Translate

Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2023

Χ. ΔΟΥΚΑΣ Θέλει «ευλαβική τήρηση» των απαγορεύσεων για τις διαδηλώσεις!

 



«Λάμπει» η... «προοδευτική υποψηφιότητα» από την πρώτη μέρα

 

«Ελαμψε» από την πρώτη μέρα η ...προοδευτικότητα του νέου δημάρχου Αθηναίων εκλεγμένου με τη στήριξη ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ, Χάρη Δούκα, ο οποίος μιλώντας χτες βράδυ στο «MEGA», προετοίμαζε για ακόμα μεγαλύτερη αστυνομοκρατία και παρακολουθήσεις στο όνομα της ασφάλειας, με συνέχιση της καταστολής σε βάρος διαδηλωτών.

Συγκεκριμένα, ερωτηθείς για το σχέδιο της απερχόμενης δημοτικής αρχής Μπακογιάννη να γεμίσει κι άλλο την Αθήνα με κάμερες, ξεκαθάριζε ότι «σε καμία περίπτωση» δεν λέει «όχι», αρκεί αυτό να γίνεται σε «συνεννόηση» και «συμφωνία» με την Αστυνομία και την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ό,τι γίνεται δηλαδή ήδη κι έχει γιγαντωθεί το ψηφιακό φακέλωμα.

Ταυτόχρονα, ο Δούκας έσπευσε να τονίσει ότι οι κάμερες λειτουργούν ως «επικουρικό» μέσο, βάζοντας «προτεραιότητα» την «ενίσχυση» της δημοτικής αστυνομίας («είναι σήμερα 200 άτομα ενώ πριν μερικά χρόνια ήταν 1.200», τόνισε χαρακτηριστικά) ως άλλο ένα σώμα καταστολής, και τη «συνεργασία» της με την ΕΛ.ΑΣ.

Στον ίδιο κατήφορο, αναγνώρισε ότι επί Μπακογιάννη ...βελτιώθηκε η κατάσταση με τις πορείες στο κέντρο της Αθήνας, ενώ ταυτόχρονα επέμεινε ότι «υπάρχει νομοθεσία με συγκεκριμένους κανόνες που πρέπει να τηρούνται, να τους τηρήσουμε ευλαβικά», «να γίνονται πορείες αλλά και η πόλη να λειτουργεί», όπως είπε, υιοθετώντας βασικά όλο το αντιλαϊκό οπλοστάσιο που έστησαν και εφάρμοσαν διαδοχικά οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ ενάντια στη λαϊκή διαμαρτυρία απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική τους.

Τέλος, ερωτηθείς για το πώς πρέπει να προχωρήσει η κατασκευή του σταθμού του Μετρό στα Εξάρχεια, δήλωνε ότι είναι «υπέρ του Μετρό», σπεύδοντας να σημειώσει ότι η εν λόγω κατασκευή στα Εξάρχεια «είναι απόφαση ειλημμένη», ζητώντας απλά «να υπάρξουν διευθετήσεις με μεγαλύτερη πεζοδρόμηση και περισσότερους ελεύθερους χώρους, για να νιώσουν οι κάτοικοι ότι συμπεριλαμβάνονται στον συγκεκριμένο σχεδιασμό», σχεδιασμός με βάση τα συμφέροντα του τουριστικού κεφαλαίου.

 

Ριζοσπάστης 


https://drashstowraiokastro.blogspot.com/2023/10/blog-post_22.html

Να τους μαζέψουν

 



Σε αντικομμουνιστικό παροξυσμό βρίσκονται αυτές τις μέρες διάφορα φασιστοειδή, που εξαπολύουν απειλές και χύνουν δηλητήριο σε βάρος του ΚΚΕ για την αταλάντευτη στάση του στο πλευρό του Παλαιστινιακού λαού, καλυμμένοι πίσω από την ανωνυμία του διαδικτύου και με την ανοχή όσων διαχειρίζονται ιστοσελίδες και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Ορισμένοι μάλιστα απ' αυτούς προτρέπουν τις κρατικές υπηρεσίες να ενεργοποιήσουν

 μέτρα καταστολής ενάντια στο ΚΚΕ (!) επειδή δεν ξεπλένει το Ισραήλ και τους Ευρωατλαντικούς συμμάχους του για τα διαχρονικά τους εγκλήματα, όπως κάνουν η κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ, 

το ΠΑΣΟΚ, η Ελληνική Λύση 

και τα διάφορα ναζιστικά μορφώματα.

Καταλαβαίνουμε την αμηχανία και την ανησυχία τους για το τεράστιο κύμα αλληλεγγύης που εκδηλώνεται στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο υπέρ των Παλαιστινίων και του δικαιώματός τους να παλεύουν ενάντια στην κατοχή. Τους ενοχλεί ότι η στάση του ΚΚΕ σώζει για άλλη μια φορά την τιμή του ελληνικού λαού, που στέκεται πάντα στο πλευρό των Παλαιστινίων και στηρίζει τον αγώνα τους για να έχουν πατρίδα. Καθόλου τυχαία, μάλιστα, τα εμετικά σχόλια εμφανίζονται συνήθως κάτω από «ρεπορτάζ» που αναπαράγουν την ευρωατλαντική προπαγάνδα υπέρ του κράτους του Ισραήλ και προετοιμάζουν το έδαφος για τα επόμενα εγκλήματα, με εμπλοκή και της Ελλάδας, που βρίσκεται στην περιοχή με τρεις φρεγάτες.

Εχουν γνώση οι φύλακες... Και για τον ρόλο που παίζουν τα διάφορα ΜΜΕ στην άθλια προπαγάνδα, αλλά και για το «σκούπισμα» που κάνουν από πίσω υπαρκτοί και ανύπαρκτοι σχολιαστές, στοχοποιώντας με αισχρότητες και απειλές όποιον αποκαλύπτει την αλήθεια και στηρίζει τον Παλαιστινιακό λαό.

Να τα μαζέψουν λοιπόν τα φασιστο-παπαγαλάκια τους, γιατί το έργο δεν κόβει εισιτήρια.


https://gkagkarin.blogspot.com/2023/10/blog-post_805.html

Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2023

Επικό «διπλό» για την ΑΕΚ στο Μπράιτον

 


Πηγή: Eurokinissi


ΜΠΡΑΪΤΟΝ - ΑΕΚ 2-3 

Με γκολ του Έκι Πόνσε στο 84ο λεπτό η ΑΕΚ σφράγισε μία τεράστια ευρωπαϊκή νίκη με 3-2 

στο «Άμεξ», την έδρα της Μπράιτον, για την πρώτη αγωνιστική των ομίλων του Europa League.

Η «Ένωση» προηγήθηκε άλλες δύο φορές κατά τη διάρκεια του ματς, αρχικά με κεφαλιά-οβίδα του Σιντιμπέ στο 11' και στη συνέχεια με προβολή του Γκατσίνοβιτς στο 40'. Οι γηπεδούχοι κατάφεραν δύο φορές να ισοφαρίσουν, αμφότερες με εύστοχες εκτελέσεις πέναλτι του Ζοάο Πέδρο, στο 30ό και το 67ο λεπτό.

Η ομάδα του Ματίας Αλμέιδα δεν είχε πει όμως την τελευταία της λέξη και σε υποδειγματική αντεπίθεση, Ελίασον και Πόνσε συνεργάστηκαν άριστα για να φύγει η ΑΕΚ από το Νησί με μια υπερπολύτιμη νίκη, τη δεύτερη στην ιστορία της επί αγγλικού εδάφους, μετά τον θρίαμβο επί της Ντέρμπι Κάουντι το 1976, με το ίδιο σκορ, 3-2!

Χάρη στην ισοπαλία με 3-3 στο άλλο ματς του ομίλου της, ανάμεσα σε Άγιαξ και Μαρσέιγ, 

οι «κιτρινόμαυροι» βρίσκονται στην κορυφή της βαθμολογίας και την επόμενη αγωνιστική υποδέχονται τον «Αίαντα» στη Ν. Φιλαδέλφεια.


https://www.902.gr/eidisi/athlitismos/341864/epiko-diplo-gia-tin-aek-sto-mpraiton-megales-nikes-gia-panathinaiko-kai

https://www.rizospastis.gr/story.do?id=12257897


Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2023

Το μήνυμα της ΑΕΚ για την Γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας: «Χρέος μας να μην ξεχάσουμε ποτέ»

 



Η ΑΕΚ δεν ξεχνάει τις ρίζες της και με αφορμή την Ημέρα Εθνικής Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, έστειλε το δικό της ξεχωριστό μήνυμα.


Αναλυτικά η ΠΑΕ ΑΕΚ αναφέρει:


«Η μέρα που ξημερώνει, είναι μέρα πόνου για τον Ελληνισμό. Είναι η μέρα που συμβολίζει το ματωμένο τέλος ενός πολιτισμού τριών χιλιάδων χρόνων.

Η 14η Σεπτεμβρίου είναι η επίσημη Ημέρα Εθνικής Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας. Είναι η ημερομηνία που συμβολικά σηματοδοτεί την τραγική ολοκλήρωση της συστηματικής Γενοκτονίας των Ελλήνων της Ιωνίας που είχε ξεκινήσει μία δεκαετία πριν.

Η ΑΕΚ, το μεγάλο αθλητικό σύμβολο της Προσφυγιάς, θυμάται και τιμά αυτή την επέτειο. Όχι μόνο σήμερα, αλλά και κάθε μέρα της ύπαρξής της.

Γι' αυτό υπάρχει άλλωστε η ΑΕΚ: για να κρατάει άσβεστη τη μνήμη των αλησμόνητων πατρίδων και των χιλιάδων ψυχών που πλήρωσαν με θάνατο και με ξεριζωμό το εκδικητικό μένος και τη βαρβαρότητα των αιμοσταγών διωκτών τους.

Δεν ξεχάσαμε ποτέ. Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ!»







https://www.sdna.gr/podosfairo/1120984_minyma-tis-aek-gia-tin-genoktonia-ton-ellinon-tis-mikras-asias-hreos-mas-na-min?fbclid=IwAR0hoAsELAYwbeO7omFsJwYnE1W7HVeAvjNkcbtw5wCgBCiaurwpifaEeDo

https://esyesytismoirasmougrafto.blogspot.com/2023/09/blog-post_94.html

Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2023

Περιστέρι - ΑΕΚ 80-61

  


Γράφει ο Δημήτριος Σ. Κορωνάκης*
jimkoronakis@yahoo.gr



Βαριά ήττα υπέστη η "Βασίλισσα" του ελληνικού μπάσκετ
 από τη διοργανώτρια ομάδα του Γ.Σ. Περιστερίου, 
στο πλαίσιο της δεύτερης ημέρας του τουρνουά "Νίκος Φάσουρας",
που διεξάγεται στην πόλη των δυτικών προαστίων. 

H AEK έχει ενισχυθεί σημαντικά σε σχέση με την προηγούμενη αγωνιστική περίοδο,
ωστόσο είναι ξεκάθαρο πως θέλει πολλή δουλειά,
προκειμένου να ανταγωνιστεί τα μαγαζιά των Βασιλακόπουλου-Λιόλιου,
αλλά και τα τσουτσέκια τους όπως είναι το Περιστέρι.


Τα δεκάλεπτα: 21-19, 41-28, 62-41, 80-61.


Βασική πηγή πληροφοριών και εικόνας:

https://www.gazzetta.gr/basketball/basket-league/2254745/peristeri-aek-80-61-kyriarhos-toy-paihnidioy-vids




*Δημήτριος Σ. Κορωνάκης είναι Δημοσιογράφος, απόφοιτος του τμήματος Δημοσιογραφίας 
(Συνάκτες και Ρεπόρτερς) του ΙΙΕΚ ΑΚΜΗ (1994-1996), εργάστηκε ως δημοσιογράφος από το 1992 
ως το 2011 κυρίως στο αθλητικό ρεπορτάζ,πέρασε μεταξύ άλλων από τους τηλεοπτικούς σταθμούς 
ΕΡΤ, ΑΝΤΕΝΝΑ, ΤΕΜΠΟ, ΠΟΛΙΣ, από τον ραδιοφωνικό σταθμό 902 ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΑ FM, 
από τις εφημερίδες ΕΠΙΧΕΙΡΩ, FORZA, ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ, ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΕΚ 
και από τα περιοδικά των εκδόσεων Γ.Χ. Αλεξανδρής, ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ, ΤΖΑΜΠΟΛ, 
ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΟΥΤΜΠΟΛ κ.α.  








https://esyesytismoirasmougrafto.blogspot.com/2023/09/80-61.html

ΑΕΚ - Κλουζ: 82-76



Με το δεξί ξεκίνησε τις υποχρεώσεις της στο 4ο τουρνουά «Νίκος Φάσουρας», 

στο Περιστέρι, η ΑΕΚ η οποία επικράτησε της Κλουζ με 82-76.

Ο Χουάν Πλάθα, παρά τις απουσίες της ομάδας του,  είχε την ευκαιρία 

να… παρουσιάσει τα πρώτα δείγματα γραφής της ομάδας του, με τους «κιτρινόμαυρους» 

να αντιμετωπίζουν αύριο το απόγευμα (17:15) την ομάδα του Περιστερίου.

Πρώτος σκόρερ για την ομάδα της ΑΕΚ ήταν ο Μακρέι που σημείωσε 18 πόντους, 

με τον Τίλμαν να έχει 15 πόντοθυς και τον Ραντλ 14. 

Για την Κλουζ πρώτος σκόρερ 

ήταν ο Τζόουνς με 25 πόντους και τον ακολούθησε ο Γκούζμαν με 21. 

Τα Δεκάλεπτα: 16-13, 38-39, 57-59, 82-76 


https://www.sdna.gr/mpasket/1119482_aek-kloyz-82-76

https://esyesytismoirasmougrafto.blogspot.com/2023/09/82-76.html

Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2023

Ξεκινάει το τουρνουά “Νίκος Φασούρας” με Περιστέρι, Παναθηναϊκό, ΑΕΚ και Κλουζ




Το τζάμπολ του τουρνουά “Νίκος Φάσουρας”
 γίνεται απόψε στο Περιστέρι, 

όπου η ΑΕΚ θα αντιμετωπίσει

 τη ρουμανική Κλουζ.


Του Δημήτρη Μιναρετζή/ info@eurohoops.net

To ετήσιο τουρνουά στη μνήμη του Νίκου Φάσουρα

 κάνει τζάμπολ (20:15, ΕΤ2) 

στο κλειστό του Περιστερίου 

και στην πρώτη αναμέτρηση η ΑΕΚ 

θα αντιμετωπίσει την πρωταθλήτρια Ρουμανίας, 

Κλουζ Ναπόκα, 

η οποία φέτος θα αγωνιστεί στο Eurocup

 και μάλιστα στον ίδιο όμιλο με τον Άρη.

Το τουρνουά θα συνεχιστεί αύριο (9/9) με δύο παιχνίδια, 

καθώς

 η διοργανώτρια ομάδα του Περιστερίου και η ΑΕΚ 

θα κονταροχτυπηθούν πρώτοι, 

ενώ ο Παναθηναϊκός που επιστρέφει

 σήμερα από τη Σλοβενία, 

θα παίξει κόντρα στην Κλουζ.

Το τουρνουά θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 

με το παιχνίδι ανάμεσα στην ομάδα του 

Βασίλη Σπανούλη 

που θα φιλοξενήσει αυτήν

 του Εργκίν Αταμάν.

Είναι το πρώτο σημαντικό τουρνουά 

που γίνεται φέτος, 

με τις ομάδες του Περιστερίου 

και της ΑΕΚ να βρίσκονται 

πιο… μπροστά στην προετοιμασία 

αφού δεν είχαν πολλές ελλείψεις όπως ο Παναθηναϊκός.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΝΟΥΑ
8/9
20:15 ΑΕΚ – Κλουζ ΕΡΤ2

9/9
17:15 Περιστέρι bwin – ΑΕΚ ΕΡΤ2
20:15 Παναθηναϊκός – Κλουζ ΕΡΤ2

10/9
20:15 Περιστέρι bwin – Παναθηναϊκός ΕΡΤ2


https://www.eurohoops.net/el/euroleague-el-2/1550910/xekinai-to-tournoua

-nikos-fasouras-me-peristeri-panathinaiko-aek-ke-klouz/


https://esyesytismoirasmougrafto.blogspot.com/2023/09/blog-post.html



Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2023

Έλλη Λαμπέτη: Είχε το χάρισμα…

 


Σαν σήμερα έφυγε από τη ζωή η Έλλη Λαμπέτη | Cretapost.gr

Έλλη Λαμπέτη: Είχε το χάρισμα…


Στις 3 Σεπτεμβρίου του 1983 πέθανε η Έλλη Λαμπέτη, κορυφαία ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου.
Γεννήθηκε στις 13 Απριλίου του 1926 στα Βίλια Αττικής. Το πραγματικό της όνομα ήταν Έλλη Λούκου. Πατέρας της ήταν ο Κώστας Λούκος, ιδιοκτήτης ταβέρνας, και μητέρα της η Αναστασία Σταμάτη. Ο παππούς της, γνωστός ως Καπετάν-Σταμάτης, είχε πολεμήσει στο πλευρό του Κολοκοτρώνη, κατά την επανάσταση του 1821.
Το 1928 η οικογένειά της μετακόμισε στην Αθήνα. Δεκατρία χρόνια αργότερα, η Έλλη έδωσε εξετάσεις στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, αλλά απορρίφθηκε. Ωστόσο, το ταλέντο της αναγνωρίστηκε από τη Μαρίκα Κοτοπούλη, που την πήρε κοντά της και σύντομα έγινε η αγαπημένη της μαθήτρια. Μάλιστα, της είχε τόση εμπιστοσύνη, ώστε της επέτρεψε να διαβάσει ακόμη και τις ερωτικές επιστολές που είχε λάβει από τον Ίωνα Δραγούμη, στις αρχές του 20ου αιώνα. Εκείνη τη χρονιά απέκτησε και το νέο της επώνυμο, το οποίο το επέλεξε από το βιβλίο «Αστραπόγιανος» του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη.
Πολύ σύντομα, το 1942, έκανε την πρώτη επίσημη θεατρική της εμφάνιση, στο έργο «Η Χάννελε πάει στον Παράδεισο» του Χάουπτμαν. Τέσσερα χρόνια αργότερα καθιερώθηκε ως ηθοποιός εξαιρετικής εσωτερικότητας, με τον «Γυάλινο Κόσμο» στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν. Την ίδια χρονιά έκανε και το κινηματογραφικό της ντεμπούτο, στην ταινία «Αδούλωτοι Σκλάβοι». Από το 1948 συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη Κώστα Μουσούρη, τον μεγάλο αντίπαλο του Κουν. Εκείνη τη χρονιά γνωρίστηκε και με τον Αλέκο Αλεξανδράκη, τον πρώτο μεγάλο της έρωτα.
Το 1950 παντρεύτηκε με τον Μάριο Πλωρίτη. Ο γάμος τους, όμως, δεν άντεξε για πολύ… Χώρισαν τρία χρόνια αργότερα, όταν η Έλλη γνώρισε τον Δημήτρη Χορν. Μαζί έγραψαν μία από τις πιο αστραφτερές σελίδες στην υποκριτική τέχνη. Συγκρότησαν δικό τους θίασο, μαζί με τον Γιώργο Παππά, ανεβάζοντας έργα όπως: «Ο βροχοποιός», «Νυφικό Κρεβάτι», «Το παιχνίδι της Μοναξιάς», κ.α. Στη μεγάλη οθόνη, υπήρξαν συμπρωταγωνιστές στην «Κάλπικη Λίρα» (1956) του Γιώργου Τζαβέλα. Άλλες κινηματογραφικές επιτυχίες της Έλλης Λαμπέτη, αυτής της περιόδου, είναι το «Κυριακάτικο Ξύπνημα» (1954), «Το κορίτσι με τα μαύρα» (1956) και «Το τελευταίο ψέμα» (1957) του Μιχάλη Κακογιάννη.
Παρότι η Έλλη Λαμπέτη και ο Δημήτρης Χορν υπήρξαν αγαπημένο ζευγάρι στη ζωή και στο σανίδι, η σχέση τους έφτασε στο τέλος της το 1959. Δήλωσαν ότι θα ξανασυνεργαστούν σύντομα, κάτι όμως που δεν έγινε ποτέ. Έως τότε η Έλλη είχε χάσει τη μητέρα της, τρία αδέρφια κι ένα μωρό που θα αποκτούσε με τον Χορν. Η μόνη αχτίδα σ’ αυτά τα τραγικά χρόνια ήταν η γνωριμία της με τον αμερικανό συγγραφέα Γουέικμαν, ο οποίος υπήρξε ο επόμενος σύζυγός της έως το 1976.
Η δεκαετία του ’70 ήταν εξίσου σκληρή για την Έλλη Λαμπέτη. Εξαιτίας της λαχτάρας της για την απόκτηση ενός παιδιού, ενεπλάκη σε μία δικαστική περιπέτεια, που κράτησε τέσσερα χρόνια. Οι φυσικοί γονείς τής μικρής Ελίζας, που είχε υιοθετήσει, διεκδίκησαν και πήραν την κηδεμονία του παιδιού το 1974.
Τα επόμενα χρόνια ήταν μία μάχη με την επάρατο νόσο, από την οποία είχε προσβληθεί από το 1967. Δεν το έβαλε κάτω και συνέχισε να παίζει στο θέατρο, αποσπώντας εντυπωσιακές κριτικές. 
Η τελευταία της εμφάνιση ήταν το 1981, στο έργο «Σάρα – Τα παιδιά ενός κατώτερου θεού», όπου έπαιξε θαυμαστά το ρόλο της κωφάλαλης Σάρας. Λίγο αργότερα, η υγεία της επιδεινώθηκε. 
Έχασε τη φωνή της και τελικά άφησε την τελευταίας της πνοή στις 3 Σεπτεμβρίου του 1983, 
στο αμερικάνικο νοσοκομείο όπου νοσηλευόταν.
Η ζωή της γράφτηκε σε βιβλίο από τον καλό της φίλο Φρέντυ Γερμανό κι έγινε μπεστ σέλερ, 
13 χρόνια μετά το θάνατό της.
Από τον Ημεροδρόμο. 
http://www.imerodromos.gr/lambeti-harisma/

Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023

Ρε μπαγάσα! Περνάς καλά εκεί πάνω;



Ο τραγουδοποιός Νικόλας Άσιμος γεννήθηκε στις 20 Αυγούστου του 1949 στη Θεσσαλονίκη. Το πραγματικό του όνομα ήταν Νικόλαος Ασημόπουλος. Οι γονείς του ήταν από την Κοζάνη, όπου ο Νικόλας έζησε τα παιδικά του χρόνια και τελείωσε το σχολείο. Ως έφηβος, ασχολήθηκε με τον αθλητισμό. Διακρίθηκε στο άλμα εις ύψος, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στους μαθητικούς αγώνες σχολείων της Μακεδονίας το 1965, καθώς και στο ποδόσφαιρο. Μάλιστα, του έγινε επίσημη πρόταση από την ομάδα της Κοζάνης, αλλά τελικά η συμφωνία ναυάγησε. Στα δεκαοχτώ του έφυγε για τη Θεσσαλονίκη, για να σπουδάσει στο Νεοελληνικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής. Αρχικός στόχος του ήταν να περάσει στο τμήμα δημοσιογραφίας, την οποία άσκησε ερασιτεχνικά παράλληλα με τις σπουδές του. Σε κάποιο άρθρο του σε εφημερίδα της Θεσσαλονίκης χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το ψευδώνυμο Άσιμος κι έκτοτε το καθιέρωσε. Παράλληλα, ασχολήθηκε και με το θέατρο. Έφτιαξε ένα φοιτητικό θεατρικό εργαστήρι, παίζοντας Αριστοφάνη, Μένανδρο, Μολιέρο. Τότε αγόρασε και την πρώτη του κιθάρα. Σχεδόν από την Α' Γυμνασίου έγραφε στιχάκια και ποιήματα, αλλά ποτέ δεν είχε εκδηλώσει καμία έφεση προς τη μουσική. Αυτοδίδακτος μουσικός, άρχισε εμφανίσεις σε μικρές μπουάτ. Ανυπότακτος, αγνόησε όλες τις προειδοποιήσεις της λογοκρισίας για τα τραγούδια του και τα λεγόμενά του. Συνελήφθη και κρατήθηκε στην Ασφάλεια. Όταν τον άφησαν, η ταυτότητά του είχε χαθεί. Δεν έβγαλε άλλη, παρά μόνο 18 χρόνια αργότερα, οπότε κατάφερε να του εκδώσουν μία ταυτότητα στο όνομα Άσιμος, με τη «διευκρίνιση» στο σημείο του θρησκεύματος: Άνευ θρησκεύματος. Το 1973, και χωρίς πτυχίο, κατέβηκε στην Αθήνα. Εμφανίστηκε σε αρκετές μπουάτ στην Πλάκα, σε συνεργασία με τραγουδιστές, ηθοποιούς και συνθέτες, παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα με μουσική, κείμενα, σκετς και ντοκουμέντα κόντρα στο κατεστημένο: «5η εποχή», «11η εντολή», «Χνάρι», «Μουσικό Θέατρο Φτώχειας», «Σούσουρο». Ανάμεσα στους τότε συνεργάτες του, πολλά και γνωστά ονόματα: Γκαϊφύλιας, Τραντάλης, Πανυπέρης, Φινίκης, Μουζακίτης, Σπυρόπουλος κ.α. Το 1975 κυκλοφόρησε τα πρώτα του τραγούδια σ' ένα δισκάκι 45 στροφών (Ρωμιός- Μηχανισμός). Παράλληλα άρχισε την έκδοση «παράνομων» κασετών, που ηχογραφούσε και διακινούσε μόνος του στα Προπύλαια, στο Πολυτεχνείο, στα Εξάρχεια, στο Μοναστηράκι, στο Λυκαβηττό. Δημιούργησε την «Exarchia Square Band» και συμμετείχε σε συναυλίες, κοινωνικοπολιτικές εκδηλώσεις, μουσικοθεατρικά σχήματα, θέατρο του δρόμου, διάφορα δρώμενα. Κατά καιρούς, συνεργάστηκε με πολλά σχήματα και καλλιτέχνες. Το 1977 φυλακίστηκε για δύο μήνες, μαζί με άλλους πέντε εκδότες - συγγραφείς, με επίσημη κατηγορία: «εξέχουσες προσωπικότητες που επηρεάζουν αρνητικά το κοινωνικό σύνολο». Το 1981 έγραψε το βιβλίο «Αναζητώντας Κροκανθρώπους» και το 1982 κυκλοφόρησε τον πρώτο του μεγάλο δίσκο, με τίτλο «Ξαναπές το», σε τέσσερα τραγούδια του οποίου συμμετείχαν ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου και η Χαρούλα Αλεξίου. Περίπου ένα χρόνο αργότερα άνοιξε ένα μαγαζάκι στα Εξάρχεια, στην οδό Καλλιδρομίου. Ήταν ο «Χώρος Προετοιμασίας» όπως το ονόμασε, αλλά και διαμονής, αφού αυτό ήταν και το σπίτι του. Εκεί έγραφε, συνέθετε τα τραγούδια του, πουλούσε βιβλία, παιχνίδια για παιδιά, πρόχειρα κοσμήματα κατασκευής γνωστών του, κασέτες δικές του κυρίως, φωτιστικά, πήλινα, κάρτες παλιές και πολλά άλλα. Το 1987 οδηγήθηκε βιαίως σε ψυχοθεραπευτική κλινική και λίγο αργότερα στις φυλακές Κορυδαλλού, με την κατηγορία του βιασμού. Αποφυλακίστηκε με χρηματική εγγύηση, αλλά δεν κατάφερε να ξεπεράσει τη μεγάλη του πίκρα γι' αυτή την αβάσιμη κατηγορία, που δεν τεκμηριώθηκε ποτέ. Η εκκρεμούσα δίκη, μαζί με τ' άλλα προβλήματα που ήταν πολλά, συσσωρεύτηκαν μέσα του... Μετά από δύο ανεπιτυχείς απόπειρες αυτοκτονίας, στις 17 Μαρτίου του 1988 βρέθηκε κρεμασμένος στο σπίτι του. Μετά θάνατον, κυκλοφόρησαν δύο ακόμη δίσκοι του: «Το φανάρι του Διογένη» με τη συμμετοχή της Σωτηρίας Λεονάρδου και το «Γιουσουρούμ - Στο φαλιμέντο του κόσμου», με τη συμμετοχή του Βασίλη Παπακωνσταντίνου.

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/102#ixzz3jMUmzbFI

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2023

«Αν ξυπνήσεις μονομιάς θα ’ρθει ανάποδα ο ντουνιάς…»

 



[ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ:


Σαν σήμερα, στις 14 του Φλεβάρη 1884, γεννήθηκε στον Πύργο (Μπουργκάς) της Βουλγαρίας, ο μεγάλος ποιητής Κώστας Βάρναλης. Με το έργο του στρατεύτηκε στο πλευρό των καταπιεσμένων στο δρόμο του αγώνα για την ανατροπή του σάπιου καπιταλιστικού συστήματος και το χτίσιμο της νέας, σοσιαλιστικής κοινωνίας.

Σαν σήμερα, στις 14 του Φλεβάρη 1884, γεννήθηκε στον Πύργο (Μπουργκάς) της Βουλγαρίας, ο μεγάλος ποιητής Κώστας Βάρναλης. Με το έργο του στρατεύτηκε στο πλευρό των καταπιεσμένων στο δρόμο του αγώνα για την ανατροπή του σάπιου καπιταλιστικού συστήματος και το χτίσιμο της νέας, σοσιαλιστικής κοινωνίας.

Ο Κώστας Βάρναλης τελείωσε το σχολείο στη Φιλιππούπολη και στη συνέχεια σπούδασε Φιλολογία στην Αθήνα. Το 1908 πήρε το πτυχίο του και άρχισε να εργάζεται στην εκπαίδευση.

Το 1919 πήγε στο Παρίσι με υποτροφία και παρακολούθησε μαθήματα φιλοσοφίας, φιλολογίας και κοινωνιολογίας. Τότε προσχώρησε στον μαρξισμό και τον διαλεκτικό υλισμό και αναθεώρησε τις προηγούμενες απόψεις του για την ποίηση, τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο.

«Μα η Ιστορία βαδίζει. Μεγάλες ανακατατάξεις γίνονται στην Ελλάδα, ύστερα από την οκτωβριανή επανάσταση και τη μικρασιατική καταστροφή. Καινούργιες δυνάμεις μπαίνουν στο προσκήνιο: οι εργάτες και προοδευτικοί διανοούμενοι. Δυνάμεις ζωντανές, ρωμαλέες, που όσο αναπτύσσονται ποσοτικά και ποιοτικά, τόσο εντονότερα αποκτούν την καλλιτεχνική έκφρασή τους. Και στέκονται πραγματικά τυχερές βρίσκοντας στο πρόσωπο του Βάρναλη έναν απαρομοίαστο βάρδο των ιδανικών τους…» έγραψε ο Τάσος Λειβαδίτης.

Ο Κώστας Βάρναλης διετέλεσε για πολλά χρόνια καθηγητής μέσης εκπαίδευσης, ενώ εργάστηκε για βιοποριστικούς λόγους και ως δημοσιογράφος. Υπήρξε κομμουνιστής με διαρκή προσφορά και συμμετοχή στους αγώνες της εργατικής τάξης.

«“Το φως που καίει” (πρωτοδημοσιεύεται στην Αλεξάνδρεια στα 1923) πιο επίκαιρο από ποτέ, έρχεται να σταθεί ως ένας από τους πιο ισχυρούς αντιπάλους της αντιδραστικής τέχνης που αναπαράγεται ως επί το πλείστον σήμερα. Με μια γλώσσα ιδιαίτερα καυστική και τσεκουράτη, με μια σχεδόν Αριστοφανικού τύπου γραφή, ο Βάρναλης απολυτρωμένος από κάθε απομεινάρι της αστικής πατριδολατρείας διαπομπεύει την αστική τάξη και τον ιστορικά ξεπερασμένο ρόλο της, αναδεικνύοντας την αναγκαιότητα και επικαιρότητα του σοσιαλισμού…»

Ο Κώστας Βάρναλης τιμήθηκε με το Βραβείο «Λένιν» για την Ειρήνη το 1959 στη Μόσχα.

«Της ζωής μου τα δυο μεγάλα σφάλματα τα πλέρωνα εβδομήντα χρόνια. Πρώτο: ζητούσα την αλήθεια σ’ ό,τι μάθαινα και δεύτερο: την έλεγα στα πλήθη», έγραψε σ’ ένα από τα τελευταία ποιήματά του («Ακροτελεύτιον») και έτσι έπραξε ο επαναστάτης ποιητής. Έφυγε από τη ζωή στις 16 του Δεκέμβρη 1974.

«Η μπαλάντα του κυρ Μέντιου» είναι ένα από τα πιο γνωστά ποιήματα του Κώστα Βάρναλη, που έγινε πλατιά γνωστό όταν μελοποιήθηκε (μεγάλο μέρος του) από τον Λουκά Θάνο και το ερμήνευσε ο Νίκος Ξυλούρης. Ήρωας του ποιήματος ο συμπαθής γαϊδαράκος «κυρ Μέντιος», μεταφορικά ο καταπιεσμένος λαός, που υπομένει στωικά το μαρτύριο της εκμετάλλευσης. 

Ο ποιητής από τη θέση του αφηγητή αφυπνίζει το λαό, τον καλεί να επαναστατήσει, να σπάσει τα δεσμά της εκμετάλλευσης και να πάρει τις τύχες του στα χέρια του:

«…Άιντε θύμα άιντε ψώνιο, άιντε σύμβολο αιώνιο
αν ξυπνήσεις μονομιάς θα ‘ρθει ανάποδα ο ντουνιάς
θα ‘ρθει ανάποδα ο ντουνιάς

Κοίτα οι άλλοι έχουν κινήσει έχει η πλάση κοκκινίσει
άλλος ήλιος έχει βγει σ’ άλλη θάλασσα άλλη γη…»

Πατώντας εδώμπορείτε να περιηγηθείτε στις δεκάδες πολύ ενδιαφέρουσες αναρτήσεις του περιοδικού για τον Κώστα Βάρναλη.


 «Αν ξυπνήσεις μονομιάς θα ’ρθει ανάποδα ο ντουνιάς…» - Κατιούσα (katiousa.gr)