο πρώτα περνάει από το ταμείο του κουαρτέτου. Ο λαϊκός κόσμος καταλαβαίνει ότι ούτε ένα ευρώ από τα 246 εκατομμύρια δεν πρόκειται να δοθούν για να μην γίνουν οι περικοπές στις συντάξεις, να μην καταργηθεί ο ΕΚΑΣ, να μειωθεί ο ΕΝΦΙΑ κλπ. Ο λαϊκός κόσμος αρχίζει κι αντιλαμβάνεται, επίσης, ότι ο κανόνας για την κυβέρνηση είναι να τα παίρνει από τους φτωχούς και να τα δίνει στους πλούσιους μεγαλοεπιχειρηματίες με φοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις και άλλα προνόμια. Κι αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει επειδή η κυβέρνηση με το διαγωνισμό για τις άδειες επιχείρησε να ξαναμοιράσει την πίτα και να δημιουργήσει ένα πιο φιλικό τηλεοπτικό περιβάλλον γι' αυτήν.
Τι προτείνετε για τους εργαζομένους στα ΜΜΕ που φαίνεται να μένουν στον δρόμο; Τι θα μπορούσε να γίνει δεδομένου του νέου πλαισίου;
Ο ίδιος ο νόμος της κυβέρνησης ανοίγει το δρόμο για απολύσεις και για επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών για όσους δεν χάσουν τελικά τη δουλειά τους. Δεν πρέπει να αξιοποιηθεί ο διαγωνισμός για να διαγραφούν οφειλές και δεδουλευμένα προς τους εργαζόμενους. Αρκετές θέσεις εργασίας έχουν ήδη χαθεί στον κλάδο από την πολιτική όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων.
Αν το ΚΚΕ ήταν κυβέρνηση θα ακύρωνε τον διαγωνισμό;
Μόνο όταν τα μέσα ενημέρωσης αποτελούν κοινωνική ιδιοκτησία, στο πλαίσιο ριζικών αλλαγών στην οικονομία και το κράτος, μπορούν να προάγουν πραγματικά την ενημέρωση και την ψυχαγωγία για το λαό, να είναι ανοιχτά σε φορείς, συλλογικότητες του κινήματος, του πολιτισμού, του αθλητισμού. Θυμίζω ότι αυτό -ως σύνθημα- ήταν και παλιότερη θέση του ΣΥΡΙΖΑ, που την εγκατάλειψε από τότε που ξεκίνησε τις πολλές κωλοτούμπες.
Εχει πάντα ενδιαφέρον η εκτίμησή σας. Ο νέος διαγωνισμός για τα κανάλια έχει σχέση με μια νέα προεκλογική περίοδο που μπορεί να έχουμε; Πότε εκτιμάτε πως θα έχουμε εκλογές;
Έχει σχέση και με αυτό το συγκεκριμένο ζήτημα. Όμως, το πότε θα έχουμε εκλογές εξαρτάται κυρίως από την πορεία της κρίσης, της οικονομίας, την πορεία υλοποίησης του τρίτου μνημονίου, αλλά και από τις γενικότερες εξελίξεις και σε διεθνές επίπεδο και σε επίπεδο ΕΕ. Μέχρι τότε μπορεί να διαμορφώνεται και το τηλεοπτικό τοπίο, με πιο φιλικά, προς την κυβέρνηση ΜΜΕ.

http://www.902.gr/eidisi/politiki/107853/synenteyxi-toy-dimitri-koytsoympa-stin-efimerida-ta-nea

Το «παιδομάζωμα», η Φρειδερίκη και το δουλεμπόριο της εθνικοφροσύνης

Φρειδερίκη της Ελλάδας - Βικιπαίδεια

Το «παιδομάζωμα», η Φρειδερίκη και το δουλεμπόριο της εθνικοφροσύνης


Ένα άρθρο του Νίκου Μπογιόπουλου




Φέτος η άθλια αντικομμουνιστική καραμέλα περί «παιδομαζώματος», γεννημένη στα καταγώγια του μετεμφυλιακού κράτους, επανήλθε. Φρόντισε εφημερίδα των Αθηνών, η οποία με αφορμή την 29η Αυγούστου που είναι η ημερομηνία λήξης του Εμφυλίου πολέμου, έσπευσε να τροφοδοτήσει τους αναγνώστες της με βιβλίο αφιερωμένο «Στην τελική νίκη του Εθνικού στρατού, στο χρονολόγιο των μαχών και στο παιδομάζωμα». 

