Translate

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

ΚΟ Σαντορίνης του ΚΚΕ: Άμεση και πλήρης λειτουργία του νέου νοσοκομείου με ευθύνη του κράτους - 902.gr








Συνάντηση με φορείς της Σαντορίνης είχε σήμερα ουπουργός ΥγείαςΑδ. Γεωργιάδης, για το νοσοκομείο του νησιού που μένει κλειστό λόγω «οικονομικής αδυναμίας» που επικαλείται η κυβέρνηση και προτείνει να λειτουργήσει με ΣΔΙΤ στο πλαίσιο και του ιατρικού τουρισμού.
Η ΚΟ Σαντορίνης του ΚΚΕ σημειώνει σε ανακοίνωσή της: «Αυτήν ακριβώς την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, στο ζήτημα της λειτουργίας του νοσοκομείου, έρχεται αντικειμενικά να βοηθήσει και η συγκεκριμένη πρόταση της "Επιτροπής Αγώνα για το Νοσοκομείο", που προτείνει "ο δήμος να αναλάβει τη διοίκηση του νοσοκομείου με έσοδα από τα ασφαλιστικά ταμεία και από τις παροχές που θα προσφέρει το νοσοκομείο στους ασθενείς". Επίσης, για να χρυσώσουν το χάπι, ζητούν να εξακολουθήσει να δίνει το κράτος τα χρήματα που δίνει σήμερα στο Κέντρο Υγείας».
Η Κομματική Οργάνωση Σαντορίνης του ΚΚΕ είναι κατηγορηματικά αντίθετη σε αυτή την πρόταση για τους εξής λόγους:
- Μεταφέρεται με αυτόν τον τρόπο μια ακόμη σημαντική ευθύνη της πολιτείας στο δήμο χωρίς να εξασφαλίζεται καμιά χρηματοδότηση, τη στιγμή που οι πόροι στους δήμους περικόπτονται δραματικά στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής.
- Δίνει άφεση αμαρτιών στην κυβέρνηση για την απαράδεκτη στάση που κρατάει απέναντι στο λαό της Σαντορίνης, αφού - όπως τονίζει ο εκπρόσωπος της Επιτροπής - η πρόταση "λύνει τα χέρια" του υπουργού και τον βγάζει από τη δύσκολη θέση να βρει τα χρήματα για τη λειτουργία του νοσοκομείου.
- Η Δημοτική Αρχή διατηρεί ακέραιες τις ευθύνες της, μιας και φαίνεται ότι εγκαταλείπει την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για δημόσιο νοσοκομείο με δωρεάν περίθαλψη για όλους και να μπαίνει σε αυτή τη λογική της Επιτροπής.
«Για άλλη μια φορά διατυπώνουμε θέση μας: Άμεση λειτουργία του νέου νοσοκομείου με ευθύνη του κράτους με πλήρη οικονομική, ιατρική, νοσηλευτική και τεχνολογική κάλυψη.
 Η Υγεία πρέπει να είναι αποκλειστικά δημόσια και στο χώρο της να μην αναπτύσσεται καμιά επιχειρηματική δραστηριότητα. Να αποσυνδεθούν οι παροχές Υγείας που προσφέρουν οι μονάδες Υγείας 
(Κέντρα Υγείας, νοσοκομεία κλπ.) από το ασφαλιστικό σύστημα».


902 

Ας μη μιλάνε οι λερωμένοι - 902.gr









Ας μη μιλάνε οι λερωμένοι



Με αφορμή έναν «λαδιάρη», που τον πιάσανε στα πράσα στο «Σωτηρία», έσπευσαν οι από καιρό έτοιμοι (οι ίδιοι που έχουν διαχρονικά αξιώσει να αντιμετωπίζονται οι εργατοπατέρες ως θεσμός - ακόμα και «βάθρο της δημοκρατίας» έχουν ονομάσει τους εκάστοτε Πολυζωγόπουλους) να χύσουν χολή για τα συνδικάτα, να κλάψουν, δήθεν, γιατί με τέτοια συνδικάτα οι εργαζόμενοι δεν μπόρεσαν να αντιδράσουν στα μνημόνια, να επιβάλουν τη θέση «αυτό είναι το συνδικαλιστικό κίνημα, μια σαπίλα».
Ασφαλώς και είναι σαπίλα τέτοια φαινόμενα. Και δεν είναι καθόλου μεμονωμένα. Ξανά και ξανά οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ τα έχουν καταγγείλει και αντιπαλέψει. Αυτήν την κατάσταση, μάλιστα, την έθεσαν πριν από 14 ολόκληρα χρόνια σαν κεντρικό πρόβλημα του συνδικαλιστικού κινήματος. Και μόλις πρόσφατα, στις 6 Σεπτέμβρη, το ΠΑΜΕ από τη Θεσσαλονίκη έκανε αναφορά σ' αυτήν την κατάσταση, μιλώντας για «ένα μηχανισμό πολύ ισχυρό που εγκλωβίζει το συνδικαλιστικό κίνημα στην υποταγή της ταξικής συνεργασίας, στους σχεδιασμούς της ΕΕ και των κυβερνήσεων. Που μετατρέπει τα Συνδικάτα σε μηχανισμό συνδιαλλαγής με την εργοδοσία και τους κρατικούς μηχανισμούς και τα εμπλέκει στην εναλλαγή των αστικών κυβερνήσεων». Γι' αυτή τη θέση λέξη δεν πέρασε στον αστικό Τύπο και πώς να περάσει, αφού έθιγε ιερά και όσια του συστήματος.
Με αυτά τα ιερά και όσια του συστήματος, τους εργατοπατέρες, έκανε και κάνει ακόμα κομπρεμί η αστική δημοσιογραφία και τ' αφεντικά της. Σ' αυτούς βασίστηκε η βαρβαρότητα των καπιταλιστών μέσα στις επιχειρήσεις (λαμπρή μορφή ο Διάκος, για τα δεινά που πέρασαν οι εργάτες του ναυπηγείου Σκαραμαγκά επί ιδιοκτησίας Νιάρχου, λαμπρές μορφές και οι διάδοχοί του στο ίδιο ναυπηγείο όταν πέρασε υπό κρατικό έλεγχο). Στα «παιδιά» του Λευτεριώτη (εργατοπατέρα του '80, από το χώρο των φορτοεκφορτωτών) βασίζεται και σήμερα η αγριότητα των καπιταλιστών όταν στήνει μέσα στη Ζώνη αντι-συνδικάτο με χρυσαυγίτες. Μ' αυτούς στην πρώτη γραμμή επιδιώκουν και σήμερα να κρατήσουν τους εργάτες στην υποταγή. Αυτούς ύμνησαν σαν «υπεύθυνους συνδικαλιστές» στη Χαλυβουργία του Βόλου, όταν συνοδεία χρυσαυγιτών τραμπούκων σήκωναν στην πύλη πανό με τη φράση «έξω το ΠΑΜΕ». Τέτοιος είναι και ο χρυσαυγίτης που, όπως αποκάλυψε χτες ο «Ρ», έστησε ολόκληρη «ομοσπονδία» που έφτασε ως την πόρτα του συνέδριου της ΓΣΕΕ για να έχει νόμιμη βάση το δουλεμπόριο.
Ας μη μιλάνε, λοιπόν, οι λερωμένοι. Αλλά πολύ περισσότερο να 'χουν το νου τους οι εργαζόμενοι. Η υπόθεση της ανασύνταξης του κινήματος είναι μια μεγάλη υπόθεση. Σημαίνει κίνημα χειραφετημένο από τους σάπιους εργατοπατέρες, από τους καπιταλιστές, τα κόμματά τους, τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. Σημαίνει εργάτες άφοβους, οργανωμένους κόντρα στην εξουσία των μονοπωλίων. Σημαίνει ανοιχτή αντιπαράθεση με όλους εκείνους από τις συνδικαλιστικές παρατάξεις των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ που κινούνταν στην ίδια κατεύθυνση και οι συνδιαλλαγές μεταξύ τους είναι καθημερινές, από τις νοθείες, τις συναλλαγές με την εργοδοσία, τους μηχανισμούς της ΕΕ, τα διάφορα προγράμματα μέχρι το μοίρασμα ρόλων στη νομή του συνδικαλιστικού κινήματος, με ισχυρούς μεταξύ τους δεσμούς και αλληλεξαρτήσεις. Ολους αυτούς που κοινό τους γνώρισμα είναι η στήριξη της κυρίαρχης πολιτικής και φυσικά με το αζημίωτο σε παραταξιακό ή προσωπικό επίπεδο.
Σ' αυτήν την κατάσταση βρίσκεται και η απάντηση στο γιατί το συνδικαλιστικό κίνημα βρέθηκε αφοπλισμένο στην επίθεση του κεφαλαίου και ειδικά μπροστά στην καπιταλιστική οικονομική κρίση. Ο πόλεμος με αυτόν το μηχανισμό είναι σκληρός, αλλά υποχρεωτικός.
Αναδημοσίευση από τη στήλη «Η 'Αποψή μας» του Ριζοσπάστη, Παρασκευή 11 Οκτώβρη 2013. 

