Translate

Δευτέρα 14 Μαρτίου 2022

Σταύρος Ξαρχάκος

Ο Σταύρος Ξαρχάκος


 

Ο Σταύρος Ξαρχάκος είναι ένας από τους «πρωτεργάτες» 

της άνοιξης του ελληνικού έντεχνου και λαϊκού τραγουδιού

 της δεκαετίας του ’60 και έκτοτε τα τραγούδια του 

κατέχουν μία ξεχωριστή θέση στην καρδιά των Ελλήνων.


ΕΛΛΑΔΑ. 

Ο Σταύρος Ξαρχάκος, με καταγωγή από την Μάνη, 

γεννήθηκε στις 14 Μαρτίου 1939 στην Αθήνα. 

Εκεί είχαν γεννηθεί και οι δύο γονείς του και το πατρικό του σπίτι βρισκόταν 

στην οδό Θεμιστοκλέους. Μεγαλώνοντας σπούδασε μουσική στο Ωδείο Αθηνών

 και έπειτα συνέχισε τις σπουδές του στο Παρίσι και στο Juilliard School of Music της Νέας Υόρκης. Έχει γράψει τραγούδια σε περισσότερους από 42 δίσκους, μουσική για 21 ταινίες και 15 τηλεοπτικές παραγωγές. 

Ακόμη, έχει συνθέσει μουσική για αρχαία τραγωδία, δράματα, 

αλλά και διεθνή μπαλέτα.

Στην αρχή της σταδιοδρομίας του, ο Σταύρος Ξαρχάκος γράφει μουσική 

κυρίως για το θέατρο και τον κινηματογράφο και έτσι ξεχώρισε ως συνθέτης κινηματογραφικής και θεατρικής μουσικής. 

Η πρώτη του μεγάλη επιτυχία είναι η μουσική που έγραψε το 1963 για την κινηματογραφική ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη «Κόκκινα Φανάρια». 

Τα τραγούδια «Άπονη ζωή», «Φτωχολογιά», 

τα οποία ερμήνευσε ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, και το «Παράπονο» 

που ερμήνευσε η Τζένη Καρέζη

Τα τραγούδια αυτά έγιναν πολύ σύντομα πολύ μεγάλες επιτυχίες

 και ήταν τα πρώτα τραγούδια που ηχογράφησαν ο Σταύρος Ξαρχάκος 

ως συνθέτης, 

όπως κι ο Λευτέρης Παπαδόπουλος ως στιχουργός.

Η επιτυχία των τραγουδιών αυτών ήταν μεγάλη και αποτέλεσαν για τον ίδιο 

τον συνθέτη, αλλά και για τον στιχουργό ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα, 

που τους καθιέρωσε σχεδόν ταυτόχρονα στο πάνθεον των μεγάλων δημιουργών. Με τον τίτλο «Κόκκινα Φανάρια» κυκλοφορεί και ο πρώτος του μεγάλος δίσκος που εμπλουτίζεται με τις επιτυχίες «Σαββατόβραδο στην Καισαριανή» 

και ερμηνευτή τον Μπιθικώτση, «Βάλε κι άλλο πιάτο στο τραπέζι» 

με ερμηνεία από την Βίκυ Μοσχολιού, όλα σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου.

Όταν από το 1965 και μετά ο μεγάλος στιχουργός και ποιητής 

Νίκος Γκάτσος συνεργάστηκε με τον Σταύρο Ξαρχάκο, 

αποτέλεσε άλλη μια συνεργασία πολύ γόνιμη σε μεγάλες και διαχρονικές επιτυχίες: «Άσπρη Μέρα», «Μάτια Βουρκωμένα», πάλι με την μεγάλη ερμηνεία του Μπιθικώτση, «Στου Όθωνα τα χρόνια (Ένα μεσημέρι)», 

«Με τι καρδιά τον κόσμο ν’ αρνηθώ» που ερμήνευσε ο Σταμάτης Κόκοτας 

και πολλά ακόμη. Η συνεργασία Ξαρχάκου και Γκάτσου συνεχίστηκε και την δεκαετία του ’70 και στη μεταπολίτευση και με άλλα μεγάλα τραγούδια που ερμήνευσε μεταξύ άλλων και ο Νίκος Ξυλούρης όπως τα «Ήτανε μια φορά», 

«Γεια σου χαρά σου Βενετιά», «Έβαλε ο Θεός σημάδι», «Παραμύθι παραμύθι» 

και πολλά άλλα.