Κατ’ αρχάς, όποιος επιθυμεί να έχει εικόνα της αλήθειας όσον αφορά το ζήτημα του λεγόμενου «παιδομαζώματος» δεν έχει παρά να προμηθευτεί δυο πραγματικά σπουδαία βιβλία. «Το παιδομάζωμα και ποιοι φοβούνται την αλήθεια» του Δημήτρη Σέρβου και την «Ιστορία (κωμικοτραγική) του νεοελληνικού κράτους» του Βασίλη Ραφαηλίδη.

Από εκεί και πέρα δεν έχουμε παρά να υπενθυμίσουμε στους τυφλοπόντικες της Ιστορίας τις αποκαλύψεις που ήρθαν στο φως τη δεκαετία του ’90, δηλαδή 50 χρόνια μετά την άθλια αντικομμουνιστική προπαγάνδα περί «παιδομαζώματος». Αποκαλύψεις ότι το πραγματικό παιδομάζωμα διεπράχθη, αλλά από τους «αναμορφωτές του έθνους».


Μετεμφυλιακά καταγώγια


 Ας δούμε, πριν, τι ισχυρίζονταν τα καταγώγια:   

«Εκ των κομμουνιστικών θρανίων επέρασαν μέχρι σήμερον ουχί μόνον οι 28.000 αρπαγέντες Ελληνόπαιδες, αλλά και έτεροι …νεαροί συμμορίται, οίτινες εξεπαιδεύθησαν συστηματικώς εις τα κομμουνιστικά σχολεία, σύνολο δηλαδή 50.000 και άνω προσώπων, τα οποία ετράφησαν και τρέφονται και θα τρέφονται με το μαρξιστικόν γάλα και θα δέχονται το κομμουνιστικόν εμβόλιον»!!

 Αυτό είναι απόσπασμα από το βιβλίο του «μεταμεληθέντα» – χαφιέ Γ. Χ. Μανούκα με τίτλο «Παιδομάζωμα» που εκδόθηκε το «χουντικό» έτος 1969,σύμφωνα με την οποία οι κομμουνιστές «έκλεβαν» κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου τα παιδιά της Ελλάδας και τα «φυλάκιζαν στο σιδηρούν παραπέτασμα» για να τα κάνουν «γενίτσαρους»…

Πρόκειται για δείγμα της προπαγάνδας του μετεμφυλιακού κράτους, που έστησαν στη χώρα οι Αγγλοαμερικάνοι, οι χίτες, το παλάτι και τα φερέφωνά τους του αστικού πολιτικού κόσμου.



Ομολογίες παλιανθρωπιάς



Όπως είπαμε, η υπόθεση του παιδομαζώματος επανήλθε στην επικαιρότητα τη δεκαετία του ‘90, αλλά με τη μορφή, πλέον, της ομολογίας.

Ήταν οι ίδιοι οι πάτρωνες των αποβρασμάτων που μετά την ήττα του ελληνικού λαού στον Εμφύλιο στιγμάτισαν τη ζωή αυτού του τόπου που τους έβγαλαν στη σέντρα.

 Ανάμεσά τους μέχρι και οι «Νιου Γιορκ Τάιμς» ανακάλυψαν τον Απρίλη του 1996 ότι πράγματι υπήρξε στην Ελλάδα παιδομάζωμα, μόνο που αυτό ήταν το τερατώδες έργο εκείνων που κατηγορούσαν τους κομμουνιστές για πράγματα που οι ίδιοι έκαναν.


Το πραγματικό παιδομάζωμα γινόταν από τη Φρειδερίκη και τους «φιλέλληνες» Αμερικανούς «μπίσνεσμαν» σε συνεργασία με τους μηχανισμούς του αστικού ελληνικού κράτους και την «ευλογία» υψηλά ισταμένων της Εκκλησίας.

