Translate

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ: ΡΟΥΦΙΑΝΟΙ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ

Σε λειτουργία η νέα ιστοσελίδα της ΕΕΔΥΕ - 902.gr



Σε λειτουργία η νέα ιστοσελίδα της ΕΕΔΥΕ - 902.gr

Τα νέα και οι δραστηριότητες του αντιιμπεριαλιστικού - φιλειρηνικού κινήματος στην Ελλάδα και διεθνώς θα βρίσκονται πλέον καθημερινά στην οθόνη του υπολογιστή, στη διεύθυνση www.eedye.gr.
Στη νέα ιστοσελίδα της ΕΕΔΥΕ είναι διαθέσιμα στοιχεία για την ιστορία του κινήματος ειρήνης στην Ελλάδα και τον κόσμο, ανακοινώσεις για την επικαιρότητα, εκδηλώσεις, νέα για τη διεθνή δράση στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ειρήνης (ΠΣΕ) καθώς επίσης έντυπα και μπροσούρες.
Επίσης θα είναι διαθέσιμα παλιότερα τεύχη των «Δρόμων της Ειρήνης», ενώ υπάρχει πλέον και η δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας.

902

Στερνός χαιρετισμός στον σ. Γιώργο Χουρμουζιάδη






Στερνός χαιρετισμός στον σ. Γιώργο Χουρμουζιάδη Το τελευταίο «αντίο» στον σ. Γιώργο Χουρμουζιάδη, τον κομμουνιστή, το δάσκαλο, τον πρωτοπόρο της επιστήμης του, είπαν χτες εκατοντάδες σύντροφοι και φίλοι που παραβρέθηκαν στην πολιτική κηδεία του, που έγινε στο νεκροταφείο του Δήμου Θεσσαλονίκης. Με σπασμένη φωνή, μίλησαν για τον Γιώργο Χουρμουζιάδη η κόρη του Νάσια, εκπρόσωποι του συλλόγου αποφοίτων της Φιλοσοφικής Σχολής «Ο Φιλόλογος», της ΚΘ Εφορείας προϊστορικών αρχαιοτήτων Καστοριάς, της ΙΒ Εφορείας αρχαιοτήτων Ιωαννίνων, της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ, του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, των πρυτανικών αρχών του ΑΠΘ και της ερευνητικής ομάδας του στο Δισπηλιό Καστοριάς. Αναφέρθηκαν στο σημαντικό ανασκαφικό έργο που άφησε πίσω του, στο ρόλο του ως πραγματικού παιδαγωγού, ως πρωτοπόρου επιστήμονα που άνοιξε νέους δρόμους στην επιστήμη του, στο συγγραφικό του έργο, αλλά και στην πολιτική του δράση. Ο Μίλησαν για τον Γιώργο Χουρμουζιάδη, τον γενναιόδωρο, τον επίμονο, τον εμπνευσμένο, τον δημιουργικό και φωτεινό. Στην κηδεία, παραβρέθηκε αντιπροσωπεία της ΚΕ του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Θεοδόση Κωνσταντινίδη μέλος του ΠΓ και βουλευτή, της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας με επικεφαλής τον Γραμματέα της και μέλος της ΚΕ Ζήση Λυμπερίδη, των Οργανώσεων ΑΕΙ - ΤΕΙ του ΚΚΕ και της ΚΝΕ και φυσικά της ΚΟΒ του, της Φιλοσοφικής. Σύντροφοι και φίλοι στάθηκαν τιμητική φρουρά στο φέρετρό του και το κουβάλησαν στους ώμους. Εκ μέρους της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας και της Κομματικής Οργάνωσης Κεντρικής Μακεδονίας, τον επικήδειο εκφώνησε ο Νίκος Χριστάνης, μέλος της ΚΕ σημειώνοντας: «Οι κομμουνιστές της Θεσσαλονίκης και όλης της Ελλάδας, με μεγάλη θλίψη, αποχαιρετούμε σήμερα τον αγαπημένο μας σύντροφο Γιώργο Χουρμουζιάδη. Ο σύντροφος Γιώργος υπήρξε ένας δάσκαλος, ένας επιστήμονας ερευνητής, ένας μαχητής για το δίκιο της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων. Υπήρξε η αρμονική συνύπαρξη όλων αυτών των ιδιοτήτων. Σύντροφε Γιώργο, δεν έδινες μαθήματα μόνο στο