902

Πλήθος κόσμου στα εγκαίνια της έκθεσης «Άνθρωποι, Χρώμα Σίδερo» στη Ζώνη Περάματος (ΦΩΤΟ) - 902.gr

Πλήθος κόσμου στα εγκαίνια της έκθεσης «Άνθρωποι, Χρώμα Σίδερo» στη Ζώνη Περάματος 







Πλήθος κόσμου από τις εργατογειτονιές του Πειραιά και της Αθήνας παραβρέθηκε στα εγκαίνια της 7ης Εκθεσης Εικαστικών Τεχνών και Φωτογραφίας «Ανθρωποι, Χρώμα και Σίδερo», που έγιναν το απόγευμα, στηΝαυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. Στην έκθεση συμμετέχουν συνολικά 250εικαστικοί καλλιτέχνες (ζωγράφοι, γλύπτες, χαράκτες κλπ.), φωτογράφοι, ενώ στις παράλληλες εκδηλώσεις περιλαμβάνονται θεατρικά και μουσικά σχήματα.
Στα εγκαίνια παραβρέθηκε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕΔημήτρης Κουτσούμπας, ο οποίος σε δήλωσή του τόνισε: «Η καταπληκτική έκθεση εικαστικών τεχνών, εδώ, στο Πέραμα, συνενώνει την ευαισθησία, την αγωνία του καλλιτέχνη με την αγωνία και τους αγώνες της εργατικής τάξης. Είναι κι αυτό μια απόδειξη ότι η Τέχνη μπορεί να βοηθήσει τον άνθρωπο να μαθαίνει, να αφουγκράζεται, να οραματίζεται, να μπορεί να κρίνει και να συγκρίνει. Κυρίως, η Τέχνη μπορεί να βοηθήσει τον άνθρωπο να συνειδητοποιήσει ακόμα περισσότερο ότι η μοίρα βρίσκεται στα δικά του χέρια, ότι είναι η ίδια η ταξική πάλη».
Κατά την τελετή των εγκαινίων σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν από την πλευρά τωνΣωματείων της Ζώνης ο Ακης Αντωνίου, μέλος της διοίκησης του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, και η Εύα Μελά, από την Κίνηση Εικαστικών Καλλιτεχνών «Πέρα(σ)μα». Ο Ακης Αντωνίου επισήμανε: «Το στίγμα που θέλουμε να δώσουμε σαν σωματεία, και εκείνα τα σωματεία που διοργανώνουμε με τους καλλιτέχνες την έκθεση και εκείνα που για πρώτη φορά μας υποστηρίζουν στις φετινές εκδηλώσεις εδώ στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, είναι ότι βάλαμε σαν βασικό μας στόχο -και αυτό θα φανεί από δω και πέρα περισσότερο- να είναι και μια νέα αφετηρία οι φετινές εκδηλώσεις. Το κατά πόσο δηλαδή οι χιλιάδες εργάτες, μέλη των σωματείων της βιομηχανίας, του εμπορίου και άλλων κλάδων, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα πάρουν μέρος σε αυτή τη διαδικασία, θα κουβεντιάσουν στους χώρους δουλειάς, θα κουβεντιάσουν οι εργαζόμενοι που δεν είναι οργανωμένοι στα σωματεία μέσα από τις μαζικές οργανώσεις, τις Λαϊκές Επιτροπές, το κατά πόσο και ο Πολιτισμός θα πάρει τη θέση του μέσα στη δράση των σωματείων. Κατά πόσο νέοι εργαζόμενοι και πιο παλιοί, μέσα από ανησυχίες τέτοιες που έχουν, θα έρθουν κοντά στα σωματεία για πρώτη φορά. Υπάρχει τέτοια εμπειρία και οι παλαιότεροι γνωρίζουν πόσο βοηθάνε τέτοιες πρωτοβουλίες από την πλευρά των σωματείων κι αυτό θέλουμε να είναι ο στόχος μας και φέτος. Θεωρούμε την ενασχόληση της εργατικής τάξης με τον Πολιτισμό βασικό όρο για την ανασύνταξη του εργατικού κινήματος».
Η Εύα Μελά τόνισε ανάμεσα σε άλλα: «Σκοπός αυτής της έκθεσης ήταν και είναι να εμπνευστούν οι καλλιτέχνες από τους αγώνες της εργατικής τάξης και να κάνουν ένα έργο που να απευθύνεται στην εργατική τάξη, που είναι και η κινητήρια δύναμη της ιστορίας. Δεν ξέρουμε σε ποιο βαθμό τα καταφέραμε και πάντα αυτό θα είναι ένα ζητούμενο. Εκείνο που ξέρουμε είναι ότι αυτά τα εφτά χρόνια κι εμείς βελτιωνόμαστε, γινόμαστε ένα. Γιατί κι εμείς είμαστε εργαζόμενοι, είμαστε άνεργοι σαν καλλιτέχνες, έχουμε τα ίδια προβλήματα και αναζητούμε και διεκδικούμε την ίδια διέξοδο. Θα δώσουμε νέο ραντεβού την όγδοη έκθεση, πιστεύουμε ακόμα καλύτερη».
Οι αγώνες είναι Τέχνη του λαού και η Τέχνη όπλο του
Η Εκθεση θα διαρκέσει έως και τις 20 Οκτώβρη, με ελεύθερη είσοδο και με το σύνθημα «Οι αγώνες είναι Τέχνη του λαού και η Τέχνη όπλο του».
Οι πίνακες, τα γλυπτά, οι φωτογραφίες, όλο το χρώμα της έκθεσης αποτυπώνουν ανάγλυφα τα βάσανα της εργατικής τάξης που της έχει φορτώσει το σάπιο καπιταλιστικό σύστημα, όπως η ανεργία, αλλά και το μεγαλείο της, την περηφάνια της ως δημιουργού του πλούτου, αναδεικνύοντας την ιστορική της αποστολή. Ολη η έκθεση, αλλά και το πρόγραμμά της, επιβεβαιώνει επάξια το κεντρικό σύνθημά της «Οι αγώνες είναι Τέχνη του λαού και η Τέχνη όπλο του».
Ταυτόχρονα, όλος αυτός ο κόσμος που συνέρρευσε από την πρώτη μέρα στη Ζώνη έδωσε και ξεκάθαρη απάντηση ότι η επιχείρηση εφοπλιστών, εργολάβων και των ναζιστικών αποβρασμάτων της Χρυσής Αυγής να ξεριζώσουν το ταξικό εργατικό κίνημα από τη Ζώνη, για να μετατρέψουν τους εργάτες της σε σύγχρονους δούλους, δεν θα περάσει. Ηταν σαφές μήνυμα ότι «σε τούτα εδώ τα μάρμαρα κακιά σκουριά» δεν μπορεί «να πιάσει». Αλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι η Εκθεση φέτος είναι πιο πλούσια σε πρόγραμμα, πιο μαζική σε συμμετοχές δημιουργών από τις άλλες χρονιές, ενώ τη συμμετοχή τους στη διοργάνωση έσπευσαν φέτος να δηλώσουν και πλήθος ακόμα φορέων.
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων στο χώρο της Εκθεσης
H έκθεση θα είναι ανοιχτή στο κοινό καθημερινά από τις 12 το μεσημέρι έως τις 9 το βράδυ. Το αναλυτικό πρόγραμμα και αναλυτικά οι παράλληλες εκδηλώσεις ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα www.perasma.org.
Η πρόσβαση στο χώρο της έκθεσης γίνεται από την Ομόνοια με τα λεωφορεία Β18 - Γ18, από τη Μενάνδρου, και από τον Πειραιά με το λεωφορείο 843 από το σταθμό του ΗΣΑΠ.
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων έχει ως εξής:
Σάββατο 12 Οκτώβρη
6.30 μ.μ.: Συζήτηση για την ανεργία. «Οι θέσεις του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος για την αντιμετώπισή της και την οργάνωση της πάλης».
8.30 μ.μ.: Το θεατρικό έργο του Μαξ Φρις «Ο Μπίντερμαν και οι εμπρηστές» από την ομάδα «Εκτός Σχεδίου».
Κυριακή 13 Οκτώβρη
8.30 μ.μ.: «Το φασισμό βαθιά κατάλαβέ τον. Δε θα πεθάνει μόνος. Τσάκισέ τον», συναυλία με τους Μανώλη Ανδρουλιδάκη, Ρίτα Αντωνοπούλου, Χρήστο Θηβαίο, «Kollektiva», Γιάννη Λάρδη και Γεωργία Λάμπρη, Βασίλη Λέκκα, Αφροδίτη Μάνου, Γιώργο Μεράντζα, Μίλτο Πασχαλίδη και Γιώργο Σαρρή.
Τετάρτη 16 Οκτώβρη
7.00 μ.μ.: Προβολή ταινίας.
8.00 μ.μ.: Ο Γρηγόρης Νικολόπουλος και οι «Μαγικοί Καθρέφτες» στα «τραγούδια των ανθρώπων».
Παρασκευή 18 Οκτώβρη
8.00 μ.μ.: Συναυλία: Ο Βασίλης Βασιλάτος και «Ιστορίες για Κρουστά».
Σάββατο 19 Οκτώβρη
8.00 μ.μ.: Θεατρική σπονδυλωτή σάτιρα «Ο τροχός της Ιστορίας» από την 20μελή θεατρική ομάδα της ΚΝΕ.
Κυριακή 20 Οκτώβρη
6.00 μ.μ.: Συζήτηση «Τέχνη και Εργατική Τάξη. Η Πολιτιστική Μορφωτική Δραστηριότητα των συνδικάτων συστατικό στοιχείο της ανασυγκρότησης του εργατικού κινήματος».
8.00 μ.μ.: Μουσικό αφιέρωμα στο Εργατικό Τραγούδι, με τον Στέφανο Ψαραδάκο.
9.00 μ.μ.: Μουσικό αφιέρωμα στον ποιητή των ναυτικών, Νίκο Καββαδία.
Δημιουργικό εργαστήρι για παιδιά
Παράλληλα για τους μικρούς επισκέπτες τα Σαββατοκύριακα 12-13 και 19-20 Οκτώβρη, 11 το πρωί με 1 το μεσημέρι, θα λειτουργήσει δημιουργικό εργαστήριο ζωγραφικής για παιδιά, ενώ θα πραγματοποιηθεί και θεατρικό παιχνίδι. Ακόμα την Κυριακή 13 Οκτώβρη στις 11 το πρωί θα παρουσιαστεί η θεατρική παράσταση «Ενας παράξενος Μουσικός» από την ομάδα «Τρομπετίνι».
Διοργανωτές και υποστηρικτές της έκθεσης
Συνολικά 250 εικαστικοί καλλιτέχνες (ζωγράφοι, γλύπτες, χαράκτες κλπ.), φωτογράφοι, θεατρικά και μουσικά σχήματα, στις παράλληλες εκδηλώσεις, δίνουν το «παρών» και υπογράφουν με το έργο τους, την τέχνη τους και τη συμμετοχή τους το μήνυμα της έκθεσης.
Διοργάνωση: Κίνηση Εικαστικών Καλλιτεχνών Πέρα(σ)μα, Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά, Πανελλήνια Ενωση Αμμοβολιστών - Καθαριστών, Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών, Σωματείο Ηλεκτρολόγων Πλοίων, οι Λαϊκές Επιτροπές: Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Κορυδαλλού, Νίκαιας - Ρέντη, Περάματος, Πειραιά, Σαλαμίνας.
Υποστηρίζουν: Συνδικάτο Μετάλλου Αθήνας, Συνδικάτο Μετάλλου Θριάσιου, Συνδικάτο Φαρμάκου - Καλλυντικών Αττικής, Πανελλαδική Ενωση Λιθογράφων, Κλαδικό Σωματείο Χαρτεργατών, Συνδικάτο Γάλακτος - Τροφίμων και Ποτών, Συνδικάτο Κλωστοϋφαντουργών - Ιματισμού - Δέρματος, Συνδικάτο Χημικής Βιομηχανίας, Πανελλαδική Ενωση Ελαιοσαπωνοποιών, Ενωση Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σαλαμίνας, Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), Πανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Εμπορικού Ναυτικού «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Συνδικάτο Ενέργειας, Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων και Ιδιωτικών Υπαλλήλων Πειραιά.