Ο Σταύρος Ξαρχάκος, από τα τέλη της δεκαετίας του ’60, 

άρχισε να γράφει και κλασική μουσική. 

Μεταξύ των έργων του περιλαμβάνονται σουίτες μπαλέτου, κοντσέρτα 

αλλά και συμφωνικά κομμάτια. Κορυφαίος δίσκος του θεωρείται το βραβευμένο έργο «Το Ρεμπέτικο» από το 1983, που ήταν και μουσική για την ομότιτλη ταινία 

σε σκηνοθεσία του Κώστα Φέρρη. Ο Σταύρος Ξαρχάκος θεωρείται, επίσης, σπουδαίος ενορχηστρωτής με την πιο πρόσφατη ενορχηστρωτική δουλειά του 

να είναι ο δίσκος «Ερημιά» του Μίκη Θεοδωράκη και του Λευτέρη Παπαδόπουλου.

Προς το τέλος της δεκαετίας του ’60 επικέντρωσε το ενδιαφέρον του στην κλασική μουσική και μελέτησε την τεχνική της (αρμονία, σύνθεση, διεύθυνση ορχήστρας). Για το σκοπό αυτό έμεινε αρκετό καιρό στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, 

κοντά στην Nadia Boulanger και τον David Diamond. 

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 συνάντησε τον Leonard Bernstein 

και εργάστηκε αρκετό καιρό στο πλάι του, διευθύνοντας πολλά κονσέρτα.

Έχει βραβευτεί πολλές φορές σε κινηματογραφικά και μουσικά φεστιβάλ, 

όπως το Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

 Το Μάιο του 1994 ανακηρύχθηκε Διδάκτωρ Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Adelphi της Νέας Υόρκης. 

Στις αρχές του 1995 ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση 

της «Κρατικής Ορχήστρας Ελληνικής Μουσικής» (KOEM).

Ο κ. Ξαρχάκος διετέλεσε Δημοτικός Σύμβουλος στο Δήμο Αθηναίων 

και Αντιδήμαρχος Πολιτιστικών Θεμάτων. 

Επίσης, διετέλεσε Βουλευτής Α’ Αθηνών και Ευρωβουλευτής 

από το 2000 έως το 2004. 

Στις Ευρωεκλογές του 2014 έθεσε υποψηφιότητα με το ψηφοδέλτιο 

της Νέας Δημοκρατίας, όμως δεν κατάφερε να εκλεγεί.

Από τον πρώτο του γάμο με την Καρλότα Ξανθοπούλου, απέκτησε μια κόρη, 

την Πανδώρα Ξαρχάκου, η οποία έχει πάρει το όνομα της μητέρας του. 

Η αδυναμία που τρέφει για εκείνη ο γνωστός καλλιτέχνης είναι παροιμιώδης. Πολλά, μάλιστα, από τα πιο γνωστά έργα που έχει δημιουργήσει είναι αφιερωμένα σ’ εκείνη. Πιο χαρακτηριστικό είναι το «Pandora’s Manhattan». 

Από το 2015 είναι νυμφευμένος με την τραγουδίστρια Ηρώ Σαΐα, με την οποία, 

το 2016, απέκτησαν δίδυμα παιδιά, ένα αγόρι και ένα κορίτσι.

Ο κ. Ξαρχάκος, σε παλαιότερη συνέντευξή του έχει δηλώσει πως

 «Το τραγούδι είναι μια προσωπική έκφραση η οποία δεν μπορεί τόσο συχνά 

να σου συμβαίνει, δεν γίνεται. Δεν είναι όπως κάθε μέρα που καθαρίζουμε τα δόντια μας και βάζουμε κολόνια. Το τραγούδι γράφεται με αίμα. 

Είναι μια προσωπική ανάγκη, είναι ένα υπαρξιακό θέμα. 

Θα έχετε παρατηρήσει ότι έχω περάσει μεγάλες δημιουργικές παύσεις. 

Δεν είναι τυχαίες. Δεν μπορεί κανείς να προβάλλεται μέσα από το τραγούδι του, 

να προβάλλει τις αδυναμίες του ή ό,τι άλλο. 

Το τραγούδι για μένα είναι αυτά που θέλω να πω, αυτά που έχω μέσα μου

 και που δεν είμαι ικανός να το κάνω με τα λόγια. 

Ό,τι κι αν θέλετε να μου βγάλετε από το στόμα αποκλείεται, 

γιατί δεν μπορώ αλλά και δεν θέλω».

Το 2010 κυκλοφόρησε το ορχηστρικό «Ωδή πορείας εγκώμιον». 

Τον Νοέμβριο του 2011, ο Σταύρος Ξαρχάκος διηύθυνε στο «Παλλάς» 

την 12μελή Κρατική Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής, 

με έργα των Μίκη Θεοδωράκη, Μάνου Χατζιδάκι και δικά του, 

σε ποίηση των Νίκου Γκάτσου, Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, 

σε μετάφραση Οδυσσέα ΕλύτηΝίκου Καζαντζάκη κ.ά.

O Σταύρος Ξαρχάκος είναι αναμφίβολα ένας από τους συνθέτες

 που το έργο τους είναι συνυφασμένο με τις ζωές των Ελλήνων. 

Από την αρχή της πορείας του, 

οι μουσικές και τα τραγούδια του συντροφεύουν τους Ελληνες στις καλές, 

αλλά και στις δύσκολες στιγμές. 

Η μουσική του, ο ήχος του, έχει γερά θεμέλια στην ελληνική ψυχή. 

Είναι ισχυρός, τολμηρός, υπερήφανος αλλά και γλυκός. 

Ευθύς και ουσιαστικός εδώ και μισό αιώνα, ο Σταύρος Ξαρχάκος 

είναι πάντοτε «δίπλα μας».

Πηγή: ellines.com

Σταύρος Ξαρχάκος: Η μουσική του «μιλά» απευθείας στην ελληνική ψυχή - Notospress.gr

Ένα βίντεο, αποκάλυψη των Ουκρανών φασιστών


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ:



 Δεν είναι  βίντεο από την εισβολή των Ρώσων με τανκς και μισθοφόρους στη Μαριούπολη! Είναι βίντεο από την εισβολή μισθοφόρων και ουκρανών φασιστών με τανκς και όπλα, 

στις 9/5/2014, κατά του λαού της Μαριούπολης! Όταν ο λαός της θέλησε να γιορτάσει, 

όπως πάντα, την Ημέρα της Νίκης κατά του ναζισμού – φασισμού, επέτειο της 9ης Μαΐου 1945. Ο λαός της Μαριούπολης αντιστάθηκε μαχητικά και στα επόμενα χρόνια, 

μέχρι σήμερα 14/2/2022, το πληρώνει ακριβά με την φασιστική καταπίεση 

που επιβλήθηκε από τα τάγματα των ναζί.

 



  Όπως λέει το κείμενο, [στόχος (των εισβολέων) ήταν να διαλύσουν με κάθε τρόπο το συλλαλητήριο 
αφιερωμένο στην 9η Μαΐου, επειδή οι νέες αυτοεκλεγμένες αρχές της Ουκρανίας (με το πραξικόπημα του 2014), ξεκίνησαν τη διαδικασία αποκομμουνισμού που προβλέπει άρνηση από τον εορτασμό της Ημέρας της Νίκης
 και ξαναγράφει την ιστορία.

 Ωστόσο, οι νόμοι αποκομμουνιστοποίησης έγιναν δεκτοί μόλις στις 31 Μαρτίου 2015

 από το Υπουργικό Συμβούλιο της Ουκρανίας, πρέπει να επισημάνουμε, 

έναν χρόνο μετά την τραγωδία.

 Έχοντας φτάσει στη Μαριούπολη, οι φασίστες επέδειξαν όχι λιγότερη σκληρότητα

 από ό,τι στην Οδησσό στις 2 Μαΐου 2014 (με το κάψιμο δεκάδων ζωντανών 

αντιπάλων τους). Ξυλοκόπησαν μέχρι θανάτου τραυματίες, πυροβόλησαν 

κατά του ασθενοφόρου και πυροβολούσαν ανθρώπους κοντά στα σπίτια τους. 

Η τραγωδία της 9ης Μαΐου στη Μαριούπολη αφαίρεσε επισήμως 9 ζωές 

και 42 άνθρωποι τραυματίστηκαν, ωστόσο, στην πραγματικότητα, περίπου 40 άνθρωποι 

έχασαν τη ζωή τους, αλλά τα ουκρανικά τηλεοπτικά κανάλια δεν το μετέδωσαν καθόλου.]

 ****

Αυτοί οι φασίστες σήμερα στη Μαριούπολη συγκεντρωμένοι στο «Τάγμα Αζόφ» 

παριστάνουν τους μαχητές της ελευθερίας και δημοκρατίας 

καταπιέζοντας τους αμάχους και έχοντας τους ως ανθρώπινη ασπίδα. 