πανεπιστήμιο, αλλά σε όλους όσους συνεργάστηκες στον αγώνα ενάντια στην αδικία, για την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Ως λειτουργός της επιστήμης δεν υποτάχθηκες στη λογική και στο βωμό μιας συντηρητικής αντίληψης, δεν απομονώθηκες απ' την κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα. Δίδαξες με τη νηφαλιότητα του πνεύματός σου και την πνευματική σου εγρήγορση. Δίδαξες με τη στάση σου αλλά και τις προτάσεις σου, τις δημόσιες παρεμβάσεις σου». Αναφέρθηκε, επίσης, στο έργο του στον προϊστορικό λιμναίο οικισμό του Δισπηλιού Καστοριάς, λέγοντας: «Γνωρίζουμε γιατί ο σ. Γιώργος επικέντρωσε τις ανασκαφικές μελέτες του στον προϊστορικό πολιτισμό. Γιατί είχε συνείδηση ότι η εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας ήταν αποτέλεσμα της εργασίας, δηλαδή της συνειδητής δράσης του ανθρώπου πάνω στη φύση για την εξασφάλιση ολοένα καλύτερων συνθηκών διαβίωσης. Γιατί για τον ίδιο ο μαρξισμός ήταν ένα μεθοδολογικό εργαλείο και ως τέτοιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην αρχαιολογική έρευνα. Αγαπημένε μας σ. Γιώργο, υποσχόμαστε ότι θα χρησιμοποιούμε την ίδια μέθοδο στην καθημερινή δράση και για τη μελέτη αλλά και για την ανατροπή - αλλαγή αυτού του κόσμου». Ο Γ. Χουρμουζιάδης, ήταν ομότιμος καθηγητής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1932, όπου και σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ. Το 1981 έγινε μέλος του ΚΚΕ και στο 13ο Συνέδριο του Κόμματος, το 1991, εκλέχθηκε μέλος της Κεντρικής του Επιτροπής, στάθηκε πιστός στις αρχές του Κόμματος. Υπηρέτησε το Κόμμα και το λαό της Θεσσαλονίκης από διάφορες θέσεις και ως βουλευτής της Α' Θεσσαλονίκης, όπου εκλέχθηκε στις εκλογές του 2000 και του 2004. Παρέμεινε μέλος του Κόμματος ως το τέλος της ζωής του. Διακρίθηκε για το πλούσιο επαγγελματικό, ακαδημαϊκό και επιστημονικό του έργο, ιδιαίτερα στους κλάδους της Ιστορίας, της Αρχαιολογίας και της μουσειολογίας. Το 1983 εκλέχθηκε κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ και το 1985 έγινε αντιπρύτανης του ΑΠΘ. Ασχολήθηκε με την έρευνα της Νεολιθικής Περιόδου κάνοντας ανασκαφές σε προϊστορικούς οικισμούς της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας. Υπήρξε πρωτοπόρος στη διάδοση και στην Ελλάδα των θεωρητικών «κινημάτων» της Αρχαιολογίας, που αναπτύχθηκαν στην Αμερική και στην Ευρώπη και εξέδωσε και διηύθυνε γι' αυτό τον σκοπό τα περιοδικά «Ανθρωπολογικά» (1978 - 1982), «Γόρδων» (1991 - 1995) και «Ανάσκαμμα» (2008-2013). Συνέγραψε 5 βιβλία και ανέπτυξε πλούσια αρθρογραφία, ενώ ταυτόχρονα υπήρξε μέλος πολλών Ευρωπαϊκών Αρχαιολογικών Ινστιτούτων.

http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=7663071&publDate=18/10/2013

Στο ΜΕGΑ το Σάββατο ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ - 902.gr



Στο ΜΕGΑ το Σάββατο ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ - 902.gr

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας 
θα δώσει συνέντευξη το Σάββατο 19 Οκτώβρη και ώρα 08:30,
 στην εκπομπή "MEGA Σαββατοκύριακο" και στους δημοσιογράφους
 Ι. Χασαπόπουλο και Μ. Αναγνωστάκη.

902

Κέρκυρα: Αφορμή για σπίλωση του αγώνα για δημόσια δωρεάν Υγεία βρήκε η κυβέρνηση (ΦΩΤΟ) - 902.gr



Κέρκυρα: Αφορμή για σπίλωση του αγώνα για δημόσια δωρεάν Υγεία βρήκε η κυβέρνηση (ΦΩΤΟ) - 902.gr

Μία ακόμη ευκαιρία για να συκοφαντηθεί ο αγώνας των υγειονομικών και να δικαιολογηθούν τα μέτρα υποβάθμισης και συρρίκνωσης του Δημόσιου Νοσοκομείου και ιδιωτικοποίησης της Δημόσιας Υγείας, αλλά και για να περάσει ξεκάθαρα το μήνυμα ότι αυταρχισμός και αντιλαϊκά μέτρα πάνε μαζί,  βρήκε η κυβέρνηση με αφορμή τον έλεγχο που διενεργήθηκε την Πέμπτη στο Νομαρχιακό Νοσοκομείο Κέρκυρας.
Αφορμή αποτέλεσαν οι διαμαρτυρίες εργαζομένων, γιατρών και ασθενών σε δύο ελεγκτές του υπουργείου Υγείας, οι οποίοι έκαναν έλεγχο στο Νοσοκομείο Κέρκυρας, στη διάρκεια της εφημερίας προκειμένου να καταγραφεί, ουσιαστικά, η εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής περιστολής των δαπανών και εμπορευματοποίησης υπηρεσιών της υγείας. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο νοσοκομείο, όπως και σε άλλα ιδρύματα, οι ελλείψεις είναι τραγικές και είναι χαρακτηριστικό ότι εξαιτίας της εντατικοποίησης, τις τελευταίες μέρες δυο χειρουργοί έπαθαν έμφραγμα εν ώρα υπηρεσίας, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι. 
Επιχείρηση συκοφάντησης από τον υπουργό Υγείας
Από την πρώτη στιγμή του ελέγχου, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης έσπευσε να σπιλώσει τους εργαζόμενους του νοσοκομείου. Χωρίς να χάσει χρόνο και φέρνοντας τα γεγονότα στα μέτρα του, ο υπουργός Υγείας διέταξε επείγουσα ΕΔΕ, δηλώνοντας προκαταβολικά «ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι στην παράνομη παρεμπόδιση του ελέγχου θα τεθούν από εμένα, αμέσως μετά τη διενέργεια της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης, σε αυτοδίκαιη αργία», στέλνοντας ξεκάθαρα το μήνυμα ότι η κυβέρνηση σπεύδει να απαγορεύσει οποιαδήποτε αντίδραση στην υλοποίηση του κυβερνητικού έργου.
Ανακοίνωση της ΤΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ
Σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Κέρκυρας του ΚΚΕ σημειώνει μεταξύ άλλων: «Σαν έτοιμος από καιρό βγήκε ο υπουργός Υγείας στα κανάλια να προαναγγείλει ΕΔΕ και απολύσεις συνδικαλιστών. Εμμέσως πλην σαφώς αποκάλυψε τη σκοπιμότητα των "ελέγχων": Να φορτωθεί η ευθύνη για την άθλια κατάσταση και στο Νοσοκομείο της Κέρκυρας, όπως και στα περισσότερα νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας και τον ΕΟΠΠΥ στους εργαζόμενους, να περνάει και να υλοποιείται η πολιτική άγριας περιστολής των δαπανών στη δημόσια υγεία, να περάσει η ιδιωτικοποίηση των νοσοκομείων και η γιγάντωση των ιδιωτικών θεραπευτηρίων.
Οι τεράστιες ελλείψεις προσωπικού, η έλλειψη φαρμάκων και αναλώσιμων υλικών, με ευθύνη όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων, έχουν δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση στο Νοσοκομείο της Κέρκυρας, τα Κέντρα Υγείας και το ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ.
Οι εργαζόμενοι, κάτοικοι του νησιού τα ζουν και τα βλέπουν και δικαιολογημένα διαμαρτύρονται.
Καλούμε τον κερκυραϊκό λαό και τη νεολαία και τους μαζικούς τους φορείς:
  • Να καταδικάσουν τη χθεσινή επίθεση και τον αυταρχισμό της κυβέρνησης ενάντια στους εργαζόμενους του Νοσοκομείου της Κέρκυρας.
  • Να απαιτήσουν να ανακληθεί η ΕΔΕ και να μη γίνει καμία απόλυση. Να απαιτήσουν κάλυψη όλων των κενών θέσεων προσωπικού με μόνιμη σχέση εργασίας.
  • Να απαιτήσουν επαρκή χρηματοδότηση του Νοσοκομείου, Κέντρων Υγείας, ΕΟΠΥΥ.
  • Να απαιτήσουν Δημόσια - Δωρεάν Υγεία για όλο το λαό».
    902

Για την αξιοποίηση του περιοδικού «Θέματα Παιδείας» - 902.gr



Για την αξιοποίηση του περιοδικού «Θέματα Παιδείας» 

Του Κυριάκου Ιωαννίδη, μέλους του Τμήματος Παιδείας και Έρευνας της ΚΕ του ΚΚΕ
Το περιοδικό «Θέματα Παιδείας» έφτασε τα πενήντα του τεύχη. Η ζωή το έφερε έτσι ώστε το επετειακό αυτό τεύχος να είναι αφιερωμένο στον
Μπέρτολτ Μπρεχτ που κυκλοφόρησε τις μέρες του Επιστημονικού Συνεδρίου του ΚΚΕ για τον κομμουνιστή ποιητή. Άλλωστε, το περιοδικό έχει αφιερώσει τεύχος ξανά στους κορυφαίους Έλληνες κομμουνιστές λογοτέχνες ποιητές Γιάννη Ρίτσο (τεύχος 37-38) και Κώστα Βάρναλη (τεύχος 41-42). Τα τεύχη αυτά συνέβαλαν σημαντικά στην προετοιμασία των αντίστοιχων Επιστημονικών Συνεδρίων που διοργάνωσε το Κόμμα μας.
Ποια είναι η αναγκαιότητα της μελέτης και διάδοσης του περιοδικού και των εκδόσεών του
Το περιοδικό με το περιεχόμενό του και τις πρωτοβουλίες του:
α) Επιδιώκει την προπαγάνδα της εκπαιδευτικής πολιτικής του ΚΚΕ, στηρίζοντας επιστημονικά τα αιτήματα, τις διεκδικήσεις που θέτουμε στο κίνημα, συνολικότερα την παρέμβασή μας.
β) Αποτελεί βήμα έκφρασης και προώθησης της μελετητικής προσπάθειας, διευρύνοντας τον κύκλο όσων συμβάλλουν στην ανάπτυξη της παιδαγωγικής έρευνας από μαρξιστική σκοπιά, αλλά και γενικότερα της διαπαιδαγωγητικής - μορφωτικής δράσης του Κόμματος.
Ειδικά, στους χώρους της εκπαίδευσης, η διαπάλη δεν αφορά μόνο τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση, τους όρους πώλησης της εργατικής δύναμης, αλλά αφορά και το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αφορά την ιδεολογική αντιπαράθεση, τη διαπάλη γύρω από ζητήματα παιδαγωγικής, διδακτικής, κοσμοθεωρίας. Από αυτή την άποψη, είναι καθήκον για τον κομμουνιστή εκπαιδευτικό, το φοιτητή, το γονιό, το ταξικό κίνημα να αξιοποιεί και να ακουμπά στο περιοδικό, προκειμένου η αναζήτηση να βαθύνει και σε ζητήματα που ούτως ή άλλως μπαίνουν στην αντιπαράθεση και στη διαπάλη.
Χωρίς να θέλουμε να ευλογούμε τα γένια μας, στις σελίδες του περιοδικού (αλλά και στις εκδόσεις του) έχουν περάσει άρθρα που και σήμερα αποτελούν διαχρονικές απαντήσεις (από επιστημονική - μαρξιστική αφετηρία) σε επίκαιρα ζητήματα της διαπάλης, φωτίζουν πλευρές της αστικής εκπαιδευτικής πολιτικής και τεκμηριώνουν τη μαρξιστική παιδαγωγική επιστήμη. Άλλωστε, τώρα που ως Κόμμα γινόμαστε πιο ώριμοι στο να εμπλουτίσουμε τη θέση μας για το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο, αντικειμενικά θα στηριχτούμε σε κείμενα που το περιοδικό εξέδωσε για τη σοσιαλιστική παιδαγωγική πείρα, αλλά και των σπουδαίων Ελλήνων παιδαγωγών (βλ. τεύχη 10-11, 15-16, 29 έως 34), για την κριτική στα σχολικά βιβλία, για τις κατευθύνσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής της ΕΕ και άλλων ιμπεριαλιστικών οργανισμών. Αλλά και πιο εξειδικευμένα θέματα όπως ο λειτουργικός αναλφαβητισμός που οι αστοί επιμένουν να βλέπουν ως αδυναμία ανάγνωσης (δείγμα κι αυτό του πώς χαμηλώνουν τον πήχη όταν βλέπουν τα λαϊκά προβλήματα), οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση, η αξιολόγηση και το γλωσσικό πρόβλημα κ.ά. αποτελούν πλευρές που και σήμερα απασχολούν.
Φυσικά δεν έχουμε εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες ώστε το περιεχόμενο του περιοδικού να είναι όσο το δυνατόν εκλαϊκευτικό, να απευθύνεται και σε κόσμο που δεν έχει διαμορφώσει μια μαρξιστική υποδομή κατανόησης εννοιών. Αυτό είναι ζητούμενο. Όμως ζητούμενο είναι και η συγκρότηση κομμουνιστών επιστημόνων, που σημαίνει ότι πρέπει να πέσουμε και σε «βαθιά νερά», να συζητήσουμε κείμενα που μπορεί να δυσκολεύουν, ωστόσο με προσπάθεια, συλλογική μελέτη, ανοίγουν δρόμους στη δράση μας.
Τι μπορούμε να κάνουμε με το περιοδικό και τις εκδόσεις του
Ορισμένες σκέψεις. Στις παιδαγωγικές σχολές αποτελεί κυρίαρχη κατεύθυνση ο κονστρουκτιβισμός, ρεύμα στην ουσία του ιδεαλιστικό που εμφανίζεται όμως εκσυγχρονισμένο. Στο περιοδικό υπάρχει εκτενές άρθρο για αυτό το ζήτημα (τεύχος 19-20), το οποίο μπορεί να συζητηθεί, ακόμα και να γίνει εκδήλωση σε παιδαγωγικές σχολές.
Η συμβολή της σοσιαλιστικής παιδαγωγικής σκέψης και πράξης αποτελεί επίσης ένα πεδίο που και διαπάλη γίνεται αλλά και υποδομή χρειάζεται. Και εκδήλωση μπορεί να γίνει, αλλά και συζήτηση με βάση άρθρα στο περιοδικό (τεύχη: 6, 14, 17-18, 33-34, 39).
Στις σχολές ψυχολογίας με την πανσπερμία ρευμάτων που διδάσκονται, που δημιουργεί σύγχυση, δυσκολεύει τους αυριανούς επιστήμονες να διαμορφώσουν ένα επιστημονικό μεθοδολογικό κριτήριο κατανόησης του ανθρώπινου ψυχισμού, έχει σημασία να συζητήσουμε γύρω από τις εκδόσεις του περιοδικού (Γενική Ψυχολογία, Αναπτυξιακή Ψυχολογία) και μια σειρά άρθρα που δημοσιεύονται στις σελίδες του.
'Η ας δούμε τη δουλειά των κομμουνιστών και άλλων πρωτοπόρων εκπαιδευτικών μέσα στο αστικό σχολείο.
Είναι ή δεν είναι «στοίχημα» για ένα φιλόλογο να αξιοποιήσει τα τεύχη του περιοδικού για τους πρωτοπόρους κομμουνιστές διανοούμενους (Βάρναλη, Ρίτσο, Μπρεχτ) και να τα εντάξει στο μάθημά του;
Στα ζητήματα των φυσικών επιστημών, μπορούν αντίστοιχα να αξιοποιηθούν άρθρα γύρω από τη διδασκαλία της Χημείας (τεύχος 30), τα κοσμοθεωρητικά ζητήματα για τη δήθεν δημιουργία του σύμπαντος (τεύχος 43-44).
Στα ζητήματα της Ιστορίας που αποτελούν μόνιμο μέλημα από το πρώτο κιόλας τεύχος. Το ιδεολόγημα των δυο ολοκληρωτισμών είναι και σήμερα επίκαιρο (τεύχος 39). Ακόμα, είναι σημαντικό ο κομμουνιστής εκπαιδευτικός να δώσει με ιστορικά στοιχεία τι κρύβεται πίσω από την εναλλαγή των πολιτευμάτων (μοναρχία, δημοκρατία, κ.λπ.), πίσω από τη συνωμοσιολογία που συγκαλύπτει το ρόλο των τάξεων στην ιστορία, να «αποκαθηλώσει» εδραιωμένες αντιλήψεις περί Δημοκρατίας στην Αρχαία Αθήνα, να αναδείξει τον ταξικό της χαρακτήρα (βλ. τεύχη 35-36, 39, 40). Να αξιοποιηθούν ακόμα οι εκδόσεις που απευθύνονται στους μαθητές, για την ιστορία του βιβλίου, για την καταγωγή και εξέλιξη του ανθρώπου.
Γενικότερα, πολιτιστικές, ψυχαγωγικές εκδηλώσεις, αξιοποίηση των μορφών της τέχνης, συζητήσεις, παρουσιάσεις βιβλίων σε συλλόγους φοιτητών, δασκάλων, σε ΕΛΜΕ, σε κοινή δράση με τους γονείς, τα σωματεία και τους φορείς της γειτονιάς, είναι μορφές που μπορούν να πολλαπλασιαστούν. Το ίδιο το περιοδικό προχωρά κάθε χρόνο σε μορφωτικές πρωτοβουλίες, βασισμένες στις εκδόσεις του (διαλέξεις, σεμινάρια, μορφωτικές εκδρομές και ξεναγήσεις).
Ο κατάλογος μπορεί να εμπλουτιστεί. Ωστόσο, το σημαντικό είναι να κατανοηθεί ότι υπάρχει ένας πλούτος που μπορεί να αξιοποιηθεί για το κύριο. Δηλαδή...
Το περιοδικό είναι όπλο στη σχεδιασμένη παρέμβαση Κόμματος - ΚΝΕ για τη διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς
...Προετοιμαζόμενοι για την πανελλαδική συνδιάσκεψη του Κόμματος για τη δουλειά στη νεολαία, έχει σημασία με απαιτητικότητα να εξετάσουμε τις αδυναμίες μας, αλλά και τις δυνατότητες που έχουμε.
Στο κείμενο του Τμήματος Παιδείας και Έρευνας της ΚΕ για το ρόλο του κομμουνιστή εκπαιδευτικού (ΚΟΜΕΠ τεύχος 5/2013) τονίζουμε ότι:
«Το Κόμμα αναδεικνύει ως σοβαρό μέτωπο το πώς θα διαμορφώνεται, θα ισχυροποιείται και θα διευρύνεται ένας πυρήνας εκπαιδευτικών που θα απευθύνονται με όρους επιστημονικής και ιδεολογικής υπεροχής στη νέα γενιά, λαμβάνοντας υπόψη φυσικά την ιδιαιτερότητα κάθε ηλικίας. Να κατανοείται δηλαδή από τις ριζοσπαστικές δυνάμεις στο χώρο αυτό ότι η ευθύνη για τους μαθητές, για τους όρους διαπαιδαγώγησης της νέας γενιάς δεν αποτελεί ένα παράπλευρο καθήκον, ένα καθήκον δευτερεύον, αλλά το βασικό καθήκον που το συγκεκριμενοποιεί στο χώρο αυτό η σχέση του επαναστατικού κόμματος με την εργατική τάξη και τα παιδιά της, με τις αγωνίες και τον αγώνα του λαού μας».
Γράφουμε ακόμα όμως ότι:
«Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, να αντιμετωπίσουμε κατάματα την κατάσταση, τότε θα λέγαμε το εξής: Ο βαθμός εκπλήρωσης αυτού του καθήκοντος δεν είναι γενικά αναντίστοιχος των αναγκών, αλλά και αναντίστοιχος των υπαρκτών δυνατοτήτων που υπάρχουν ακόμα και σήμερα. Είναι δηλαδή -εν μέρει- πρόβλημα προσανατολισμού και αντίστοιχης δουλειάς υποδομής».
Δεν αρκεί να περιγράφουμε τις δυσκολίες της κατάστασης που αντικειμενικά βάζουν εμπόδια στην παρέμβασή μας. Το ζήτημα σήμερα είναι, γνωρίζοντας το έδαφος πάνω στο οποίο βαδίζουμε, να προσδιορίσουμε συγκεκριμένα καθήκοντα που έχουν να κάνουν και με την ατομική ευθύνη του κομμουνιστή και ριζοσπάστη εκπαιδευτικού μέσα και έξω από την τάξη, απέναντι στους μαθητές του και που ολοκληρώνεται και τροφοδοτείται με αντίστοιχη δράση στο συλλογικό επίπεδο. Η βαθιά μαρξιστική παιδεία του ίδιου είναι προϋπόθεση για να ασκεί το έργο του σε σύγκρουση με την αστική ιδεολογία, κατακτώντας και με ατομική προσπάθεια, γνώσεις μαρξιστικής ψυχολογίας, παιδαγωγικής, διδακτική και επιστημονική επάρκεια.
Το ίδιο ισχύει και για τα ΑΕΙ. Με λίγα λόγια, δεν μπορούμε να έχουμε απαίτηση να προετοιμάζονται μαρξιστές επιστήμονες χωρίς να στηρίζεται αυτή η προσπάθεια και στην αξιοποίηση του περιοδικού.
Στους χώρους αυτούς ξεκινάει πιο συστηματικά και μεθοδικά να διαπλέκεται στη συνείδηση του αυριανού επιστήμονα το αστικό ιδεολόγημα με την επιστήμη, άρα και εδώ απαιτείται αυξημένη και σύνθετη ιδεολογική διαπάλη, κυρίως οργανωμένη συστηματική δουλειά μαρξιστικής υποδομής, για να προωθηθεί και η γνωριμία με τις κατακτήσεις της μαρξιστικής σκέψης σε κάθε αντικείμενο, στη Φιλοσοφία, στην Παιδαγωγική, στην Ψυχολογία.
Αντί για επίλογο, παραθέτουμε ένα απόσπασμα από το σημείωμα της σύνταξης στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού.
«Τώρα είναι η ώρα ακριβώς για να πιάσουμε στα χέρια μας βιβλία, να χρησιμοποιήσουμε και μεις το θέατρο κι όλες τις τέχνες, να ξανασχεδιάσουμε τον άνθρωπο που αγαπάμε -που θέλουμε να φτιάξουμε και να γίνουμε-, να συζητήσουμε και να παλέψουμε μαζί, "τώρα είναι η ώρα για μάχη και για ζωή".
Γιατί η σημαία που κρατάει η θυμωμένη κουκουβάγια στο λογότυπο του περιοδικού, 
είναι σαν τη σημαία της λογικής, όπως γράφει και ο Μπρεχτ, "πάντα κόκκινη"».

902

Ο χειρότερος αγράμματος είναι ο πολιτικά αγράμματος.






Ο χειρότερος αγράμματος είναι ο πολιτικά αγράμματος.

Δεν ακούει τίποτα, δεν βλέπει τίποτα, δε μετέχει στην πολιτική ζωή.

Δε δείχνει να γνωρίζει ότι το κόστος διαβίωσης, η τιμή των φασολιών, του αλευριού, του ενοικίου, των φαρμάκων, όλα βασίζονται σε πολιτικές αποφάσεις.

Νιώθει ακόμη και περήφανος για την πολιτική του αμορφωσιά, φουσκώνει το στήθος και λέει πως μισεί την πολιτική.

Δε γνωρίζει, ο ηλίθιος, πως απ’ την έλλειψη συμμετοχής του στα κοινά προέρχεται η ύπαρξη της πόρνης, το παρατημένο παιδί, ο κλέφτης και, χειρότερα απ’ όλα, οι διεφθαρμένοι αξιωματούχοι, oι λακέδες των εκμεταλλευτριών πολυεθνικών εταιρειών..

Μπρεχτ

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ THN ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΧΡ...

Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΠΑΛΟΥ ΣΤΟ MEGA

Ξενοδοχοϋπάλληλοι Κέρκυρας: Συμβολική κατάληψη του ΟΑΕΔ για επιδότηση των εποχιακών χωρίς όρους και προϋποθέσεις (ΦΩΤΟ) - 902.gr






Ξενοδοχοϋπάλληλοι Κέρκυρας: Συμβολική κατάληψη του ΟΑΕΔ για επιδότηση των εποχιακών χωρίς όρους και προϋποθέσεις

Σε συμβολική κατάληψη των γραφείων του ΟΑΕΔ Κέρκυρας προχώρησαν, σήμερα Πέμπτη 17 Οκτώβρη, οι ξενοδοχοϋπάλληλοι του νησιού, απαιτώντας επαναφορά του επιδόματος ανεργίας των εποχιακά εργαζομένων του κλάδου χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Η συμβολική κατάληψη έγινε στο πλαίσιο κινητοποίησης με μεγάλη συμμετοχή των ξενοδοχοϋπαλλήλων. «Δεν τσιμπάμε στα παπαγαλάκια της κυβέρνησης που προσπαθούν να εφησυχάσουν τους εποχιακά εργαζόμενους, με τροπολογίες που δεν πρόκειται να επαναφέρουν το επίδομα ανεργίας. Στηρίζουμε την Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για την επαναφορά του επιδόματος ανεργίας των εποχιακών και για να ληφθούν τα  αναγκαία μέτρα προστασίας των ανέργων και των οικογενειών τους», δήλωσαν μέλη της Διοίκησης του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Κέρκυρας και άλλοι εργαζόμενοι που παραβρέθηκαν στην κινητοποίηση. Καθόρισαν τη συμμετοχή τους στα επόμενα αγωνιστικά ραντεβού, στις 29 Οκτώβρη στις 10 το πρωί στη Νομαρχία και στην απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στις 6 Νοέμβρη στις 10 το πρωί στην πλατεία Σαρόκο.

902