902

Τα "αντιφασιστικά" φαινόμενα απατούν...






Του Νίκου Μπογιόπουλου - "Unfollow"

Ο φασισμός πρέπει να αντιμετωπιστεί και να τσακιστεί σύμφωνα με την υπόδειξη του Μπρεχτ:
«Ο φασισμός δεν μπορεί να πολεμηθεί παρά σαν καπιταλισμός στην πιο ωμή και καταπιεστική του μορφή, σαν ο πιο θρασύς και ο πιο δόλιος καπιταλισμός».

Η Χρυσή Αυγή πρέπει να αντιμετωπιστεί ώς άλλη όψη του ίδιου πολιτικού συστήματος της πλουτοκρατίας. Γιατί είναι ακριβώς εκεί, στον κόρφο της πλουτοκρατίας, που επωάζεται το αυγό του φιδιού. Στο πλαίσιο που διαμορφώθηκε μετά τη δολοφονία στο Κερατσίνι, ας σκεφτούμε: Αλήθεια, το κράτος και η κυβέρνηση του κ. Σαμαρά και του κ. Δένδια πιο πριν δεν ήξεραν τίποτα για τον εγκληματικό χαρακτήρα της συμμορίας; Ήταν το αίμα του παλικαριού που ξέπλυνε τα μάτια τους για να δουν το φίδι και να αρχίσουν να συλλαμβάνουν την ηγεσία της συμμορίας; Οι κυβερνώντες τώρα τους βρήκαν του φακέλους με τις έκνομες ενέργειες της Χρυσής Αυγής; Τη δολοφονία του μετανάστη στα Πετράλωνα την είχαν ξεχάσει; Τα καταγεγραμμένα στον "υπερκορφιό" τους τώρα τα απομαγνητοφώνησαν; Αλήθεια, όλοι αυτοί οι πρόθυμοι να «κελαηδήσουν» για την παραστρατιωτική δράση της Χρυσής Αυγής τώρα εντοπίστηκαν από τους κρατικούς μηχανισμούς και από τα καθεστωτικά ΜΜΕ; Αλήθεια, όλοι αυτοί οι «αντιφασίστες», που μέχρι χτες μας έλεγαν ότι είναι παλιομοδίτικο να μιλάμε για τον Χίτλερ, τώρα διαπίστωσαν ότι η Χρυσή Αυγή είναι συμμορία, βγαλμένη από τον κοινωνικό απόπατο; Προφανώς κάτι άλλο συμβαίνει. Και προφανέστερα όλοι αυτοί που πριν γίνουν «Ράμπο της Δημοκρατίας» παρίσταναν άλλοτε τους «ανήξερους» κι άλλοτε τους «έκπληκτους» για το τι είναι και τι πρεσβεύει η Χρυσή Αυγή, στην πραγματικότητα γνώριζαν τα πάντα. Όλοι τους: Και οι κύκλοι των εφοπλιστών, που που με τον Gardian χρηματοδοτούν τη Χρυσή Αυγή. Και οι βιομήχανοι και οι εργοδότες, που προμηθεύονται «δούλους» από τους «ΟΑΕΔ» που έχουν ιδρύσει οι χρυσαυγίτες. Και οι πολιτικοί ταγοί, που λάνσαραν και προωθούν την άθλια «θεωρία των δύο άκρων». Και οι ταγοί του περίφημου «συνταγματικού τόξου», που εκλεκτά μέλη τους ψηφίζουν σε ψηφοφορίες στη Βουλή υπέρ των ναζιστικών αποβρασμάτων. Και εκείνοι στη ΝΔ, που ποτέ δεν έβγαλαν μια κανονική ανακοίνωση για τη δολοφονική επίθεση των χρυσαυγιτών ενάντια στα μέλη του ΚΚΕ στο Πέραμα. Και τα υψηλόβαθμα στελέχη του κράτους, που προ μηνών διοχέτευαν μέσω δημοσιογράφων τη θέση ότι «το ενδεχόμενο κυβερνητικής συνεργασίας με τη Χρυσή Αυγή είναι απευκταίο, αλλά όχι απίθανο»! Γνώριζαν οι πάντες. Ανάμεσα τους και τα γνωστά, χυδαία παπαγαλάκια των μιντιακών συγκροτημάτων, που ξεκίνησαν με άρθρα του τύπου «Η ευκαιρία της Χρυσής Αυγής για τη δημοκρατία» και έφτασαν να εξοικειώνουν την κοινή γνώμη με το ενδεχόμενο συγκρότησης κυβέρνησης με τη συμμετοχή «σοβαρότερης» Χρυσής Αυγής. Κι αυτοί που πουλάνε το ναζισμό με λάιφ στάιλ περιτύλιγμα, που λένε ότι η σβάστικα δεν είναι σβάστικα αλλά αρχαιοελληνικό αξεσουάρ, που εμφάνιζαν τον ναζιστικό εσμό σαν χορωδία προσκόπων που συνοδεύει γριούλες στα ΑΤΜ. Και όλοι αυτοί που, αν ενοχλούνταν στοιχειωδώς, θα αντιδρούσαν, βλέποντας τους ταγματαλήτες να χτυπούν μετανάστες στη Ραφήνα, ακούγοντας ότι ταγματαλήτες μαχαιρώνουν μετανάστες στις γειτονιές, μαθαίνοντας ότι ταγματαλήτες στρέφονται ενάντια στον εργατόκοσμο φωνάζωντας μπροστά στις κάμερες: «Εμείς είμαστε μαζί με τους εφοπλιστές μας». Όλοι τους ήξεραν και ξέρουν τι είναι η Χρυσή Αυγή. Γνώριζαν και γνωρίζουν περίφημα τις διασυνδέσεις της. Πρώτη και καλύτερη η Αστυνομία τους! Υπενθυμίζουμε: Το 2004 ήρθε στη δημοσιότητα (Τα Νέα, 17/4/2004) ένα άκρως απόρρητο έγγραφο της Ελληνικής Αστυνομίας με ημερομηνία 10/12/1999. Το έγγραφο ανάμεσα στα άλλα, έλεγε και τα εξής: «β) Η οργάνωση (σ.σ.: η Χρυσή Αυγή) διατηρεί πολύ καλές σχέσεις και επαφές με εν ενεργεία αξιωματικούς και μόνιμους υπαξ/κούς του στρατού, αλλά και με αποστράτους, γ) Διατηρεί πολύ καλές σχέσεις και επαφές με εν ενεργεία και αποστράτους αξ/κούς της ΕΛ.ΑΣ., αλλά και με απλούς αστυνομικούς, δ) Στο παρελθόν, κατά τη διάρκεια των επετείων της 17ης Νοέμβρη, αλλά και άλλων εκδηλώσεων του αριστερίστικου και αναρχικού χώρου η αστυνομία τους προμήθευε με ασυρμάτους και κλομπς, για να τους εντοπίζουν και να τους κτυπούν, εμφανιζόμενοι ως "αγανακτισμένοι" πολίτες. [...] στ) Τα περισσότερα μέλη της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ οπλοφορούν παράνομα, προμηθευόμενα όπλα από βουλευτές (της ΝΔ), παρουσιαζόμενοι ως συνοδοί τους». Τι έγινε, λοιπόν, παιδιά; Στα 15 σχεδόν χρόνια που πέρασαν από τότε που συντάχθηκε η παραπάνω αποκαλυπτική έκθεση, τι κάνατε για το θέμα; Ας μην αμφιβάλλει κανείς ούτε για το ποιος εκτρέφει τη Χρυσή Αυγή, ούτε για το πώς την αξιοποιεί. Και την αξιοποιούν με πολλαπλό τρόπο: Πρώτον, για να τρομοκρατήσουν τον εργατόκοσμο. Οι λεχρίτες του «αίμα μόνο για Ελληνες» είναι αυτοί που χτύπησαν εργάτες στη λαϊκή γειτονιά του Περάματος αυτοί που, μετά το αίμα των μεταναστών, έχυσαν το αίμα του Παύλου Φύσσα «που κουβαλάει λαμαρίνες στη Ζώνη», όπως το είπε ένας φίλος του παλικαριού. Δεύτερον, μέσω της Χρυσής Αυγής, θέλουν να ξεστρατίσει η οργή τμημάτων του λαού για τα δεινά του σε μια στράτα ανώδυνη για τους υπευθύνους αυτών των δεινών. Να βουλιάξει η οργή μέσα στην παραζάλη του εθνικισμού και «ανησυστημικού» χουλιγκανισμού που, ενώ εκτός Βουλής το παίζει «Ζορό» εντός Βουλής ψηφίζει υπέρ των τραπεζιτών και των εφοπλιστών. Τρίτον, η Χρυσή Αυγή και ο εν γένει χρυσαυγιτισμός τους είναι χρήσιμα για να προωθήσουν, μέσα κι από την άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, τη γνωστή πολιτική «Νόμος και Τάξη»! Η δημοκρατία τους, στην προσπάθεια να ανακόψει εξελίξεις δυσάρεστες για το καθεστώς, να αποτρέψει την ουσιαστική ριζοσπαστικοποίηση πλατιών κοινωνικών στρωμάτων, στην προσπάθεια να ναρκοθετήσει την οργανωμένη δράση ενάντια στην πολιτική της καταστροφής και της χρεοκοπίας. Παίζει με τη Χρυσή Αυγή ώστε να «φρονηματίσει» το λαό να κάτσει «ήσυχα» για να μην έχουμε... «περιπέτειες». Η Δημοκρατία του κ. Σαμαρά και κ. Βενιζέλου, θέλοντας να επιβάλει «κοινωνική» σιγή νεκροταφείου, ανασύρει ότι διαθέσιμη σκουριά υπάρχει στο μαύρο οπλοστάσιο της ιδεολογικής της προπαγάνδας και τρομοκρατίας: Από την «ακυβερνησία» και την «αποσταθεροποίηση» μέχρι τη λεγόμενη «θεωρία των άκρων». Η «θεωρία των άκρων» δεν επιλέγεται επειδή τάχα η κεφαλαιοκρατία θέλει να «ανακόψει» την ακροδεξιά και το φασισμό. Άλλωστε ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος «χέρι χέρι» και με αξιομνημόνευτη επιμονή, έχουν φροντίσει να διατηρούν στο προσκήνιο την ακροδεξιά και την ατζέντα της. Άλλοτε αξιοποιούν την ακροδεξιά ως συγκυβερνητική τους συγκολλητική ουσία (βλέπε ΛΑ.Ο.Σ στην κυβέρνηση Παπαδήμου) και άλλοτε, όπως τώρα, ως απειλή. Με τη «θεωρία των άκρων», παραχαράσσοντας την ιστορία και την τρέχουσα πραγματικότητα, επιδιώκουν να συκοφαντήσουν, να λασπώσουν και να παρουσιάσουν σαν «άκρο» ό,τι ακριβώς φοβούνται. Ό,τι ακριβώς τρέμουν. Κι αυτό που τρέμουν είναι η συγκρότηση ενός ρωμαλέου, λαϊκού, ταξικού, εργατικού αντικαπιταλιστικού κινήματος, που έχει τη δύναμη όχι απλά να λιώσει το φασιστικό φίδι, όχι μόνο να το εκδιώξει από κάθε γειτονιά και από κάθε χώρο δουλειάς, αλλά ταυτόχρονα να αχρηστέψει και την καπιταλιστική μήτρα που το εκτρέφει και το αναπαράγει. Αλλά, αν απειληθεί η καπιταλιστική μήτρα που γεννά το φασισμό, τότε απειλείται το σύστημα εν γένει. Πράγμα που κάθε άλλο επιθυμούν οι κήρυκες του «συνταγματικού (βλέπε: αστικού) τόξου». Να γιατί καταφεύγουν στην αθλιότητα της θεωρίας των «δύο άκρων». Και να γιατί η «εκστρατεία» τους κατά της Χρυσής Αυγής, όχι μόνο δεν είναι «αντιφασιστική» αλλά ακριβώς το αντίθετο: Είναι μια ακόμα έκφραση της αξιοποίησης Χρυσής Αυγής από εκείνους που έχουν την ευθύνη για την εκτροφή της.

Πηγή:Βαθύ Κόκκινο

http://aristeriantepithesi.blogspot.gr/2013/10/blog-post_3969.html?spref=fb

12 Οκτώβρη 1944: Το ΕΑΜ και ο ΕΛΑΣ ύψωσαν την ελληνική σημαία στην Ακρόπολη - 902.gr







12 Οκτώβρη 1944: Το ΕΑΜ και ο ΕΛΑΣ ύψωσαν την ελληνική σημαία στην Ακρόπολη



Το ημερολόγιο έδειχνε Πέμπτη 12 Οκτώβρη 1944, όταν στις 9.45 το πρωί, μαχητές του ΕΛΑΣ κατέβασαν από την Ακρόπολη τη γερμανική σημαία για να υψώσουν στη θέση της την ελληνική. Η Αθήνα ήταν λεύτερη μετά από 1.264 μέρες φασιστικής σκλαβιάς
Οι Γερμανοί δεν έχουν προλάβει ακόμα να εκκενώσουν την πόλη κι ο λαός της πρωτεύουσας, από τις συνοικίες, τα εργοστάσια, τα σχολεία, τα υπουργεία, τα καταστήματα, ξεχύνεται στους αθηναϊκούς δρόμους ζητωκραυγάζοντας για την απελευθέρωσή του. Κύματα κύματα η λαοθάλασσα πλημμυρίζει την πλατεία Συντάγματος, τις οδούς Πανεπιστημίου, Σταδίου, Ακαδημίας, το Ζάππειο, την πλατεία Ομονοίας. Σε λίγες ώρες τα πάντα σημαιοστολίστηκαν με γαλανόλευκες και κόκκινες σημαίες. Τεράστια πανό του ΕΑΜ και του ΚΚΕ υψώθηκαν και τα συνθήματα για μια νέα Ελλάδα, λαοκρατική, περνούν σε όλα τα χείλη. Οι 1.264 μέρες σκλαβιάς στο φασισμό είχαν πια τελειώσει και στις 9.45 π.μ. μαχητές του ΕΛΑΣ κατέβασαν από την Ακρόπολη τη γερμανική σημαία για να υψώσουν στη θέση της την ελληνική.  Εκείνη τη μέρα ο «Ριζοσπάστης» έκανε δύο εκδόσεις. 
Η πρώτη, που κυκλοφόρησε τις πρώτες πρωινές ώρες, όπως ήταν φυσικό δεν είχε την είδηση της απελευθέρωσης. 
Είχε όμως τον αέρα της. 
«Ο "Ρίζος" στο Κέντρο», έγραφε ένα από τα θέματα της πρώτης του σελίδας και πληροφορούσε το αναγνωστικό κοινό πως η εφημερίδα του ΚΚΕ είχε διακινηθεί την προηγούμενη μέρα, για πρώτη φορά, στο κέντρο της πρωτεύουσας και είχε γίνει ανάρπαστη. 
«Ήταν το πρώτο μήνυμα της αληθινής λευτεριάς», κατέληγε το ρεπορτάζ, δίνοντας ακριβώς την ουσία του θέματος.
Ο προδότης Ράλλης δημοσίευσε νόμο με την παραίτησή του. 
Θα δώσει - λέει - λόγο για τις πράξεις του. 
Ανυπόμονος ο λαός περιμένει να δικάσει τον εγκληματία.
Η γερμανική σημαία κατέβηκε από την Ακρόπολη και τα τελευταία γερμανικά τμήματα έφυγαν το πρωί από την Αθήνα».
Στην ίδια σελίδα ο «Ριζοσπάστης» φιλοξενεί ένα σύντομο σχόλιο για την απελευθέρωση με τίτλο «ΧΑΙΡΕ Ω ΧΑΙΡΕ ΛΕΥΤΕΡΙΑ!». 
Γράφει: «Χρόνια παλεύαμε νάρθης. 
Αιματοποτισμένοι οι δρόμοι μας, γεμάτα τα νεκροταφεία μας. 
Γκρεμισμένα τα σπίτια μας, χτικιό στα στήθη μας και κουρέλια σκεπάζουν το κορμί μας, μα κοίτταξέ μας φτερουγίζομε, λάμπομε! 
Η περηφάνια λάμπει σαν φωτοστέφανος στων αγωνιστών τα κούτελα. 
Είμαστε εμείς που νικήσαμε τη σκλαβιά! Εμείς που σπάσαμε τις αλυσίδες! 
Εμείς που χύσαμε το αίμα μας! Εμείς που θα σε ξαναχτίσομε Ελλάδα Λεύτερη! Ανεξάρτητη, λαοκρατούμενη. Χωρίς τυράννους και τυραννίες. Χωρίς φασίστες και διχτάτορες. Ένας λεβέντικος λαός γιορτάζει σήμερα τη νίκη του. Η μεγάλη ηρωική καρδιά της Ελλάδας, η Αθήνα μας Αναστήνεται»
Το ρεπορτάζ της απελευθέρωσης
Την επομένη, 13 του Οκτώβρη, ο «Ριζοσπάστης» ήταν αφιερωμένος στη μέρα της απελευθέρωσης. «ΖΗΤΩ Η ΛΕΥΤΕΡΗ ΑΘΗΝΑ ΜΑΣ!», έγραφε στην πρώτη του σελίδα με μεγάλα, κεφαλαία γράμματα. Στην ίδια σελίδα φιλοξενούνταν ανακοίνωση του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ για το θέμα και «Χαιρετισμός του ΕΑΜ προς το μαχόμενο έθνος». Επίσης, ο Γ. Ζέβγος με άρθρο του εξηγούσε ότι η μεγάλη αυτή μέρα της απελευθέρωσης ήταν ταυτόχρονα και το «ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΓΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ».
Σ’ αυτό το φύλλο του «Ρ», στη 2η σελίδα, κάτω από τον τίτλο «ΛΕΥΤΕΡΙΑ! ΛΕΥΤΕΡΙΑ! Η ΑΘΗΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ», δημοσιεύεται αναλυτικό ρεπορτάζ από τη μέρα της απελευθέρωσης. Ας το παρακολουθήσουμε:
«Χάθηκε το βρωμερό κουρέλι του φασισμού από την Ακρόπολη. Τούτο το σύνθημα περίμενε η Αθήνα. Η μπαρουτοκαπνισμένη Αθήνα, που γνώρισε την πείνα και το βόλι του κατακτητή, το στιλέτο του προδότη, η αδάμαστη Αθήνα που τρία χρόνια πάλεψε, ξεχύθηκε ζωντανή ανθρωποθάλασσα να διαλαλήσει τη Νίκη της, να γιορτάσει τη λευτεριά της. Πέντε λεφτά φτάσανε για να κολυμπήσει όλη η πόλη στο γαλάζιο. Για ν’ ανέβουν οι ΕΠΟΝίτες στα καμπαναριά και ν’ αντηχήσουν χαρούμενα οι καμπάνες. Διαδηλώσεις που πρώτη φορά βλέπει η Αθήνα ξεχύνονται από παντού. Από το Σύνταγμα ως την Ομόνοια ένα ρεύμα είναι ο κόσμος. Γελούν, δακρύζουν, αγκαλιάζονται.
Λευ-τε-ρω-θή-κα-με!
Νι-κή-σα-με!
Και πάνω απ’ όλα μια φωνή που αγκαλιάζει όλη την Αθήνα, που κλείνει όλους τους σκληρούς τρίχρονους αγώνες, όλη την πίστη στη λευτεριά, όλη τη χαρά της Νίκης:
Ε-Α-Μ! Ε-Α-Μ!
Σε κάθε γωνιά βουίζουν τα χωνιά. Κι η Αθήνα που έμαθε ν’ ακούει στη φωνή τους το κάλεσμα στην αντίσταση και στον αγώνα τρέχει τώρα ν’ ακούσει την πρόσκληση στο γιορτασμό και στη χαρά.
Ανεβασμένοι στ’ αυτοκίνητα ρίχνουν οι ΕΑΜίτες τα συνθήματα που τ’ αρπάζει με μια φωνή ο κόσμος και τα κάνει βουή και σάλπισμα για να φτάσουν απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας: Κανένα άσυλο στους προδότες! Λευτεριά - Λαοκρατία!
Απ’ τον εξώστη του Μετοχικού ακούγεται η φωνή του ΚΚΕ. Χιλιάδες είναι ο κόσμος που κρέμεται απ’ τα χείλια του ομιλητή. Ατέλειωτες ζητωκραυγές σκεπάζουν το λόγο του. Μα κανείς δε φεύγει. Όλοι περιμένουν να τους μιλήσει ακόμη το Κόμμα τους, το Κόμμα του λαού, που πρώτο σήκωσε τη σημαία της αντίστασης, της ενότητας και της λευτεριάς, που στάθηκε πάντα μπρος, έδωσε αμέτρητα τα θύματά του κι οδήγησε το λαό στη Νίκη.
Απ’ το Σύνταγμα ξεπροβάλλουν οι τροχιοδρομικοί. Βαγόνια κατάφορτα, στολισμένα με συνθήματα, σημαίες και λουλούδια. Κι η θριαμβευτική κραυγή της Ελλάδας αντηχεί ατέλειωτη:
ΕΑΜ – ΚΚΕ
ΕΛΑΣίτες περνούν σ’ αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Ακράτητος ο κόσμος τους κυκλώνει: «Ζήτω ο Λαϊκός Στρατός! Ζήτω ο Στρατός της Λευτεριάς μας!». Το δίκοχο του ΕΛΑΣίτη, όπου εμφανιστεί, ξεσηκώνει θύελλα ενθουσιασμού.
Μπροστά στο Πανεπιστήμιο βουερή θάλασσα ο κόσμος. Οι φοιτητές μας, που πρώτοι στους πρώτους, ακολούθησαν το σύνθημα της αντίστασης, μεταδίδουν τη φλόγα τους, την πίστη, τον ενθουσιασμό τους. Κι όταν ο ομιλητής θυμίζει τα θύματα που με το τίμιο αίμα τους πότισαν τη Λευτεριά, όλο το πλήθος γονατίζει. Επιβλητικό αντηχεί το πένθιμο εμβατήριο: Πέσατε θύματα, αδέρφια εσείς…
Στο Αρσάκειο μιλούν οι επιστήμονες. Κι εκεί ευλαβικά γονατίζει ο κόσμος σ’ ενός λεπτού σιγή για τ’ αμέτρητα θύματα του ιερού αγώνα. Κι εκεί το πένθιμο εμβατήριο αντηχεί από χιλιάδες στόματα που υπόσχονται πίστη στον αγώνα, στο τελικό τσάκισμα του φασισμού και στη Λαοκρατία.
Στις τράπεζες γύρισαν οι φυλακισμένοι και οι καταδιωκόμενοι. Θριαμβευτικά τους δέχτηκαν οι συνάδελφοί τους. Μεγάφωνα μετάδιδαν το γιορτασμό και τους λόγους των ομιλητών και έξω στους δρόμους.
Στον Άγνωστο Στρατιώτη ο λαός με λύσσα ποδοπάτησε τα στεφάνια που είχαν το θράσος να καταθέσουν οι Ούννοι. Στη θέση τους τοποθετήθηκαν σωροί από στεφάνια με ταινίες του ΕΑΜ και του ΕΛΑΣ».
Ο ΕΛΑΣ σώζει την Ηλεκτρική εταιρεία.
Την επόμενη μέρα, 13ης Οκτωβρίου  1944, ο ΕΛΑΣ ξεκίνησε τη μάχη για τη σωτηρία για τη σωτηρία των λιμενικών εγκαταστάσεων, της Ηλεκτρικής Εταιρίας και όλων των εργοστασίων του Πειραιά. 
Αν οι Ναζί επιτύγχαναν να υλοποιήσουν τα σχέδια τους, θα ανατίναζαν το εργοστάσιο της Ηλεκτρικής, που ήταν το μόνο που παρήγαγε ηλεκτρική ενέργεια. Τότε η Αθήνα και ο Πειραιάς για πολλούς μήνες θα βυθίζονταν στο σκοτάδι, ενώ  θα έπαυε να λειτουργεί το λιμάνι και ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, αλλά και τα τραμ που εκτελούσαν τη γραμμή Αθήνας - Πειραιά.
Στην διάρκεια της Κατοχής οι Γερμανοί είχαν εγκαταστήσει ισχυρές φρουρές, τόσο στο λιμάνι όσο και στο εργοστάσιο της ηλεκτρικής, που βρισκόταν στην Δραπετσώνα. Είχαν επίσης τοποθετήσει ισχυρές εκρηκτικές ύλες και στα κυριότερα κτίρια του Πειραιά με τέτοιο τρόπο ώστε με το πάτημα ενός κουμπιού να ανατινάζονταν όλα, με ανυπολόγιστες ζημιές και θύματα. Μάλιστα τα καλώδια ξεκινούσαν από ένα οχυρωμένο φυλάκιο των κατακτητών που βρισκόταν στην οδό Οδυσσέως, στην Καστέλλα.
Όμως ειδικές δυνάμεις του ΕΛΑΣ κατάφεραν να αποκόψουν τα καλώδια στην οδό 2ας Μεραρχίας αλλά και σε άλλα σημεία. Τα χαράματα τις 13ης Οκτωβρίου  οι Γερμανοί ανατίναξαν τις εγκαταστάσεις της ΣΕΛΛ και ξεκίνησαν για να ανατινάξουν το ηλεκτρικό εργοστάσιο. Μόλις πλησίασαν, κατέβηκαν από τα φορτηγά και κατευθύνθηκαν προς  το μαντρότοιχο και την είσοδο του εργοστασίου. 
Εκείνη τη στιγμή δέχτηκαν πυρά μέσα από το εργοστάσιο και στη συνέχεια από τα γύρω σημεία. Η μάχη ήταν σκληρή και κράτησε περίπου δυόμισι ώρες. Η έκβασή της ήταν νικηφόρα για τα τμήματα του ΕΛΑΣ που όμως πλήρωσαν βαρύ φόρο αίματος. Έντεκα ΕΛΑΣίτες σκοτώθηκαν ενώ από την πλευρά των Γερμανών έπεσαν 9 στρατιώτες. Άλλοι 45 Γερμανοί στρατιώτες παραδόθηκαν στον ΕΛΑΣ.
Την ίδια μέρα εκείνης της χρονιάς τμήματα της 2ης Μεραρχίας του ΕΛΑΣ χτύπησαν τις γερμανικές οπισθοφυλακές και στη συνέχεια κατέλαβαν το αεροδρόμιο της Ελευσίνας και του Τατοΐου.
Ο ΕΛΑΣ απελευθερώνει την Ελλάδα.
Στις 14 Οκτωβρίου, 2 μέρες μετά την απελευθέρωση, κατέφθασαν στην πρωτεύουσα και τα πρώτα βρετανικά στρατεύματα, ενώ ο Γεώργιος Παπανδρέου, επικεφαλής της κυβέρνησης «Εθνικής Ενότητας ήρθε μόλις στις 18 Οκτωβρίου, συνοδευόμενος από τον Βρετανό στρατηγό Σκόμπυ. 
Τι επόμενες μέρες ο ΕΛΑΣ άρχισε να απελευθερώνει πόλεις το ένα μετά το άλλο αστικά κέντρα. Την Θήβα, τη Λαμία, τον Βόλο, τη Λάρισα, την Ελασσόνα, την Έδεσσα και άλλες πόλεις. Στις 30 Οκτωβρίου τμήματα της 11ης Μεραρχίας του ΕΛΑΣ απελευθέρωσαν τη Θεσσαλονίκη.
Μέχρι της 3 Νοέμβρη τα τελευταία Γερμανικά στρατεύματα εγκατέλειψαν το ελληνικό έδαφος κάτω από τα συνεχή κτυπήματα του ΕΛΑΣ. Οι τελευταίες μάχες δόθηκαν στη Κρήτη με αποκλεισμένα  τμήματα  Γερμανικού και Ιταλικού στρατού στις περιοχές Αποκορώνου - Κυδωνίας.
Η απελευθέρωση της Ελλάδας δεν έπεσε από τον ουρανό. Ήταν αποτέλεσμα του μακροχρόνιου αγώνα που διεξήγαγε ο ΕΛΑΣ και κατέληξε στη γενική αντεπίθεση του Αυγούστου του 1944. Η κατάσταση που είχε διαμορφωθεί σηματοδοτήθηκε από την συντριβή των χιτλερικών δυνάμεων και την προέλαση του κόκκινου στρατού προς τη Σόφια και το Βελιγράδι. Το γεγονός επέσπευσε την αποχώρηση των Γερμανικών στρατευμάτων μπροστά στον κίνδυνο να εγκλωβιστούν χωρίς οδό διαφυγής. Μάλιστα είχαν αρχίσει ήδη να αποσύρουν τις φρουρές τους από διάφορα νησιά του Αιγαίου.
Επιπλέον ο μόνιμος ΕΛΑΣ αποτελούνταν από σχεδόν  77.500 έμπειρους μαχητές έχοντας στο πλευρό τους 50000 έφεδρους. Τα 2.000.000 μέλη του ΕΑΜ και τα 650.000 μέλη της ΕΠΟΝ αποτελούσαν επίσης μια τεράστια και ισχυρή δύναμη
Aπό τα χρόνια της κατοχής ήταν φανερό ότι το ΕΑΜ και το ΚΚΕ θα ήταν ο καταλύτης των πολιτικών εξελίξεων όταν οι Γερμανοί θα έφευγαν από την Ελλάδα.
Το ΚΚΕ ήταν ο εμπνευστής και ο αιμοδότης της Εαμικής αντίστασης.
Με πρωτοβουλία του ΚΚΕ, δημιουργείται τον Αύγουστο του 1941, το Εργατικό Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο και στις 27 Σεπτεμβρίου του 1941 το θρυλικό ΕΑΜ, όπου συσπειρώθηκε η συντριπτική πλειοψηφία του λαού: εργάτες, φτωχοί αγρότες, νεολαία. 
Στις 16 Φεβρουαρίου 1942 δημιουργήθηκε το ένοπλο τμήμα του, ο ΕΛΑΣ, με καπετάνιο τον Άρη Βελουχιώτη. 
Λίγο αργότερα στις 23 Φεβρουαρίου 1943 ιδρύθηκε η Ενιαία Πανελλαδική Οργάνωση Νέων, η ΕΠΟΝ.
Ο ΕΛΑΣ έδωσε πάνω από 600 μάχες και προξένησε μεγάλες ζημιές στον εχθρό. 12 γερμανικές μεραρχίες είχαν καθηλωθεί τότε στην Ελλάδα. Οκτώ λιγότερες από όσες αντιμετώπισαν οι Αμερικάνοι και οι Άγγλοι όταν αποβιβάστηκαν στην Νορμανδία. 
Με  το σαμποτάζ και το όπλο στο χέρι, με την πένα και το «χωνί με την απεργία και τα συλλαλητήρια  οι Εαμίτες και οι Ελασίτες έδωσαν τη μάχη. Κοντά στον Γοργοπόταμο και στις άλλες μεγάλες νικηφόρες μάχες όπως η μάχη του Μπουγαζιού - Φαρδύκαμπου στις 4 Μάρτη 1943, η νικηφόρα απόκρουση των εκκαθαριστικών επιχειρήσεων του που ξεκίνησαν τη πρωτομαγιά του 1943 σε όλη τη χώρα ήταν και οι κινητοποιήσεις και απεργίες που πραγματοποιήθηκαν όπως η μεγάλη απεργία των δημοσίων υπαλλήλων που ξεκίνησε στις 12 Απριλίου 1942 από το κεντρικό ταχυδρομείο,   αγκάλιασε όλες της υπηρεσίες της Αθήνας και επεκτάθηκε στον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα.
Ήταν η πρώτη απεργιακή κινητοποίηση στη κατεχόμενη Ευρώπη και είχε τέτοια αποφασιστικότητα που εξανάγκασε τις αρχές Κατοχής και τους Έλληνες υπουργούς συνεργάτες τους να υποχωρήσουν και να δεχτούν τα αιτήματα των απεργών, να σταματήσουν οι διώξεις, και να υπερδιπλασιαστεί ο μισθός τους.
Το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ αναφερόμενο στην απεργία εκείνη υπογράμμιζε ότι: « η νικηφόρα απεργία (....) απέδειξε ότι η πλατιά και καλά οργανωμένη μαζική λαϊκή πίεση μπορεί να επιβληθεί κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες τρομοκρατίας(....) ο μόνος τρόπος σωτηρίας είναι μόνο ο δρόμος της λαϊκής πάλης».
Επίσης η απεργία πείνας των αναπήρων και των τραυματιών της Αλβανίας, η πανεργατική απεργία της 7ης Σεπτέμβρη του 1942 αλλά και της 22ης Δεκέμβρη της ίδιας χρονιάς, οι μεγάλες κινητοποιήσεις που ματαίωσαν την πολιτική επιστράτευση, οι μεγάλες διαδηλώσεις για την ματαίωση της επέκτασης της Βουλγαρικής κατοχής, σε πολλές πόλεις της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας, η εποποιία του αγώνα για την επιβίωση στη ύπαιθρο με κορυφαία τη μάχη της σοδειάς στο κάμπο της Θεσσαλίας.
Το αποτέλεσμα αυτής της γενναίας δράσης ήταν η απελευθέρωση μέχρι το 1944 του 90% της κατεχόμενης Ελλάδας. Στις απελευθερωμένες περιοχές έμπαιναν οι βάσεις της λαϊκής εξουσίας. Αυτοδιοίκηση, Συνελεύσεις του χωριού, Λαϊκή Δικαιοσύνη και Λαϊκή Παιδεία. 
Για πρώτη φορά ψήφισαν οι γυναίκες και οι νέοι από 18 χρονών. 
Το ΕΑΜ και κατά συνέπεια το ΚΚΕ φαινόταν πώς θα ήταν ο καταλύτης των πολιτικών εξελίξεων όταν η χιτλερικοί κατακτητές θα έφευγαν από την Ελλάδα. Μέσα από τον ηρωισμό των μελών και των στελεχών του το ΚΚΕ  δημιούργησε αγωνιστικά πρότυπα στον λαό. Μόνο οι νεκροί της Κομματικής Οργάνωσης Αθήνας στην διάρκεια της κατοχής ήταν 5.000.
H στάση του αστικού κόσμου στη διάρκεια της κατοχής...
Ένα τμήμα του αστικού πολιτικού κόσμου επέλεξε να διαχειριστεί και να υπερασπιστεί άμεσα την εξουσία της τάξης του δημιουργώντας κατοχικές κυβερνήσεις που αποτελούνταν τόσο από μέλη του επιστημονικού κόσμου όσο και από τεταρτοαυγουστιανά κοινωνικά κατακάθια.
Αυτές οι κυβερνήσεις ήταν αναγκαίες στους ναζιστές κατακτητές γιατί θα συνέβαλαν στην καταστολή του λαού και θα ήταν τοποτηρητές των Γερμανικών συμφερόντων.
Ένα άλλο τμήμα, το μεγαλύτερο, της αστικής πολιτικής σκηνής ανήκει στους απόντες του αγώνα.
Ο Σοφούλης, αρχηγός των «Φιλελευθέρων», ο  Καφαντάρης, των «Προοδευτικών», ο  Σοφιανόπουλος, του «Αγροτικού Κόμματος», ο Παπανδρέου, του «Δημοκρατικού Σοσιαλιστικού Κόμματος», ο Κανελλόπουλος, του «Εθνικού Ενωτικού Κόμματος», ο Κ. Καραμανλής, του «Λαϊκού Κόμματος», απείχαν ουσιαστικά, ορισμένοι και τυπικά, ενώ ο  Γονατάς, υπαρχηγός του «Κόμματος των Φιλελευθέρων», καθοδήγησε την ίδρυση των «Ταγμάτων Ασφαλείας» του  Ράλλη.
...και οι σχεδιασμοί τους 
Οι επιδιώξεις όλων τους ήταν να επανέλθουν στην εξουσία μετά την κατοχή. Οι αστικές πολιτικές δυνάμεις και οι Άγγλοι ιμπεριαλιστές γνώριζαν πολύ καλά ότι ο αγώνας που διεξαγόταν κατά τον κατακτητών είχε κατά βάθος ταξικό περιεχόμενο. Δεν ξεγελιόταν από το εθνικο - απελευθερωτικό στοιχείο του, που κάλυπτε  το κοινωνικό. Κατανοούσαν πως ο ερχομός των λαϊκών μαζών στο προσκήνιο, έστω με αφετηρία την εθνική απελευθέρωση, δε γινόταν να περιοριστεί σ' αυτήν, από τα ίδια τα πράγματα, αφού τα δύο παραπάνω στοιχεία συνυπήρχαν. Και ότι, στην πορεία της πάλης, έτσι κι αλλιώς, θα οξύνονταν και τα αντικαπιταλιστικά κριτήρια των λαϊκών μαζών. 
Γιατί την ίδια στιγμή, που 100άδες χιλιάδες άνθρωποι πέθαιναν από την πείνα κι η δυστυχία ήταν ο καθημερινός σύντροφος των υπολοίπων, κάποιοι θησαύριζαν. Η εκμετάλλευση της εργατικής τάξης από το κεφάλαιο και η εξαθλίωση μεγάλου τμήματος της αγροτιάς δεν οφειλόταν μόνο στους καταχτητές αλλά και στη ντόπια αστική τάξη.
Σε αυτό το πλαίσιο η αποκατάσταση της ελληνικής αστικής τάξης στην εξουσία ήταν μείζον ζήτημα που απασχολούσε τόσο τις αστικές πολιτικές δυνάμεις  όσο και τους Βρετανούς ιμπεριαλιστές που επεδίωκαν να προασπίσουν τα γεωστρατηγικά τους συμφέροντα στη περιοχή.
Προϋπόθεση για αυτή την εξέλιξη ήταν η συντριβή του λαϊκού κινήματος μέσα από την συντριβή του ΕΑΜ - ΕΛΑΣ και βεβαίως την εκμηδένιση του ΚΚΕ. Έτσι από την πρώτη στιγμή έδειξαν τις προθέσεις τους
Ο βρετανικός παράγοντας...
Η Βρετανική στρατιωτική αποστολή στην Ελλάδα ήταν ο μοχλός της υπονόμευσης του ΕΑΜ. Επεδίωκε να βάλει υπό τον έλεγχο της τον ΕΛΑΣ. Δημιούργησε ένοπλα τμήματα όπως το ΕΚΚΑ με επικεφαλής τον Συνταγματάρχη Ψαρρό, με στόχο να τα χρησιμοποιήσει την κατάλληλη στιγμή σαν αντίβαρο στον ΕΛΑΣ. Στην ουσία διοικούσαν τον ΕΔΕΣ και καθοδηγούσαν μια σειρά από αντιδραστικές οργανώσεις.
Όταν ο ΕΛΑΣ αντιμετώπιζε τις εκκαθαριστικές επιχειρήσεις των Γερμανών, από τον Οκτώβριο του 1943 μέχρι τον Φεβρουάριο του 1944, οι  δυνάμεις του ΕΔΕΣ υποκινούμενες από τους Άγγλους χτυπούσαν τον απελευθερωτικό στρατό  στην Ήπειρο και αλλού.
Συγκρότησαν ακόμα και ένοπλες ομάδες επιφορτισμένες με αυτό τον σκοπό ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που συνεργάστηκαν ακόμα και με τους Γερμανούς για να χτυπήσουν από κοινού το ΕΑΜικό κίνημα.
Από το καλοκαίρι του 1943 ο Τσόρτσιλ είχε κάνει γνωστό στον Ρούσβελτ, σε συνάντησή τους στο Κεμπέκ του Καναδά, την πρόθεση της μεγάλης Βρετανίας να επέμβει στρατιωτικά στην Ελλάδα όταν θα αποχωρούσαν οι Γερμανοί εκτιμώντας ότι η ελληνική άρχουσα τάξη θα ήταν αδύνατο να χειραγωγήσει τις εξελίξεις που διαφαίνονταν.
Το ΚΚΕ...
Στην διακήρυξη για τα 90χρονα του ΚΚΕ αναφέρεται:
«Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι το ΚΚΕ δεν μπόρεσε να διαμορφώσει τη στρατηγική που θα οδηγούσε προς την επαναστατική επίλυση του προβλήματος της πολιτικής εξουσίας και τότε ακόμη, ιδίως μετά το 1943, που οι συνθήκες επέβαλαν να θέσει το ζήτημα της επαναστατικής κατάκτησης της εξουσίας. 
Δηλαδή δεν είχε πρόβλεψη και έτσι την κρίσιμη στιγμή δεν έλυσε το ζήτημα της σύμπλεξης του κοινωνικοταξικού περιεχομένου του αγώνα με τον εθνικοαπελευθερωτικό. Έτσι, οδηγήθηκε στην υπαγωγή του ΕΛΑΣ στο εγγλέζικο στρατηγείο της Μ. Ανατολής (5 Ιούλη 1943) και αργότερα στις συμφωνίες του Λιβάνου (20 Μάη 1944) και της Καζέρτας (26 Σεπτέμβρη 1944), για να διατηρήσει και να διευρύνει την «εθνική ενότητα». 
Δεν διαμόρφωσε τις υποκειμενικές προϋποθέσεις μιας πορείας που, ανάλογα και με άλλους παράγοντες, μπορούσε να οδηγήσει στη νίκη.»
Οι δυνάμεις που συμμετείχαν στο ΕΑΜ εξέφραζαν διαφορετικά συμφέροντα. Εκτός από το ΚΚΕ συμμετείχαν και δυνάμεις σοσιαλδημοκρατικές, φιλελεύθερες, γενικά αστικής πολιτικής κατεύθυνσης. Έπρεπε να θεωρηθεί βέβαιο ότι, εξαιτίας των ταλαντεύσεων που προσιδιάζουν στη φύση τέτοιων κομμάτων και ατόμων και που δεν είναι διατεθειμένα να φτάσουν μέχρι το τέλος του δρόμου, δεν ήταν δυνατό η εργατική τάξη να βαδίσει μαζί τους σε όλες τις φάσεις της πάλης, πολύ περισσότερο όσο πλησίαζε το τέλος της Κατοχής και το ζήτημα της εξουσίας ετίθετο επί τάπητος.
Το ΚΚΕ δεν πήρε υπόψη του ότι η ιδεολογικοπολιτική διαπάλη διεξάγεται και στο πλαίσιο της συμμαχίας και ότι για την επιτυχή έκβαση της ταξικής πάλης δεν επιτρέπονται επιζήμιοι συμβιβασμοί. Πολύ περισσότερο όταν οι συμβιβασμοί δεν αντιστοιχούν στο συσχετισμό των δυνάμεων που υπάρχει ανάμεσα στους συμμάχους.
Όπως συνεχίζει η διακήρυξη για τα 90 χρόνια του ΚΚΕ:
 «Πρώτα απ' όλα, το ΚΚΕ  δεν εκτίμησε σωστά τη σύμπλεξη του κοινωνικο - ταξικού περιεχομένου της λαϊκής πάλης με το εθνικο - απελευθερωτικό. 
Αυτή η σύμπλεξη, πέρα από τις πολιτικές και πολεμικές συγκρούσεις με τις στρατιωτικές οργανώσεις του "δοσιλογισμού", επιβεβαιώνεται και από τις ένοπλες συγκρούσεις του ΕΛΑΣ με τις αντιχιτλερικές και τις αγγλόφιλες οργανώσεις, όπως ο ΕΔΕΣ. 
Στο ίδιο συμπέρασμα οδηγούν και οι συνεχείς προστριβές του ΕΛΑΣ με τους Εγγλέζους, η αμείωτη ιδεολογική και πολιτική πάλη των αστικών ελληνικών κυβερνήσεων της Μέσης Ανατολής κατά της ΠΕΕΑ και του ΕΑΜ - ΕΛΑΣ, η συχνή συνεργασία αστικών οργανώσεων με τους κατακτητές, για την αντιμετώπιση της «ερυθράς απειλής», καθώς και η αιματηρή καταστολή, από τους Εγγλέζους και την ελληνική κυβέρνηση στο Κάιρο, της ηρωικής «Αντιφασιστικής Στρατιωτικής Οργάνωσης» (ΑΣΟ) τον Απρίλη του 1944."
 Δύο χρόνια αργότερα, το 1946, το κλίμα ήταν πολύ διαφορετικό και επιβεβαιώνει τα παραπάνω.
 «Ο λαός δε γιορτάζει» έγραφε το πρωτοσέλιδο του Ριζοσπάστη. «Η Αθήνα δε γιορτάζει. Γιατί ο τρόμος και πάλι πλανιέται απαίσιος, γιατί και πάλι στήνονται στον τοίχο οι αγωνιστές, γιατί ξανά τα Τάγματα Ασφαλείας οπλίζονται. Γιατί και σήμερα ξένος στρατός φρουρεί την ησυχία…Όχι, φέτος η Αθήνα δεν πανηγυρίζει. Ο λαός νοιώθει πως είναι και πάλι σκλαβωμένος. Ξέρει πως θα χρειαστεί ξανά να κατακτήσει την λευτεριά του. Και θα γιορτάσει όταν είναι λεύτερος!» (Ριζοσπάστης, 13/10/1946)
 Πλούσια διδάγματα 
 Η ίδρυση του ΕΑΜ και η απελευθέρωση της Αθήνας περικλείουν πλούσιες εμπειρίες και διδάγματα.
 Oι επικλήσεις στην «εθνική ενότητα» και «ομοψυχία» που δήθεν υπήρχε τότε και πρέπει να υπάρχει και σήμερα, για τα οποία γίνεται πολύς λόγος στις επετειακές ομιλίες των εκπροσώπων της άρχουσας τάξης. 
Όπως σήμερα όμως, έτσι και τότε, δεν ήταν «όλοι οι Έλληνες μαζί».
 Από τη μια, υπήρχαν εκείνοι που πολέμησαν τον φασίστα κατακτητή δίνοντας ακόμα και την ίδια τους τη ζωή, μέσα από τις γραμμές του ΕΑΜ - ΕΛΑΣ και του κύριου αιμοδότη του εθνικοαπελευθερωτικού αντιφασιστικού αγώνα, του ΚΚΕ. Από την άλλη, υπήρχαν αυτοί που είτε συνεργάστηκαν ανοιχτά με τον κατακτητή (δωσίλογοι, ταγματασφαλίτες, κοκ.), χτίζοντας μάλιστα και αμύθητες περιουσίες πάνω στην πείνα και τη ζωή του λαού (μαυραγορίτες, εργολάβοι, κλπ.), είτε έμειναν αμέτοχοι στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα αναμένοντας από το εσωτερικό ή το εξωτερικό τις εξελίξεις, ραδιουργώντας και συγκεντρώνοντας δυνάμεις για την «επόμενη μέρα».
 Η ταύτιση φασισμού και κομμουνισμού, αυτών δηλαδή που σκλάβωσαν την χώρα μας και εκείνων που έδωσαν τη ζωή τους για να την ελευθερώσουν, η εξίσωση του θύτη με το θύμα. Και αυτό δεν αφορά βεβαίως μόνο την Ελλάδα. 
Πρόκειται για μια απαράδεκτη και καθ’ όλα σκόπιμη διαστρέβλωση της ιστορικής πραγματικότητας, που στόχο έχει τόσο τις συνειδήσεις των ανθρώπων στο χθες και το σήμερα γύρω από το ρόλο και την προοπτική του σοσιαλισμού, όσο και να εξαγνίσει το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα που είναι το ίδιο και το αυτό που γεννά το φασισμό. 
Η αλήθεια όμως δεν σπιλώνεται ούτε κρύβεται με το μαύρο μελάνι της αστικής-φασιστικής προπαγάνδας: 
Και η αλήθεια είναι ότι ο φασισμός τσακίστηκε στα πεδία των μαχών του Στάλινγκραντ, στα τείχη του πολιορκημένου Λένινγκραντ, έως τα βουνά της Ρούμελης και τις εργατογειτονιές της Αθήνας και του Πειραιά.
902

Ενας για όλους και όλοι για έναν!






Εκατοντάδες επισκέπτες του Φεστιβάλ συνέβαλαν στη συγκέντρωση ειδών για λαϊκές οικογένειες που δοκιμάζονται από την κρίση.



ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

Ενας για όλους και όλοι για έναν!

Ανακοίνωση του ΚΣ της ΚΝΕ για τα είδη που συγκεντρώθηκαν στο 39ο Φεστιβάλ στο πλαίσιο των δράσεων αλληλεγγύης.

Το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ έδωσε στη δημοσιότητα ανακοίνωση του ΚΣ της ΚΝΕ για τα είδη που συγκεντρώθηκαν στο 39ο Φεστιβάλ της Οργάνωσης στο πλαίσιο των δράσεων αλληλεγγύης.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Το Κεντρικό Συμβούλιο της ΚΝΕ χαιρετίζει τους εκατοντάδες εργαζόμενους, νέους και νέες, κάθε έναν, που στα πλαίσια των εκδηλώσεων του 39ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - "Οδηγητή", δίνοντας από το υστέρημά τους, βοήθησαν αποφασιστικά στη συγκέντρωση ρούχων, σχολικών ειδών και τροφίμων για λαϊκές οικογένειες, άνεργους, απεργούς και μετανάστες που δοκιμάζονται από την κρίση.

Η ΚΝΕ ανακοινώνει ότι ολοκληρώθηκε η καταγραφή και η ταξινόμηση των υλικών που συγκεντρώθηκαν τις μέρες του Φεστιβάλ, 19-21 Σεπτέμβρη. Η προσφορά και η ανταπόκριση του κόσμου ξεπέρασε κάθε προσδοκία, όπως είχε ήδη φανεί από την αρχή.
Συνολικά συγκεντρώθηκαν 351 κούτες υλικών και συγκεκριμένα:

Είδος - Ποσότητα (σε κούτες)



Ανδρική ένδυση - 69

Γυναικεία ένδυση - 72

Παιδική ένδυση - 54

Βρεφική ένδυση - 18

Σχολικά είδη - 31

Υπόδηση - 28

Παιδικά παιχνίδια - 33

Βρεφικά παιχνίδια - 24

Διάφορα είδη - 9

Μακαρόνια-όσπρια-ρύζι - 12

Διάφορα φαγητά (κονσέρβες κ.ά.) - 11



Τα είδη θα παραδοθούν στο Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο και σε συνεργασία με Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα και σωματεία θα διατεθούν σε μέλη σωματείων, απολυμένους, άνεργους, μετανάστες και όσους έχουν ανάγκη.

Η ΚΝΕ χαιρετίζει όλους όσοι συνέβαλαν στην προσπάθεια που στέφθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία. Επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά ότι η λαϊκή αλληλεγγύη είναι όπλο μας.

Είναι εφόδιο και δύναμη για να συνεχίσουμε τον αγώνα για τις σύγχρονες ανάγκες μας και όχι ελεημοσύνη και "ψίχουλα" για να συνηθίσουμε τη φτώχεια, την ανεργία και την κακοπληρωμένη δουλειά.

Γι' αυτό, τώρα που η επίθεση κυβέρνησης - ΕΕ - κεφαλαίου δυναμώνει, τέτοιες πρωτοβουλίες πρέπει να πυκνώσουν. Πιο δυνατά από ποτέ, σε κάθε χώρο δουλειάς, σε κάθε σχολείο και σχολή να αντηχήσει: "Ενας για όλους και όλοι για έναν"!».



http://rizospastis.gr/page.do?id=14824&publDate=10%2F10%2F2013&direction=&pageNo=2#overlay/0/

ΕΚΘΕΣΗ «ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΧΡΩΜΑ + ΣΙΔΕΡΟ»






ΕΚΘΕΣΗ «ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΧΡΩΜΑ + ΣΙΔΕΡΟ»

Σήμερα στις 7.30 μ.μ. τα εγκαίνια στο Πέραμα

Καλλιτεχνική δημιουργία εκεί που δουλεύει και παλεύει η εργατική τάξη.

Σήμερα, Παρασκευή στις 7.30 μ.μ. γίνονται τα εγκαίνια για έβδομη χρονιά μέσα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος της Εικαστικής Εκθεσης «Ανθρωποι, Χρώμα + Σίδερο». Η Εκθεση φέτος είναι πιο πλούσια σε πρόγραμμα και πιο μαζική σε συμμετοχές δημιουργών (περίπου 250) και μαζικών φορέων και έχει σαν σύνθημα: «Οι αγώνες είναι τέχνη του λαού και η τέχνη όπλο του»!

Στην Οργανωτική Επιτροπή η Κίνηση Εικαστικών Καλλιτεχνών «Πέρα(σ)μα» και τα συνδικάτα της Ζώνης (Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά, Πανελλήνια Ενωση Αμμοβολιστών - Καθαριστών, Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών, Σωματείο Ηλεκτρολόγων Πλοίων), ενώ την επιτροπή συμπληρώνουν οι Λαϊκές Επιτροπές Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Κορυδαλλού, Νίκαιας - Ρέντη, Περάματος, Πειραιά, Σαλαμίνας.

Μετά τα εγκαίνια της Εκθεσης θα γίνει συναυλία στις 9 μ.μ. με το συγκρότημα «Υπεραστικοί».

Αύριο Σάββατο στις 6.30 μ.μ. οργανώνεται συζήτηση για την ανεργία - Οι θέσεις του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος για την αντιμετώπισή της και την οργάνωση της πάλης, ενώ στις 8.30 μ.μ. η θεατρική ομάδα «Εκτός Σχεδίου» ανεβάζει το έργο του Μαξ Φρις «Ο Μπίντερμαν και οι εμπρηστές».

Την Κυριακή στις 8.30 μ.μ. θα γίνει συναυλία με σύνθημα «Το φασισμό βαθιά κατάλαβέ τον. Δε θα πεθάνει μόνος. Τσάκισέ τον» με τους: Μανόλη Ανδρουλιδάκη, Ρίτα Αντωνοπούλου, Χρήστο Θηβαίο, «Kollektiva», Γιάννη Λάρδη - Γεωργία Λάμπρη, Βασίλη Λέκκα, Αφροδίτη Μάνου, Γιώργο Μεράντζα, Μίλτο Πασχαλίδη, Γιώργο Σαρρή. Τα πρωινά του Σαββατοκύριακου θα λειτουργούν δημιουργικά εργαστήρια - ζωγραφική, θεατρικό παιχνίδι. Κυριακή 11 π.μ.: Θέατρο «Ενας παράξενος μουσικός» από την ομάδα «Τρομπετίνι».

http://rizospastis.gr/story.do?id=7651344&publDate=11/10/2013