Γινόταν από τα όργανα της «βασιλομήτορος», που, αφού στη δίνη του Εμφυλίου άρπαζαν βρέφη και παιδιά, τα στοίβαζαν στα «αναμορφωτήρια» της εθνικοφροσύνης, αναμένοντας αγοραστές για να τα πουλήσουν!

 Άλλωστε, μεταξύ των λόγων που αναφέρονταν στην ανάγκη απόσπασης των παιδιών από τις ρίζες τους ήταν η «μόλυνσή τους» από «κομμουνιστικά γονίδια»! Χώρος υποδοχής για την «αποστείρωση» των «συμμοριτόπληκτων» παιδιών αποτέλεσαν οι ΗΠΑ και άλλες χώρες του δυτικού πολιτισμού…

 Εκεί, μέσω του υπερωκεανίου «Φρειδερίκη» και με την εποπτεία του Ελληνοαμερικανού Σ. Σπανός (θαμώνας του παλατιού και πρόεδρος της ΑΧΕΠΑ τη δεκαετία του ’50), περίπου 15.000 «παιδιά – εμπορεύματα», παραδόθηκαν για υιοθεσία από τα «ευαγή» ιδρύματα, έναντι 4.000 δολαρίων το κεφάλι! Όσο για τους γονείς τους, όταν μετεμφυλιακά τα αναζητούσαν, εισέπρατταν την απάντηση ότι πέθαναν…


Απόφαση διάσωσης των Ελληνόπουλων

    
Την ίδια ώρα που οι έμποροι λευκής σάρκας επιδίδονταν στην …εφαρμογή των «αρχών» τους περί «Πατρίδος – Θρησκείας – Οικογένειας», κατηγορούσαν τους κομμουνιστές για «παιδομάζωμα»!

    Πρόθεση των «δημίων κομμουνιστών» – σύμφωνα με το ασφαλίτικο έντυπο που προαναφέρθηκε – ήταν «να σαρώσουν μια γενεά Ελληνοπαίδων, να τη σύρουν εις το παραπέτασμα… να τη βομβαρδίσουν με «μαρξιστικάς βόμβας» διά να εξαληφθή η θρησκεία των, να διαστραφούν τα εθνικά των ιδανικά, να αχρηστευθή η μητρική των γλώσσα, να αντικατασταθούν αι ιστορικαί, πνευματικαί και ηθικαί παραδόσεις των, να εκλείψουν όλα τα φυλετικά και εθνικά γνωρίσματά των…».

    

Και το ερώτημα που έθετε το σκυλολόι του μοναρχοφασισμού ήταν εύληπτο:

«Ποιος διαβεβαιώνει ότι οι απαχθέντες Ελληνόπαιδες, οίτινες υπέστησαν τον πνευματικόν και ηθικόν θάνατον εκ της αγωγής και διδασκαλίας του κομμουνισμού… δε θα προβούν και εις τον φυσικόν θάνατον των γονέων των;»!

Έτσι η μη «αποκήρυξη του παιδομαζώματος» έφτασε να αποτελεί «έγκλημα» ισότιμο της μη «αποκήρυξης του κομμουνισμού», επισείοντας την ποινή του θανάτου από τα μετεμφυλιακά στρατοδικεία…

 Αυτή ήταν η γκεμπελική αντίδραση της εθελόδουλης αστικής τάξης της Ελλάδας από τη στιγμή που η Προσωρινή Δημοκρατική Κυβέρνηση (ΠΔΚ) και ο ΔΣΕ αποφάσισαν να σώσουν τα παιδιά, προχωρώντας από το Μάρτη του 1948 (μετά τη θετική ανταπόκριση των σοσιαλιστικών χωρών) στη φυγάδευση των παιδιών που αποτελούσαν μαζικά θύματα των βομβαρδισμών με αμερικανικές βόμβες «Ναπάλμ», που εκτόξευε η «Βασιλική Αεροπορία» κατά του αγωνιζόμενου λαού.