Κατά τους δυτικούς οι ναζί αυτοί, είναι ανύπαρκτοι, δεν υπάρχουν!

 Σημειώνω πως αυτό είναι μόνο ένα επεισόδιο των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών 

για την Ουκρανία που ξεκίνησε από το 1991 και περνώντας από διάφορα επεισόδια, 

κατέληξε στην εισβολή των Ρώσων με θύμα τον ουκρανικό λαό. 

Και ακόμη δεν ξέρουμε τι μπορεί να περιμένει την ανθρωπότητα 

δεδομένου ότι μιλάμε για ιμπεριαλιστική σύγκρουση

 και όχι για μια σύγκρουση Ουκρανίας – Ρωσίας.


 Το βίντεο:

 

 

Έβο Μοράλες: To ΝΑΤΟ είναι απειλή για τον κόσμο. Πρέπει να διαλυθεί


ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟ



 Ο λόγος για αυτό που συμβαίνει στην Ουκρανία είναι η πολιτική επέκτασης του ΝΑΤΟ που προωθούν οι ΗΠΑ», δήλωσε ο πρώην πρόεδρος της Βολιβίας.

Ο Έβο Μοράλες τόνισε τον κίνδυνο που αντιπροσωπεύει το ΝΑΤΟ

 για την παγκόσμια ειρήνη και επεσήμανε ότι αυτή η Συμμαχία πρέπει να διαλυθεί 

για να αποτραπούν οι καταστροφές που θα προκαλέσει στον πλανήτη.

«Το ΝΑΤΟ είναι ένας κίνδυνος για την παγκόσμια ειρήνη, για την ασφάλεια, 

επομένως καθήκον μας είναι να καταλήξουμε σε συμφωνίες με κοινωνικά κινήματα, 

όχι μόνο στη Λατινική Αμερική, αλλά σε όλες τις ηπείρους, που θα προωθήσουν την εξάλειψή του. 

Αν δεν γίνει τίποτα εναντίον του ΝΑΤΟ, θα γίνει μόνιμη απειλή για την ανθρωπότητα», προειδοποίησε ο πρώην πρόεδρος (2006-2019) της Βολιβίας Έβο Μοράλες, 

σε συνέντευξή του στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Sputnik, την Τετάρτη 9 Μάρτη.

Αναφερόμενος στη σύγκρουση στην Ουκρανία, ο πρώην πρόεδρος θεώρησε 

ότι η προέλευση του προβλήματος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας σχετίζεται 

με τις «επεκτατικές» και «παρεμβατικές» πολιτικές του ΝΑΤΟ υπό την ηγεσία 

των Ηνωμένων Πολιτειών.

Επιπλέον, κατήγγειλε τα «εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας» που διαπράχθηκαν 

στην Ουκρανία από το 2014 και εξής, όταν παραστρατιωτικές φασιστικές ομάδες σκότωσαν χιλιάδες «φιλορώσους», ως έναν ακόμα παράγοντα που προκάλεσε την κρίση.

Ο Μοράλες έχει προειδοποιήσει ότι αυτό που αναζητούν οι ΗΠΑ στην Ουκρανία 

είναι να κατακτήσουν τους φυσικούς πόρους της όπως έκαναν κατά τις επεμβάσεις τους στο Ιράκ, το Αφγανιστάν και τη Λιβύη και να περικυκλώσουν στρατιωτικά τη Ρωσία.

«Οι ΗΠΑ προκαλούν πάντα πολέμους για να πουλήσουν τα όπλα, τις επεμβάσεις, 

τις στρατιωτικές τους βάσεις, να καταλάβουν τους φυσικούς πόρους (…) Δεν αναζητούν μόνο τους πόρους της Ουκρανίας, αλλά και να περικυκλώσουν στρατιωτικά τη Ρωσία», σημείωσε.

Επιπλέον, ο Μοράλες οργανώνει ένα διεθνές κίνημα, από το Runasur – το ηπειρωτικό μπλοκ των κοινωνικών κινημάτων – προκειμένου να «κάνει μια διεθνή εκστρατεία για τη διάλυση του ΝΑΤΟ».

Από τις 24 Φεβρουαρίου, η Ρωσία έχει εξαπολύσει ειδική στρατιωτική επιχείρηση 

στην Ουκρανία με στόχο την αποναζιστικοποίηση και αποστρατικοποίηση της χώρας. 

Η Μόσχα έχει επανειλημμένα καταστήσει σαφές ότι η επιχείρησή της δεν αποτελεί απειλή για τον ουκρανικό άμαχο πληθυσμό, καθώς οι επιθέσεις της στοχεύουν 

μόνο τη στρατιωτική υποδομή της Ουκρανίας, 

έτσι όπως αυτή έχει διαμορφωθεί 

από το 2014 και μετά.

Πάνω από 20 άμαχοι νεκροί από ουκρανικό πύραυλο στο Ντονέτσκ




 Τον θάνατο 23 ανθρώπων, ανάμεσά τους και ένα παιδί, προκάλεσε ουκρανικός πύραυλος που έπεσε στο κέντρο του Ντονέτσκ, ανακοίνωσαν σήμερα οι φιλορώσοι αυτονομιστές στην ανατολική Ουκρανία.

Από το πλήγμα τραυματίστηκαν εννέα άνθρωποι, ανάμεσά τους και παιδιά.

Στον λογαριασμό της στο Telegram, η πολιτοφυλακή του Ντονέτσκ δημοσίευσε φωτογραφίες που δείχνουν ματωμένα πτώματα να κείτονται στον δρόμο εν μέσω ερειπίων.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η επίθεση πραγματοποιήθηκε από πύραυλο «Tochka-U», ο οποίος κατευθυνόταν στο κέντρο του Ντονιέτσκ, η αεράμυνα πιθανότατα λειτούργησε αργά και ο πύραυλος καταρρίφθηκε στην πραγματικότητα πάνω από το κέντρο της πόλης.

Ως αποτέλεσμα, τα πυρομαχικά διασποράς που φέρει ο πύραυλος αυτός, θέρισαν τους ανθρώπους στους δρόμους. «Εάν ο πύραυλος είχε φτάσει στον προορισμό του και εκρηγνύονταν, η ακτίνα καταστροφής θα ήταν 500 μέτρα – δεν θα υπήρχε τίποτα ζωντανό», δήλωσε ο επικεφαλής της αποκαλούμενης «Λαϊκής Δημοκρατίας» 

του Νονέτσκ Ντένις Πουσίλιν.

 

Να σημειωθεί ότι στο κέντρο της πόλης του Ντονιέτσκ, δεν υπάρχει στρατιωτική εγκατάσταση, κάτι που αναδεικνύει την εγκληματική χρήση πυρομαχικών διασποράς σε αστική περιοχή, από τις νεοναζιστικές δυνάμεις του Τάγματος Αζόφ που επιχειρούν στην περιοχή του Ντονμπάς …

(Με πληροφορίες από: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP, «Russia Today») – Από 902.gr


Πάνω από 20 άμαχοι νεκροί από ουκρανικό πύραυλο στο Ντονέτσκ | Ημεροδρόμος (imerodromos.gr)


Κυριακή 13 Μαρτίου 2022

Κωνσταντίνος Θεοτόκης, ένας από τους πρόδρομους σοσιαλιστές λογοτέχνες




Κωνσταντίνος Θεοτόκης, 

ένας από τους πρόδρομους σοσιαλιστές λογοτέχνες



Σαν σήμερα, πριν από 150 χρόνια, γεννήθηκε ο λογοτέχνης Κωνσταντίνος Θεοτόκης (1872 - 1923), ένας από τους πρόδρομους σοσιαλιστές λογοτέχνες. Ο Θεοτόκης, άνθρωπος με πλατιούς μορφωτικούς ορίζοντες, ξεχωρίζει από τους σύγχρονούς του πεζογράφους για την εκφραστική πνοή και την αισθητική αρτιότητα του έργου του.

Μετά την ιδεολογική μεταστροφή του γύρω στο 1911 από τον νιτσεϊσμό και τον γερμανικό ιδεαλισμό στον υλισμό, κατόρθωσε να εκφράσει στο έργο του την ταξική, οικονομική βάση των κοινωνικών σχέσεων και φαινομένων της ελληνικής ζωής, με την παρουσία μάλιστα της εργατικής τάξης στο εξελισσόμενο βιομηχανικό περιβάλλον. Η Κέρκυρα, τόπος γέννησης του ποιητή, είναι σχεδόν πάντα το φόντο στα έργα του. Στόχος του Θεοτόκη ήταν να δώσει τον άνθρωπο στις κοινωνικές του σχέσεις και με το έργο του να ξεσκεπάσει τις αιτίες της ανθρώπινης δυστυχίας, που δεν ήταν άλλες από την οικονομική ανισότητα και τη σκληρή εκμετάλλευση που κυριαρχούν στην ταξική κοινωνία. Και όπως αναφέρει ο Τάκης Αδάμος, «κι από την άποψη αυτή, η κοινωνική σύνθεση της Κέρκυρας ήταν εξαιρετικά πρόσφορη. Στην Κέρκυρα υπήρχε ακόμα το φεουδαρχικό αρχοντολόι, που στην πλειοψηφία του ζούσε με την ανάμνηση των περασμένων μεγαλείων του και που έφθινε καθημερινά, ανίκανο να συλλάβει την ιστορική εξέλιξη και να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες. Δίπλα τους, υπήρχε η αστική τάξη, που διαμορφωνόταν στην πόλη και στο χωριό, παραμέριζε όλο και πιο πολύ το αρχοντολόι από την οικονομική και κοινωνική ζωή κι εκμεταλλευόταν το ίδιο σκληρά το μόχθο των εργατών στις φάμπρικες των αγροτών στον κάμπο...».

Εφτασε να ξεπεράσει τον κριτικό ρεαλισμό, προβάλλοντας στο σπουδαίο μυθιστόρημά του «Οι σκλάβοι στα δεσμά τους» (1922) την αναγκαιότητα μιας καινούργιας και ανώτερης κοινωνίας. Με την κυκλοφορία του προκάλεσε πολλές αντιδράσεις στην «καλή» κοινωνία της Κέρκυρας, που πίσω από τους ήρωες του Θεοτόκη φανερώνονταν γεγονότα και λεπτομέρειες από τη ζωή τους. Παράλληλα, δέχεται τα πυρά της αστικής κριτικής, που υποστηρίζει ότι είναι το πιο αδύνατο και σχηματικό έργο του, όπου «έπαψε να είναι αντικειμενικός»... 

Με επίκεντρο την οικογένεια του ξεπεσμένου αριστοκράτη Αλέξανδρου Οφιομάχου, περιγράφεται η κατάρρευση της φεουδαρχίας, η αμείλικτη εκτόπισή της από την αστική τάξη σε όλους τους τομείς της ζωής: Οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό. Μα, την ίδια στιγμή που η τάξη αυτή ανεβαίνει στο προσκήνιο, προδιαγράφεται κιόλας στο βάθος ο αναπότρεπτος χαμός της... «Τόσο οπίσω ο τόπος τούτος δεν ημπορεί να μένει για πάντα κι ούτε μπορεί να περιμένει το φυσικό και αργό ξετύλιγμα για τούτο το ξύπνημα. Πρέπει να 'ναι σύντομο και γρήγορο... Σε μια στιγμή σαν τούτη, όταν σύγνεφα τρικυμίας σηκώνονται σ' όλα τα μέρη, πάνωθε από έναν γερασμένο κόσμο, πώς θα μπορέσει να μείνει ο τόπος τούτος αδιάφορος;»...

Το βιβλίο «Οι σκλάβοι στα δεσμά τους» κυκλοφορεί από τη «Σύγχρονη Εποχή»
Το βιβλίο «Οι σκλάβοι στα δεσμά τους» κυκλοφορεί από τη «Σύγχρονη Εποχή»
Κλείνουμε τη μικρή μας αναφορά στον Κ. Θεοτόκη με τα παρακάτω λόγια του Τ. Αδάμου: «Ο Θεοτόκης δεν σταματάει στις θέσεις του κριτικού ρεαλισμού. Δεν τον φτάνει να επισημάνει και να στιγματίσει μόνο την κοινωνική αδικία και ανισότητα. Προχωρεί πολύ περισσότερο. Στο έργο του προβάλλει μια κοινωνία καινούργια, ανώτερη, πιο δίκαιη και ανθρώπινη. Γενική είναι η εκτίμηση ότι με το έργο του η ελληνική πεζογραφία ανεβαίνει στο σκαλοπάτι της ωριμότητάς της κι ο ρεαλισμός στη βαθιά κι ουσιαστική του έννοια αποχτάει τις πρώτες λογοτεχνικές περγαμηνές ελληνικής ιθαγένειας».



















ΒΑΣΙΚΗ ΠΗΓΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΩΝ: RIZOSPASTIS.GR


ΠΗΓΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ :