Translate

Τρίτη 29 Μαρτίου 2022

Ιάκωβος Καμπανέλλης (1921-2011)




 Ιάκωβος Καμπανέλλης (1921-2011)

Ιάκωβος Καμπανέλλης

Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης γεννήθηκε στη Νάξο στις 2 Δεκεμβρίου 1921 και είναι το έκτο από τα εννέα παιδιά του Στέφανου Καμπανέλλη, εμπειρικού φαρμακοποιού, και της Αικατερίνης Λάσκαρη. Ο πατέρας του καταγόταν από την Χίο, ενώ η μητέρα του προερχόταν από παλιά αρχοντική οικογένεια της Κωνσταντινούπολης.
Ήδη από μαθητής στο δημοτικό σχολείο ο μικρός Ιάκωβος διακρίνεται για την κλίση του στη λογοτεχνία. Μετά τις δύο πρώτες τάξεις του Γυμνασίου, όπου έχει συμμαθητή τον Μανόλη Γλέζο, έντονα βιοποριστικά προβλήματα αναγκάζουν την οικογένεια να μεταφερθεί στην Αθήνα. Εγκαθίστανται στο Μεταξουργείο. Tην ημέρα εργάζεται και το βράδυ σπουδάζει σχεδιαστής τεχνικού σχεδίου στη νυχτερινή Σιβιτανίδειο Σχολή.
Την ίδια εποχή, στην περιοχή που έμενε, στο Μεταξουργείο, γνωρίζεται με συνομηλίκους του που έχουν κοινές λογοτεχνικές ανησυχίες όπως οι: Τάσος Λειβαδίτης, Κώστας και Αλέξανδρος Κοτζιάς, Δημήτρης Χριστοδούλου και Ρένος Αποστολίδης. Παράλληλα, εμπλουτίζει τις γνώσεις του με αναγνώσεις βιβλίων, κυρίως λογοτεχνίας και ιστορίας, που του αποκαλύπτουν την ανθρώπινη περιπέτεια αλλά και τα μυστικά της γραφής.
Κατά τη διάρκεια της Γερμανικής κατοχής (1942), σχεδιάζει μαζί μ' ένα φίλο του να καταφύγουν στη Μέση Ανατολή. Επειδή το χρηματικό ποσό που χρειάζονταν ήταν υπέρογκο, αποφασίζουν να περάσουν στην Ελβετία μέσω Αυστρίας. Στην διαδρομή από Βιέννη προς Ελβετία σε έναν έλεγχο συλλαμβάνονται στο Ίνσμπρουκ. Ο Καμπανέλλης μεταφέρεται στην Βιέννη για ανάκριση και καταλήγει στο στρατόπεδο συγκεντρώσεως και εξοντώσεως Μαουτχάουζεν.
Εκεί θα παραμείνει ως τις 5 Μαΐου 1945, όταν το στρατόπεδο απελευθερώθηκε από τον αμερικανικό στρατό. 
Οι συγκρατούμενοι του, χίλιοι εκατό Έλληνες και Ελληνοεβραίοι, τον εκλέγουν αντιπρόσωπο τους 
στη Διεθνή επιτροπή που φροντίζει για την ανάρρωση και την επιστροφή τους στην Ελλάδα και στο Ισραήλ.

family

family


Στην Αθήνα, που έχει απελευθερωθεί από τον γερμανικό ζυγό αλλά μαστίζεται από έντονες πολιτικές αναταραχές, μια παράσταση που βλέπει τυχαία στο Θέατρο Τέχνης, τον μαγεύει και τον οδηγεί να στραφεί στο θέατρο. Στερούμενος όμως των τυπικών προσόντων (απολυτήριο γυμνασίου), δεν μπορεί να φοιτήσει ως ηθοποιός στις δραματικές σχολές και αφιερώνεται στη συγγραφή θεατρικών έργων.
Πρώτο του έργο το: Άνθρωποι και ημέρες (1946), που παραμένει ανέκδοτο. Με το Χορός πάνω στα στάχυα (1950), που ανεβαίνει από τον θίασο του Αδαμάντιου Λεμού, εγκαινιάζει τη μακριά πορεία του στη νεοελληνική σκηνή. Ακολουθούν: Ο κρυφός ήλιος, Ο μπαμπάς ο πόλεμος, Οδυσσέα γύρισε σπίτι, και τα μονόπρακτα: Η οδός, Ο γορίλας και η ορτανσία κ. ά., που θα παιχτούν πολύ αργότερα.
Η γνωριμία του με την τότε νεοεμφανιζόμενη ηθοποιό, Μελίνα Μερκούρη, του εμπνέει το θεατρικό Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια. Η πετυχημένη μεταφορά του στον κινηματογράφο από τον Μιχάλη Κακογιάννη, ματαιώνει την προγραμματισμένη παράσταση. Η προβολή της ταινίας Στέλλα σε ξένα φεστιβάλ κινηματογράφου επιβάλλει αμέσως τους συντελεστές της διεθνώς. Ακολουθεί η συνεργασία του με τον Νίκο Κούνδουρο στο σενάριο Ο Δράκος (1955), που θεωρείται ταινία - σταθμός στην ιστορία του νεοελληνικού κινηματογράφου και της παγκόσμιας ταινιοθήκης.

The Ogre of Athens

Η αναγνώριση ως θεατρικού συγγραφέα έρχεται με το έργο Έβδομη μέρα της Δημιουργίας (1956), που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Κωστή Μιχαηλίδη στο Εθνικό Θέατρο και αγκαλιάζεται από κοινό και κριτικούς.
Το μονόπρακτο Αυτός και το πανταλόνι του (1957), παίχτηκε με δύο άλλα μονόπρακτα του Λουίτζι Πιραντέλλο και του Άντον Τσέχωφ σ' ένα ρεσιτάλ υποκριτικής του Βασίλη Διαμαντόπουλου.
Η αυλή των θαυμάτων (1957), που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν στο Θέατρο Τέχνης, με σκηνικά Γιάννη Τσαρούχη και μουσική Μάνου Χατζιδάκι, μετά τη θερμή υποδοχή του από το κοινό, θεωρείται καλλιτεχνικό γεγονός και καθιερώνει τον Καμπανέλλη ως αναμορφωτή της νεοελληνικής δραματουργίας. Η απήχηση της παράστασης οδηγεί στην ανανέωση της συνεργασίας του με τον Κουν και την επόμενη σεζόν.

The Courtyard of Miracles

Το έργο Η ηλικία της νύχτας (1959) ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν στο Θέατρο Τέχνης, χωρίς όμως την αναμενόμενη ανταπόκριση από το κοινό. Με την παράσταση Παραμύθι χωρίς όνομα (1959), βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Πηνελόπης Δέλτα, που ο Καμπανέλλης γνώριζε από παιδί, πειραματίζεται σε νέους τρόπους έκφρασης. Η σκηνική αυτή αλληγορία, που ανεβαίνει από το θίασο του Βασίλη Διαμαντόπουλου και της Μαρίας Αλκαίου, παρά τους εξαιρετικούς συντελεστές της και τη συμβολή του Μάνου Χατζιδάκι στη μουσική, δε γίνεται δεκτή και σύντομα κατεβαίνει.
Ωστόσο, τα έργα Η αυλή των θαυμάτων και Παραμύθι χωρίς όνομα, θα αναδειχθούν στη συνέχεια ως τα δύο πιο αγαπητά και πολυπαιγμένα θεατρικά του.
Η αντιμετώπιση αυτών των έργων και το έντονο ασταθές πολιτικό κλίμα της ταραγμένης δεκαετίας του '60, προβληματίζει τον Καμπανέλλη που βρίσκεται σε μια κρίσιμη περίοδο καμπής και αναθεωρήσεων των εκφραστικών του μέσων. Αποφασίζει να επισκεφθεί το Λονδίνο, όπου θα μείνει εκεί για κάποιο διάστημα για να ενημερωθεί για τις νέες καλλιτεχνικές και θεατρικές τάσεις. Καρπός αυτής της εμπειρίας είναι το έργο Η γειτονιά των αγγέλων (1963), που ανεβαίνει μόλις έρχεται στην Ελλάδα από το θίασο Τζένης Καρέζη, με μουσική Μίκη Θεοδωράκη, παρουσιάζοντας ένα νέο σκηνικό λόγο εν είδει λαϊκής όπερας.
Η εμπειρία του στο ναζιστικό στρατόπεδο συγκεντρώσεως που τον απασχολούσε πολλά χρόνια πριν, αποτυπώνεται στο χρονικό του, Μαουτχάουζεν. Μια μαρτυρία που κυκλοφορεί αρχικά από τις εκδόσεις Θεμέλιο (1961) και εν συνεχεία από τις εκδόσεις Κέδρος, γίνεται αμέσως εκδοτική επιτυχία και με τις συνεχείς επανεκδόσεις μέχρι σήμερα, αναδεικνύεται ως επίτευγμα της αντιπολεμικής λογοτεχνίας. Η απήχηση του βιβλίου παρακινεί τον Καμπανέλλη να γράψει τους στίχους των 4 τραγουδιών του ομώνυμου κύκλου, που μελοποιεί ο Μίκης Θεοδωράκης και παρουσιάζονται με μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έως σήμερα.

mauthausen

Η επιβολή της δικτατορίας στις 21 Απριλίου 1967, αναστέλλει την καλλιτεχνική δραστηριότητα της χώρας, και, όπως όλοι οι συγγραφείς, αποφασίζει και ο Καμπανέλλης να σιωπήσει. Διακόπτει τη σιωπή του με το έργο Αποικία των τιμωρημένων (1970), μια διασκευή για θέατρο του διηγήματος του Φραντς Κάφκα, που ανεβαίνει στην Πειραματική Σκηνή της Πόλης της Μαριέττας Ριάλδη, και το έργο Το μεγάλο μας τσίρκο (1973), που ανεβάζει ο θίασος Καρέζη - Καζάκου, με μουσική Σταύρου Ξαρχάκου και εξελίσσεται σε αντιδικτατορική εκδήλωση. Το κουκί και το ρεβύθι (1974) και Ο εχθρός λαός (1975), που ανέβηκαν από τον ίδιο θίασο και ανήγαγαν τον Καμπανέλλη σε σύμβολο αντίστασης κάθε μορφής φασισμού.
Με το έργο Πρόσωπα για βιολί και ορχήστρα (1976), που διαρθρώνεται σε τέσσερα μονόπρακτα: Ο πιστός άνθρωπος, Ο πανηγυρικός, Ο άνθρωπος και το κάδρο και Η γυναίκα και ο Λάθος, και ανέβηκαν σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν, ο Καμπανέλλης τελειοποιεί τη γραφή και το ύφος που είχε εγκαινιάσει με το μονόπρακτο Αυτός και το πανταλόνι του.
Το 1978 ξεκινά η έκδοση των Απάντων του με τον τίτλο "Θέατρο", που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Κέδρος. Στη σειρά αυτή έχουν εκδοθεί οι 9 πρώτοι τόμοι (Α - Θ), όπου το θεατρικό κείμενο συνοδεύουν φωτογραφικό υλικό και μικρό ανθολόγιο κριτικών των πρώτων παραστάσεων τους.
Ο Κάρολος Κουν ανεβάζει Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού (1978) που παίζεται με επιτυχία στο Θέατρο Τέχνης. Το δρόμο προς τη σκηνή παίρνει και το έργο του Ο μπαμπάς ο πόλεμος, έργο του 1952, που παίζεται σε σκηνοθεσία Γιώργου Λαζάνη στο Θέατρο Τέχνης το 1980.

Το 1981 του ανατίθεται η Διεύθυνση Ραδιοφωνίας της ΕΡΤ, όπου θα παραμείνει μέχρι το 1987, γεγονός που θα αναστείλει τις δραστηριότητες του στο θέατρο. Το 1987 μετατίθεται στην αντιπροεδρία της ΕΡΤ, θέση από την οποία αποχωρεί τον επόμενο χρόνο. Μετά από 8 χρόνια απουσίας ο Καμπανέλλης επιχειρεί δυναμική επιστροφή στη σκηνή με το έργο Ο Αόρατος θίασος (1989), που παίζεται σε σκηνοθεσία Γιώργου Μιχαηλίδη στο Εθνικό Θέατρο.
Ο προβληματισμός του για τις σύγχρονες σχέσεις στη φθίνουσα μικροαστική κοινωνία της εποχής και οι προκλήσεις τυχοδιωκτισμού και διαφθοράς, εκφράζονται στο έργο Ο δρόμος περνά από μέσα (1991), που ανεβαίνει στο Πειραματικό Θέατρο της Πόλης της Μαριέττας Ριάλδη σε δική του σκηνοθεσία. Η σύγκρουση του ατόμου με την πραγματικότητα εντοπίζεται στο μονόπρακτο Ο Επικήδειος (1997), που αν και γραμμένο παλαιότερα, τώρα αρχίζει να ερμηνεύεται στη σκηνή. Με την τριλογία Ο Δείπνος (Γράμμα στον Ορέστη, Ο Δείπνος, Πάροδος Θηβών) (1993), που ανεβαίνει σε δική του σκηνοθεσία στο Εθνικό Θέατρο, συνομιλεί με Έλληνες και ξένους συγγραφείς του παγκόσμιου θεάτρου που έγραψαν έργα βασισμένα σε θέματα και μορφές της αρχαίας τραγωδίας. Διανοίγει από δω έναν νέο κύκλο έργων του, πειραματικού χαρακτήρα, που αποκαλεί «Σπουδές και Απόπειρες».

theater

Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το έργο Στη Χώρα Ιψεν, όπου ο Καμπανέλλης δίνει μια νέα ερμηνεία του έργου του Ίψεν Βρυκόλακες και έχει θερμή υποδοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Ίψεν στο Όσλο.
Τα επόμενα έργα: Η τελευταία πράξη, Μια συνάντηση κάπου αλλού, Μια Κωμωδία, Οι δύσκολες νύχτες του κυρίου Θωμά, διευρύνουν και συμπληρώνουν τη θεατρική του προσφορά. Το τελευταίο είναι μια ενδελεχής μελέτη ηρώων, συνομηλίκων του συγγραφέα, με ανησυχίες και αγωνίες για τη φθορά του σώματος, συνδεδεμένες με υπαρξιακά ερωτήματα.

Ο Καμπανέλλης, εκτός από θεατρικός συγγραφέας, πεζογράφος και δοκιμιογράφος, υπήρξε και στιχουργός. Έγραψε τραγούδια, που η μελοποίηση τους με τη μουσική των Μάνου Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρου Ξαρχάκου, συνέβαλαν στην εξέλιξη του νεοελληνικού τραγουδιού, έγιναν επιτυχίες και τραγουδιούνται μέχρι σήμερα.

Εξίσου γόνιμη ήταν και η συμβολή του στον νεοελληνικό κινηματογράφο ως σεναριογράφου (Νίκου Κούνδουρου Ο Δράκος (1956), Γρηγόρη Γρηγορίου Η αρπαγή της Περσεφόνης (1956), Ντίνου Δημόπουλου Το Αμαξάκι (1957) και Βασίλη Γεωργιάδη Τα Κορίτσια στον Ήλιο (1968)) αλλά ενίοτε και ως σκηνοθέτη σε δικές του ταινίες όπως Η Χιονάτη και τα εφτά γεροντοπαλίκαρα (1960) και Το κανόνι και τ' αηδόνι (1968).
Μεγάλο μέρος της δραστηριότητας του αφιέρωσε επίσης στο Ραδιόφωνο με πλήθος εκπομπών ως συγγραφέας και παραγωγός με πρωτότυπα θέματα ή διασκευές λογοτεχνικών - θεατρικών έργων.
Ως αρθρογράφος, δοκιμιογράφος και αφηγητής, συνεργάστηκε με τις εφημερίδες «Ελευθερία» (1963-1965), «Ανένδοτος» (1965-1966) και «Τα Νέα» (1975).
Το 1999 συνέβαλε στην κίνηση αποκέντρωσης της καλλιτεχνικής αγωγής, υποστηρίζοντας την ιδέα του ηθοποιού Δημήτρη Παπαγιάννη και του Λάμπρου Μίχου, Δημάρχου Δήμου Αγίας Βαρβάρας, για την ίδρυση της πρώτης Δημοτικής Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης.
Από το 2003 έως το 2007 διετέλεσε Πρόεδρος της Βουλής των Εφήβων, διαδεχόμενος τον Αντώνη Σαμαράκη.

Για την όλη προσφορά του ως συγγραφέα αλλά και ως ευαισθητοποιημένου πολίτη, τιμήθηκε με πολλές διακρίσεις και αναγορεύθηκε επίτιμος δημότης πολλών πόλεων. Εκλέχτηκε επίτιμος διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Κύπρου (1996), της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ (1999) και του τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1999). Εξελέγη παμψηφεί και αναγορεύθηκε Ακαδημαϊκός (1999), εγκαινιάζοντας την έδρα του Θεάτρου στην Ακαδημία Αθηνών. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας του απένειμε το παράσημο του Ανώτερου Ταξιάρχη του τάγματος του Φοίνικα (2000).

university


Πέθανε στις 29 Μαρτίου 2011, λίγο μετά την εκδημία της γυναίκας του.

Ο Καμπανέλλης συνετέλεσε ώστε το νεοελληνικό θέατρο να βγει από την απομόνωση που βρισκόταν και το οδήγησε από την ηθογραφία και την επιθεώρηση, στον κοινωνικό ρεαλισμό, στον ποιητικό συμβολισμό, στη σάτιρα και στην αφαίρεση. Θεωρείται ο πατριάρχης του νεοελληνικού θεάτρου και ο κύριος εκφραστής των καταστάσεων που βιώνει η κοινωνία μας το τελευταίο ήμισυ του 20ου αιώνα. Συνοδοιπόροι του είναι οι: Λ. Αναγνωστάκη, Δημ. Κεχαίδης. Γ. Σκούρτης, Μ. Ευθυμιάδης, Μ. Ποντίκας, Γ. Διαλεγμένος, Α. Πάνου, Β. Κατσικονούρης κ.ά. Μετά το θάνατο του δημιουργήθηκε το Αρχείο Καμπανέλλη, το site www.kambanellis.gr και το Θεατρικό Μουσείο Ιάκωβος Καμπανέλλης στη Νάξο.
Τα θεατρικά του έργα, που υπερβαίνουν τα 40, διδάχτηκαν και διδάσκονται από όλους σχεδόν τους νεοέλληνες σκηνοθέτες και έχουν παιχτεί από τις κρατικές σκηνές (Εθνικό Θέατρο, ΚΘΒΕ και διάφορα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) της Ελλάδας, της Κύπρου (Θ.Ο.Κ.), καθώς και από ιδιωτικούς θιάσους. Τα κείμενα του έχουν μεταφραστεί και παιχτεί στις ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Σουηδία, Ρουμανία. Βουλγαρία, Νορβηγία, Λιθουανία, Τουρκία, Ισραήλ, Αυστραλία και Κίνα.

Θάνος Φωσκαρίνης

Ιάκωβος Καμπανέλλης | Ιάκωβος Καμπανέλλης – Επίσημη Ιστοσελίδα (kambanellis.gr)

Κώστας Βίρβος: Αυθεντικός εκφραστής της ψυχής του λαού




 Σαν σήμερα,  29 Μαρτίου 1926 στα Τρίκαλα, 

γεννήθηκε ο Κώστας Βίρβος,  σπουδαίος στιχουργός,

 ένας γνήσιος λαϊκός ποιητής, 

δοκιμασμένος αγωνιστής της Αριστεράς

 και αυθεντικός εκφραστής της ψυχής του λαού μας. 

Ο πατέρας του, πλούσιος τυρέμπορας, 

τον στέλνει στην Κοργιαλένειο Σχολή. 

Τελειώνοντας το γυμνάσιο το 1943 κατεβαίνει στην Αθήνα

 και φοιτά στην Πάντειο. 

Ο ίδιος σύμφωνα με διηγήσεις του έγραφε στιχάκια από νωρίς, 

αλλά ήθελε να γίνει σκηνοθέτης μιας και του άρεσε ιδιαίτερα το θέατρο. 

Το 1943 περνάει στις γραμμές της Εθνικής Αντίστασης

 ως μέλος του ΕΑΜ. 

Το Μάρτη του ’44 συλλαμβάνεται και βασανίζεται, 

γιατί έγραφε συνθήματα στους τοίχους

 για την τότε κυβέρνηση του βουνού. 

Ο πατέρας του με 800 χρυσές λίρες τον απελευθερώνει

 και έπειτα φεύγει για το βουνό, 

όπου εκεί συναντά και τον Άρη Βελουχιώτη. 

Εργάστηκε ως δημόσιος υπάλληλος απ’ το 1954 έως το 1985. 

Είχε δυο κόρες. 

Τα πρώτα του στιχάκια τα δίνει στον Απόστολο Καλδάρα, 

με τον οποίο γνωρίζονταν από μικροί. 

Το πρώτο στιχούργημα του λέγεται

 “Ο φαντάρος” {ανέκδοτο τραγούδι του 1947}, 

που αν και μελοποιήθηκε αρχικά από τον Β. Τσιτσάνη

 και αργότερα από τον Α. Καλδάρα δε γραμμοφωνήθηκε, 

λόγω εμφυλίου και παρά το εμφανές μήνυμα της συμφιλίωσης, 

(“μα ο φαντάρος δεν παραπονιέται/ κι έχει ελπίδα μέσα στην καρδιά/ 

πως θα γυρίσει πάλι στους δικούς του/ τα χέρια όταν δώσουμε ξανά”). 

Το πρώτο τραγούδι που κυκλοφόρησε 

ήταν το «Να το βρεις από άλλη» σε μουσική Καλδάρα 

και ερμηνευτές τους Σούλα Καλφοπούλου 

και Μάρκο Βαμβακάρη (1948). 

Έχει γράψει πάνω από 2000 τραγούδια, λαϊκά, έντεχνα, 

μέχρι και παραδοσιακού ύφους με κοινωνικό και πολιτικό, 

άμεσο ή έμμεσο, περιεχόμενο.

 Άλλα σημαντικά του τραγούδια είναι:

 «Της γερακίνας γιος», «Το καράβι», 

«Μια παλιά ιστορία», «ο κυρ Θάνος πέθανε» και άλλα.

 Το πέρασμά του και στους ολοκληρωμένους κύκλους τραγουδιών

 έγινε με το άσμα “Καταχνιά” του Χρήστου Λεοντή, με το «Α-Ω», 

σε μουσική Μπιθικώτση, το «Θάλασσα, πικροθάλασσα», 

σε μουσική Μίμη Πλέσσα και πλήθος άλλων. 

Επίσης είναι ο συνθέτης του ύμνου 

της ποδοσφαιρικής ομάδας του Α.Ο. Τρίκαλα. 

Ένα σημαντικό έργο του είναι ο Θεσσαλικός Κύκλος

 σε μουσική τού Γιάννη Μαρκόπουλου. 

Έχει εκδώσει τα εξής βιβλία:

 “Μια ζωή τραγούδια – αυτοβιογραφία” (1985, εκδόσεις Ντέφι), 

“Λαϊκή στιχουργική ανθολογία” (1989, εκδόσεις Αναστασακη), 

“Πράσινα βουνά και χρυσαφένιοι κάμποι. Παραδοσιακά, λαογραφικά, 

σατιρικά τραγούδια – γεγονότα” (1998) 

Πολλοί στίχοι από τραγούδια του βασίζονται στις εμπειρίες του Βίρβου

 από την Κατοχή, όταν τον συνέλαβαν το 1944

 και μπήκε στην απομόνωση. 

Ο ίδιος αφηγείται: Το ίδιο βράδυ με έριξαν στο απομονωτήριο. 

Εκεί ήταν κι ένας άλλος. Πονούσα σε όλο μου το κορμί. 

Ήμουν δεμένος στο κεφάλι σαν χότζας. 

Έχω ένα σημάδι 57 χρόνια εδώ στο κεφάλι από βούρδουλα που κατέληγε σε σφαιρίδιο. Μέσα εκεί υπήρχε ένα κούτσουρο. 

Του είπα “Σε παρακαλώ να ξαπλώσεις στο κούτσουρο

 κι εγώ πάνω στο σώμα σου». 

Έτσι έγινε. Σηκωνόμασταν την νύχτα να ξεμουδιάσουμε. 

Δεν κράτησε πολύ. Δυο μερόνυχτα. 

Αυτό είναι το αναπαυτικότερο κρεβάτι που κοιμήθηκα ποτέ.

 Απ’ αυτό εμπνεύστηκα το “ούτε στρώμα να πλαγιάσω, 

ούτε φως για να διαβάσω” που γράφω στη “Γερακίνα”. 

Στη φυλακή άρχισα να γράφω την “Καταχνιά” σαν ποίηση. 

Ο Κώστας Βίρβος έφυγε το βράδυ της Πέμπτης 6 Αυγούστου 2015.

Ο Κώστας Βίρβος έφυγε από τη ζωή στις 6 Αυγούστου 2015.

Τι; Υπάρχουν ναζί στον ουκρανικό στρατό;


Πηγή: Associated Press

Η φωτογραφία είναι αδιάψευστος μάρτυρας. 

Πάνω στο άρμα μάχης η σημαία της Ουκρανίας 

με τη σβάστικα - σύμβολο των ναζί στην ούγια...

Ο φακός έρχεται να διαψεύσει το ψέμα που έχουν κάνει «ψωμοτύρι»

 τα επιτελεία των Ευρωατλαντικών και τα ντόπια παπαγαλάκια τους. 

Οτι δηλαδή «στην Ουκρανία δεν υπάρχουν ακροδεξιοί στις τάξεις του στρατού». 

Οπως αποδεικνύεται όμως, οι ναζί είναι μέρος του στρατού της Ουκρανίας

 - μάλιστα «επίλεκτο» τμήμα του - ο οποίος εκπαιδεύεται 

και εξοπλίζεται από τους ΝΑΤΟικούς.

Δεν περιμέναμε βέβαια τη φωτογραφία να μας το πει. 

Είναι γνωστή η συμβολή των ναζιστών

 του «Τάγματος του Αζόφ» και άλλων, 

που από το 2014 συγκρότησαν στρατιωτικές ομάδες, 

εξοπλίστηκαν και εκπαιδεύτηκαν από τους Δυτικούς

 και την κυβέρνηση της Ουκρανίας, ενώ σήμερα αποτελούν

 αναγνωρισμένα τμήματα του στρατού της χώρας.

Αυτούς χρησιμοποίησε ως άλλοθι και η κυβέρνηση 

της καπιταλιστικής Ρωσίας, 

για να εισβάλει στην Ουκρανία, 

ενώ διατηρεί και η ίδια αγαστές σχέσεις με ακροδεξιές ομάδες

 και οργανώσεις ανά τον κόσμο...

Τι; Υπάρχουν ναζί στον ουκρανικό στρατό; | 902.gr

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022

Ιταλός Δημοσιογράφος: «Μόνο Σβάστικες Και Βιβλία Για Τα SS Είδα Στην Ουκρανία – Τα Δυτικά ΜΜΕ Λένε Ψέματα»

 


Ο Giorgio Bianchi, Ιταλός δημοσιογράφος, κινηματογραφιστής, φωτορεπόρτερ, 

έριξε «βόμβες» για τον πόλεμο στην Ουκρανία και τον τρόπο

 με τον οποίο μεταδίδεται από τα δυτικά ΜΜΕ. 


Ο Ιταλός δημοσιογράφος Giorgio,

 εμμέσως πλην σαφώς επέκρινε τις Δυτικές χώρες, 

για τα ψέματα, 

που χωρίς δισταγμό, καθημερινώς παρουσιάζουν, 

για την κατάσταση που επικρατεί στην Ουκρανία.


Έστειλε ένα βίντεο στον Πρόεδρο της Ιταλίας, 

όπου με κάθε λεπτομέρεια υποστηρίζει την θέση του.


Μεταξύ άλλων, ο Μπιάνκι παρατήρησε, κυρίως, 

ότι «σήμερα πολλοί βιάζονται να κατηγορήσουν τη Ρωσία

 για κλιμάκωση της έντασης», 

όπως αναφέρει το πρακτορείο RIA Novosti.


«Ωστόσο όταν πρόκειται για τους ΝΑΤΟϊκούς βομβαρδισμούς κατά της Γιουγκοσλαβίας, 

την εισβολή των στρατευμάτων του ΝΑΤΟ στη Λιβύη, το Ιράκ, τη Συρία και στο Αφγανιστάν, 

η Δύση σιωπά πεισματικά για κάποιο λόγο και δεν θέλει καν να το θυμάται». 


«25.000 τόνοι βομβών έπεσαν στο Βελιγράδι, κατά τα άλλα ευρωπαϊκή πρωτεύουσα, 

αλλά όταν τους το υπενθυμίζεις, κάνουν πως δεν σε ακούνε, κλείνουν τα αυτιά τους». 


«Όσον αφορά τα ρεπορτάζ των δυτικών μέσων ενημέρωσης

 για την κατάσταση στην Ουκρανία, ειδικά όταν παρουσιάζονται στην ιταλική τηλεόραση… 

παραμένουν αποστασιοποιημένοι, 

δεν σχολιάζουν απολύτως τίποτα», πρόσθεσε ο Ιταλός δημοσιογράφος.


«Εγώ θα σας μιλήσω για την δική μου προσωπική εμπειρία στην Ουκρανία», είπε.


«Το πρώτο πράγμα που έκανα, ήταν να επισκεφθώ

 τις πρώην στρατιωτικές βάσεις της Ουκρανίας, 

και τι είδα; 

Μόνο σβάστικες, βιβλία για τα SS και τον Μουσολίνι. 

Αυτό το κράτος κύριοι, 

έπαψε να είναι δημοκρατικό από το 2014 και έπειτα. 

Ως αποτέλεσμα του νεοναζιστικού πραξικοπήματος. 

Δεν υπάρχει δημοκρατία στην Ουκρανία», τόνισε ο δημοσιογράφος.


«Σε όσα τηλεοπτικά κανάλια έχουν παραχωρήσει συνεντεύξεις… 

από τις δύο ώρες που βιντεοσκοπούν τις συνομιλίες, μόνο τα 30 λεπτά παρουσιάζουν. 

Διαχωρίζουν αυτά που θέλουν δηλαδή. Είχα κάνει μια αποκλειστική ηχογράφηση στην Μαριούπολη 

και ποτέ κανείς δεν την δημοσίευσε. Αυτές οι τακτικές είναι λάθος! 

Ζητώ να ληφθούν υπόψιν όλα όσα έχω πει…»


«Πρέπει να επιλέξετε… αν θα είστε υπέρ ή κατά του ΝΑΤΟ, δεν υπάρχουν άλλες επιλογές, 

αυτή είναι η αλήθεια δυστυχώς». 


Ιταλός δημοσιογράφος: «Μόνο σβάστικες και βιβλία για τα SS είδα στην Ουκρανία – Τα δυτικά ΜΜΕ λένε ψέματα» - Ξυπνήστε ρε (ksipnistere.com)


Giorgio Bianchi in Ucraina per Visione TV: "Mi sento come un inviato oltrecortina" - Visione TV

Σάββατο 26 Μαρτίου 2022

Κέρκυρα: Άγνωστοι βεβήλωσαν ρωσικό μνημείο




Η ρωσική πρεσβεία στην Ελλάδα, εκφράζει την θλίψη της

Άγνωστοι βεβήλωσαν το μνημείο του Ρώσου ναυάρχου Θεόδωρου Ουσακόφ στην Κέρκυρα.

Οι δράστες έριξαν κόκκινη μπογιά στο μνημείο, 

με την ρωσική πρεσβεία στην Ελλάδα, 

να εκφράζει την θλίψη της, 

κάνοντας λόγο για «άλλη μία αντιρωσική πράξη 

που στρέφεται κατά της κοινής μας ιστορικής κληρονομιάς».

Ο Θεόδωρος Ουσακόφ 

ήταν ναύαρχος του Ρώσικου ναυτικού 

και τιμάται ως άγιος στην χώρα του. 

Έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ιστορία

 της σύγχρονης Κέρκυρας, 

αλλά και γενικότερα της Ελληνικής Ιστορίας, 

αφού είναι ο ελευθερωτής της Επτανήσου

 από τους Γάλλους κατακτητές 

και θεμελιωτής του πρώτου Ελληνικού κράτους  

– της Επτανήσου Πολιτείας (1800 – 1807).


Κέρκυρα: Άγνωστοι βεβήλωσαν ρωσικό μνημείο | in.gr