 Έσωσαν 28.000 παιδιά, που αποτελούσαν τα υποψήφια θύματα της πείνας και της αρρώστιας, λόγω του αποκλεισμού που επέβαλαν οι ιμπεριαλιστές στις ελεύθερες περιοχές της χώρας. Παιδιά υποψήφια  – εμπόρευμα στα παραρτήματα δουλεμπορίας της Φρειδερίκης, στη Μακρόνησο, στη Γυάρο, στη Λέρο και τις 50 περίπου «βασιλικές παιδουπόλεις»…


Άθλια προπαγάνδα

    

Όλοι οι μηχανισμοί του μετεμφυλιακού κράτους υπήρξαν αρωγοί της σχετικής προπαγάνδας. Σύμφωνα με αυτήν, τα παιδιά «αρπάχθηκαν», παρά τη θέληση τη δική τους και των γονιών τους, λιμοκτονούσαν στις σοσιαλιστικές χώρες, έπεφταν θύματα μαρτυρικής εκμετάλλευσης, υπέστησαν πλύση εγκεφάλου για να γίνουν «κομμουνιστές γενίτσαροι»… Εκδηλώθηκε δε και πλήθος ενεργειών για «διεθνή καταδίκη της γενοκτονίας»…


Από τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδας Σπυρίδωνα (αλλά και την Αρχιεπισκοπή Βορείου και Νοτίου Αμερικής μέχρι τον πάπα!), που από άμβωνος τα Χριστούγεννα του ’49 κατακεραύνωνε τους «άπιστους» για το «έγκλημα, το οποίον έχει διαπραχθή εις βάρος της Ελλάδος, με δήμιους κράτη τινά του σιδηρού παραπετάσματος και μάρτυρας χιλιάδες αθώα παιδιά».
Από την Αμερικανική Πρεσβεία, που διατεινόταν ότι «η υπό των κομμουνιστοσυμμοριτών απαγωγή 28.000 Ελληνοπαίδων, αντιπροσωπεύει εν εκ των μεγαλύτερων εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας».

Από την Ακαδημία Αθηνών, που τελούσε «μετέχουσα της οδύνης και της αγανακτήσεως του ελληνικού λαού διά τη μισηράν αρπαγήν χιλιάδων Ελληνοπαίδων… και τη βίαιαν τούτων αποκόμισιν εις ξένας κομμουνιστικάς χώρας προς τον ανίερον σκοπόν της εκριζώσεως του τε εθνικού φρονήματος…»


Μέχρι, βεβαίως, από τη Φρειδερίκη που προσέφυγε στον ΟΗΕ (!) για να ζητήσει, διά στόματος του υπουργού Εξωτερικών Τσαλδάρη,στις 28/9/48, την επιστροφή των «χιλιάδων παιδιών απαχθέντων από τους γονείς των, (που) έχουν ήδη εκτοπισθεί υπό των ορδών αναρχικών… και… εξωθούμενα να μισήσουν τη χώρα των, ταύτα θα αποτελέσουν μια ημέρα ομάδα νέων γενιτσάρων»…
Η αλήθεια ήταν από τότε γνωστή

 Η αλήθεια, φυσικά, ήταν διαφορετική. Ας σημειωθεί ότι η ΠΔΚ, μέσω του υπουργού Παιδείας, καθηγητή Ιατρικής Πέτρου Κόκκαλη, δήλωνε τη συμφωνία της για τη διεξαγωγή έρευνας εκ μέρους του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού για την κατάσταση των παιδιών στις Λαϊκές Δημοκρατίες, εφόσον η έρευνα αυτή γινόταν και στα στρατόπεδα της μοναρχοφασιστικής Ελλάδας (Γ. Ζωίδης). Η Φρειδερίκη βέβαια ποτέ δε δέχτηκε τέτοια έρευνα…

 Ας δούμε, όμως, μερικά στοιχεία της …«κομμουνιστικής θηριωδίας»:

Από το σύνολο των 25.000 περίπου Ελληνόπουλων που κατέφυγαν στις σοσιαλιστικές χώρες, το 90% έπασχαν από πνευμονικές παθήσεις, βρογχικά, νευρικές παθήσεις, ψώρα, ρευματικά κλπ. Στις 30/1/52 και ενώ η μοναρχοφασιστική προπαγάνδα περί λιμοκτονίας των παιδιών στο «σιδηρούν παραπέτασμα» οργιάζει, η Κόλμπι,παρατηρήτρια του ΟΗΕ – μέλος της Διεθνούς Ενωσης για την Προστασία του Παιδιού, δηλώνει μετά από επίσκεψη στην Τσεχοσλοβακία: «Τα Ελληνόπουλα είναι τόσο λαμπρά από άποψη υγείας και γενικά δείχνουν τόσο ευτυχισμένα, ώστε θα ήταν ευτύχημα αν τα παιδιά σ’ όλον τον κόσμο είχαν τέτοια όψη».

Στις 22/8/49 ο Ρ. Γκασλοπέν, γενικός διευθυντής του Ερυθρού Σταυρού, γράφει στον Πέτρο Κόκκαλη για τα Ελληνόπουλα: «Οι συνθήκες διαβίωσης είναι πολύ ικανοποιητικές».


Από το σύνολο των παιδιών, το 60% ήταν εντελώς αγράμματα, ενώ μόλις το 4% είχε μόρφωση πάνω από τη Γ’ τάξη. Με βάση τα στοιχεία του 1979 και έπειτα από 30 χρόνια πολιτικής προσφυγιάς, 786 παιδιά είχαν αποφοιτήσει ή φοιτούσαν σε Πανεπιστήμια και άλλα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (στοιχεία από το βιβλίο «Μείναμε Ελληνες», Θ. Μητσόπουλου).

Τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά του «παιδομαζώματος» βρέθηκαν και πάλι στις ρίζες τους. Στους δικούς τους ανθρώπους, με την πατρίδα, τη γλώσσα, τον πολιτισμό και την παράδοση,  άσβεστα.


Ποια ήταν όμως η κατάσταση που επικρατούσε στα «αναμορφωτήρια» της Φρειδερίκης; Την περιγράφει ο Γιώργος Χατζάτογλου, ένα από’ τα παιδιά του παιδομαζώματος της Φρειδερίκης:

«(…) Το στρατόπεδο είχε φρουρά και ήταν περιφραγμένο με συρματόπλεγμα 4 μέτρα ύψος. Υπήρχαν παιδιά ηλικίας από 2 μέχρι 16 και 17 χρόνων, που έκλαιγαν γιατί είχαν με τη βία αποχωριστεί απ’ τους γονείς τους. Μέναμε σε τολ, που το καλοκαίρι οι λαμαρίνες τους καίγανε και το χειμώνα πάγωναν. Κοιμόμασταν σε σιδερένια κρεβάτια, σε τρεις σειρές και χωρισμένα κατά 25άδες. Με την άφιξή μας στο Καστρί, μας μοίρασαν στρατιωτικές φόρμες. Πρώτο μέλημά τους ήταν να μας στείλουν ιεροκήρυκα, να δημιουργήσουν κατηχητικά και στελέχη προσκόπων. Θυμάμαι ότι σε όλους τους τοίχους ήταν ζωγραφισμένη μια μορφή ενός αγριανθρώπου γενειοφόρου με μια χατζάρα στο στόμα, που έσταζε αίμα, να αρπάζει απ’ την αγκαλιά της μάνας το παιδί της. Επίσης, στους τοίχους υπήρχαν συνθήματα για το έθνος και τη βασίλισσα Φρειδερίκη. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα γίνονταν η διαπαιδαγώγηση και η νουθέτηση για τη «μάνα μας» τη Βασίλισσα. Νύχτα – μέρα αυτά διαρκώς μας έλεγαν (…)».

Πέραν των 15.000 παιδιών που πουλήθηκαν από τη Φρειδερίκη  έναντι 4.000 δολαρίων το κεφάλι, ποιά ήταν η τύχη των υπόλοιπων 20.000 περίπου παιδιών που αρπάχτηκαν στην πιο τρυφερή τους ηλικία (από 5-6 χρόνων μέχρι 16-17) και που μέχρι το 1968 ο αριθμός τους στις παιδουπόλεις έφτασε τα 36.562;

Αφού τα άρπαζαν για να τα «αναμορφώσουν» ώστε να «αποτελέσουν τους πυρήνας του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού», κατά τις ανακοινώσεις του Βασιλικού Ιδρύματος, τα στοίβαζαν στην εκμετάλλευση και την αμορφωσιά.

 «Κανένα απ’ τα έγκλειστα παιδιά, όχι μόνο δεν πήγε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά δεν τέλειωσε καν τη δευτεροβάθμια. Ένας πολύ μικρός αριθμός κοριτσιών πήγε μέχρι 2η ή 3η τάξη του Γυμνασίου. Μόνο ελάχιστες εξαιρέσεις υπήρχαν και αυτές κάτω απ’ την προσωπική προσπάθεια και κόπο των ίδιων των παιδιών. Τα ήθελαν αμόρφωτα και ανίκανα ν’ αναπτύξουν την προσωπικότητά τους. Όσα κορίτσια δεν επέστρεψαν στα χωριά τους κι αργότερα εγκαταστάθηκαν στις μεγαλουπόλεις, μετατράπηκαν σε φτηνή εργατική δύναμη στα μεγάλα υφαντουργεία και καπνεργοστάσια (Ρετσίνα, Καρέλα, Σφαέλου, Λαναρά, Παπαστράτου, Κεράνη, κλπ.).

Την ίδια στιγμή, αυτά τα “ιδρύματα” αποτελούσαν μια άκρως κερδοφόρα επιχείρηση, όπου τα παιδιά χρησίμευαν ως τζάμπα εργάτες. Σύμφωνα με τον απολογισμό δράσης για τη δεκαετία 1947 – 1957, τα κέρδη του ιδρύματος “Βασιλική Πρόνοια Βορείου Ελλάδος” απ’ την εκμετάλλευση της υποχρεωτικής εργασίας των κοριτσιών των παιδουπόλεων ανέρχονταν σε πολλά εκατομμύρια δραχμές (…)ι μόνο σ’ ένα χρόνο το Βασιλικό Ιδρυμα της Φλώρινας – με τιμές 1949 – είχε κέρδη 1.005.000 δραχμές! Τα κέρδη αυτά προέρχονταν απ’ την πώληση 170.608 φορεμάτων, 90.936 πήχεων υφάσματος. Στα 22 ταπητουργεία – κιλιμοποιεία, όπου πάλι κορίτσια απ’ το παιδομάζωμα της Φρειδερίκης εργάζονταν χωρίς αμοιβή, κατασκευάστηκαν χιλιάδες χαλιά, που πουλήθηκαν στην εσωτερική αγορά και στο εξωτερικό. Το 1968 (!), τα ταπητουργεία της Φρειδερίκης έφθαναν τα …65» (Ριζοσπάστης, 1/3/2009) .



 Η αποστολή παιδιών στις Λαϊκές Δημοκρατίες ξεκίνησε στις 10 Απρίλη του 1948 με πρωτοβουλία των ίδιων των αγωνιστών του ΔΣΕ υλοποιήθηκε με τη φροντίδα της Προσωρινής Δημοκρατικής Κυβέρνησης της Ελεύθερης Ελλάδας σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις των Λαϊκών Δημοκρατιών και αφορούσε συνολικά 28.000 παιδιά.

Αποτέλεσε μέτρο αναγκαίο για να σωθούν τα παιδιά από τους βομβαρδισμούς του μοναρχοφασιστικού στρατού και την πείνα. Οι οικογένειές τους ήταν κυνηγημένες από τους μοναρχοφασίστες ή δολοφονημένες ή στις φυλακές και τις εξορίες, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει φροντίδα για τα παιδιά ή να συγκεντρώνονται από το μοναρχοφασιστικό καθεστώς και να μεταφέρονται στα ιδρύματα-γκέτο της Φρειδερίκης που είχε εξαπολύσει το πραγματικό παιδομάζωμα .

Η αποστολή παιδιών στις Λαϊκές Δημοκρατίες έσωσε τη ζωή τους. Τα παιδιά αυτά διαπαιδαγωγήθηκαν, μορφώθηκαν και γλίτωσαν τις συνέπειες της εξαφάνισης από τη δράση της Φρειδερίκης.

Αντίθετα,  από τα παιδιά του πραγματικού παιδομαζώματος, το ένα μέρος τους υπήρξε θύμα «αναμόρφωσης», βαναυσότητας και εκμετάλλευσης, το άλλος μέρος τους (με τον συντριπτικό τους αριθμό να μην το γνωρίζει ακόμα!) υπήρξε θύμα αρπαγής και αγοραπωλησίας. Όσοι ανακάλυψαν την αλήθεια την δεκαετία του ‘90, ανακάλυψαν – για πρώτη, ίσως, φορά – και την Ελλάδα!

Το λιγότερο που υποχρεούνταν προς αυτούς τους χιλιάδες ανθρώπους το σημερινό κράτος – το οποίο υπηρετούν τα θρασίμια που αναμηρυκάζουν την ασφαλίτικη μετεμφυλιακή προπαγάνδα – θα ήταν να ρίξει άπλετο φως στην απίστευτη αυτή υπόθεση της κλοπής και της μεταφοράς των παιδιών στις ΗΠΑ, να ανοίξει τα αρχεία των παράνομων υιοθεσιών από τα κολαστήρια της Φρειδερίκης, ώστε να μπορέσουν – όσα από τα θύματα της «εθνικοφροσύνης» θα το κατάφερναν – να ξαναενώσουν το νήμα της ζωής τους. Το κράτος των αστών και των σμπίρων τους, αν και έχουν περάσει 20 χρόνια από την αποκάλυψη, δεν το έπραξε ποτέ.

Πηγή   http://www.imerodromos.gr/paidomazwma-freiderikh-douleborio-ethnikofrosynhs/

http://kokkinosfakelos.blogspot.gr/2016/09/blog-post_72.html

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

Έλλη Λαμπέτη: Είχε το χάρισμα…





Σαν σήμερα, στις 3 Σεπτεμβρίου του 1983 πέθανε η Έλλη Λαμπέτη, 
κορυφαία ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου.
Γεννήθηκε στις 13 Απριλίου του 1926 στα Βίλια Αττικής. 
Το πραγματικό της όνομα ήταν Έλλη Λούκου. 
Πατέρας της ήταν ο Κώστας Λούκος, ιδιοκτήτης ταβέρνας, 
και μητέρα της η Αναστασία Σταμάτη. 
Ο παππούς της, γνωστός ως Καπετάν-Σταμάτης, είχε πολεμήσει στο πλευρό του Κολοκοτρώνη, 
κατά την επανάσταση του 1821.
Το 1928 η οικογένειά της μετακόμισε στην Αθήνα. Δεκατρία χρόνια αργότερα, η Έλλη έδωσε εξετάσεις στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, αλλά απορρίφθηκε. Ωστόσο, το ταλέντο της αναγνωρίστηκε από τη Μαρίκα Κοτοπούλη, που την πήρε κοντά της και σύντομα έγινε η αγαπημένη της μαθήτρια. Μάλιστα, της είχε τόση εμπιστοσύνη, ώστε της επέτρεψε να διαβάσει ακόμη και τις ερωτικές επιστολές που είχε λάβει από τον Ίωνα Δραγούμη, στις αρχές του 20ου αιώνα. Εκείνη τη χρονιά απέκτησε και το νέο της επώνυμο, το οποίο το επέλεξε από το βιβλίο «Αστραπόγιανος» του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη.
Πολύ σύντομα, το 1942, έκανε την πρώτη επίσημη θεατρική της εμφάνιση, στο έργο «Η Χάννελε πάει στον Παράδεισο» του Χάουπτμαν. Τέσσερα χρόνια αργότερα καθιερώθηκε ως ηθοποιός εξαιρετικής εσωτερικότητας, με τον «Γυάλινο Κόσμο» στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν. Την ίδια χρονιά έκανε και το κινηματογραφικό της ντεμπούτο, στην ταινία «Αδούλωτοι Σκλάβοι». Από το 1948 συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη Κώστα Μουσούρη, τον μεγάλο αντίπαλο του Κουν. Εκείνη τη χρονιά γνωρίστηκε και με τον Αλέκο Αλεξανδράκη, τον πρώτο μεγάλο της έρωτα.
Το 1950 παντρεύτηκε με τον Μάριο Πλωρίτη. Ο γάμος τους, όμως, δεν άντεξε για πολύ… Χώρισαν τρία χρόνια αργότερα, όταν η Έλλη γνώρισε τον Δημήτρη Χορν. Μαζί έγραψαν μία από τις πιο αστραφτερές σελίδες στην υποκριτική τέχνη. Συγκρότησαν δικό τους θίασο, μαζί με τον Γιώργο Παππά, ανεβάζοντας έργα όπως: «Ο βροχοποιός», «Νυφικό Κρεβάτι», «Το παιχνίδι της Μοναξιάς», κ.α. Στη μεγάλη οθόνη, υπήρξαν συμπρωταγωνιστές στην «Κάλπικη Λίρα» (1956) του Γιώργου Τζαβέλα. Άλλες κινηματογραφικές επιτυχίες της Έλλης Λαμπέτη, αυτής της περιόδου, είναι το «Κυριακάτικο Ξύπνημα» (1954), «Το κορίτσι με τα μαύρα» (1956) και «Το τελευταίο ψέμα» (1957) του Μιχάλη Κακογιάννη.
Παρότι η Έλλη Λαμπέτη και ο Δημήτρης Χορν υπήρξαν αγαπημένο ζευγάρι στη ζωή και στο σανίδι, η σχέση τους έφτασε στο τέλος της το 1959. Δήλωσαν ότι θα ξανασυνεργαστούν σύντομα, κάτι όμως που δεν έγινε ποτέ. Έως τότε η Έλλη είχε χάσει τη μητέρα της, τρία αδέρφια κι ένα μωρό που θα αποκτούσε με τον Χορν. Η μόνη αχτίδα σ’ αυτά τα τραγικά χρόνια ήταν η γνωριμία της με τον αμερικανό συγγραφέα Γουέικμαν, ο οποίος υπήρξε ο επόμενος σύζυγός της έως το 1976.
Η δεκαετία του ’70 ήταν εξίσου σκληρή για την Έλλη Λαμπέτη. Εξαιτίας της λαχτάρας της για την απόκτηση ενός παιδιού, ενεπλάκη σε μία δικαστική περιπέτεια, που κράτησε τέσσερα χρόνια. Οι φυσικοί γονείς τής μικρής Ελίζας, που είχε υιοθετήσει, διεκδίκησαν και πήραν την κηδεμονία του παιδιού το 1974.
Τα επόμενα χρόνια ήταν μία μάχη με την επάρατο νόσο, από την οποία είχε προσβληθεί από το 1967. Δεν το έβαλε κάτω και συνέχισε να παίζει στο θέατρο, αποσπώντας εντυπωσιακές κριτικές. 
Η τελευταία της εμφάνιση ήταν το 1981, στο έργο «Σάρα – Τα παιδιά ενός κατώτερου θεού», όπου έπαιξε θαυμαστά το ρόλο της κωφάλαλης Σάρας. Λίγο αργότερα, η υγεία της επιδεινώθηκε. 
Έχασε τη φωνή της και τελικά άφησε την τελευταίας της πνοή στις 3 Σεπτεμβρίου του 1983, 
στο αμερικάνικο νοσοκομείο όπου νοσηλευόταν.
Η ζωή της γράφτηκε σε βιβλίο από τον καλό της φίλο Φρέντυ Γερμανό κι έγινε μπεστ σέλερ, 
13 χρόνια μετά το θάνατό της.

ΠΗΓΗ: 
Από τον Ημεροδρόμο, ένα χρόνο πριν. 
http://www.imerodromos.gr/lambeti-harisma/
ΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ: