Translate

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024

Παρουσιάστηκε το βιβλίο “ΛΑΖΑΡΕΤΟ/Προσκυνώ”



Σε ένα κατάμεστο Εργατικό Κέντρο από πολλούς φίλους και φίλους της ποίησης παρουσιάστηκε

 το “ΛΑΖΑΡΕΤΟ/Προσκυνώ”.

Όπως αναφέρει ο Κώστας Ρούσσινος:

Ευχαριστώ τη διοίκηση του Εργατικού Κέντρου για τη φροντισμένη διοργάνωση.
Ευχαριστώ την υπέροχη χορωδία του Συλλόγου ΑΛΣΟΣ ΓΑΡΙΤΣΑΣ και τον Ανδρέα Πολίτη για τη πανέμορφη συμμετοχή τους.
Ευχαριστώ την Ελένη Ξάνθου, τη Ρούλα Καρδάμη, τον Γιάννη Κυριακίδη, τον Τάσο Παπατσώρη, τη Χρύσα Μαξούτη και τα κοριτσάκια του Κόκκινου Αερόστατου για την εκπληκτική διαδραστική παρουσίαση του έργου.
Ευχαριστώ τον Στέλιο Καραγιάννη, τον Ανδρέα Παργινό και τον Λεωνίδα Βιτουλαδίτη για την τεχνική υποστήριξη, τον Ανδρέα Χονδρογιάννη και τον Δάνο Γαβριηλίδη για τη γενική βοήθεια.
Ευχαριστώ το Φωτοτυπείο Γαγγάδης και το Corfu Channel που ήταν χορηγοί επικοινωνίας.
Ευχαριστώ τον ζωγράφο Γιώργο Παπαβλασόπουλο για το υπέροχο έργο του εξώφυλλου του βιβλίου και φυσικά τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΝΤΥΠΟΙΣ που συνιστούν και το νέο μου έργο.
Ευχαριστώ τέλος όσους ανταποκρίθηκαν παρακολουθώντας με προσοχή και ζεστό τρόπο την εκδήλωση, όσους μίλησαν για το έργο (Σταμάτης Πελάης, Γιάννης Κρανιάς, Γιάννης Μπορμπότης, Παναγιώτης Παπαδάτος, Κώστας Θύμης) και όσους τίμησαν το βιβλίο εξαντλώντας ολη τη διαθέσιμη ποσότητα (100).

Τα έσοδα από το έργο “ΛΑΖΑΡΕΤΟ/ Προσκυνώ” ενισχύουν τη συντήρηση των μνημείων του ΛΑΖΑΡΕΤΟ και την ανάδειξη του νησιού ως τόπος θυσίας των 112 αλύγιστων αγωνιστών της ΕΑΜικής Αντίστασης και του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας.


O φιλόλογος Γιώργος Δουλόπουλος για το βιβλίο

Αναμφισβήτητα, δε θα πρωτοτυπήσουμε χαρακτηρίζοντας την ποίηση του Κώστα Ρούσσινου έργο ενός στρατευμένου δημιουργού. Πηγή έμπνευσης της νέας του δημιουργίας αποτελεί το νησάκι Λαζαρέτο της Κέρκυρας, τόπος εκτέλεσης και συνάμα σύμβολο αντίστασης των αδούλωτων κομμουνιστών στα πέτρινα χρόνια του Εμφυλίου Πολέμου. Το ΛΑΖΑΡΕΤΟ Προσκυνώ, οπωσδήποτε, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως ένα ακόμη επετειακό αφιέρωμα, ούτε απλώς ως ένα ποιητικό εγχείρημα απότισης τιμής στους νεκρούς ενός δίκαιου αλλά ακόμη αδικαίωτου αγώνα. Ο ποιητής επιχειρεί για άλλη μια φορά να διερευνήσει τις επιπτώσεις του ιστορικού πισωγυρίσματος που συντελέστηκε με τις δραματικές εξελίξεις στις πρώην σοσιαλιστικές χώρες στα τέλη του περασμένου αιώνα μέσα από μια «οικογενειακή» ιστορία η οποία στην πραγματικότητα αναδεικνύει τα αδιέξοδα μιας ολόκληρης γενιάς. Μιας γενιάς που εκπαιδεύεται να θεωρεί φυσιολογική την καθημερινή εργασιακή ανασφάλεια και τη «ζωή με το κομμάτι» και να αντιδρά με απάθεια στις «παράπλευρες απώλειες» των «ανθρωπιστικών επεμβάσεων» εκείνων που πάντα τάσσονται στη «σωστή πλευρά της ιστορίας». Μιας γενιάς που, της διδάσκουν το «αναπόφευκτο» και το «ωφέλιμο» της εθελοδουλίας απαξιώνοντας στη συνείδησή της τα απελευθερωτικά οράματα και λοιδορώντας τους συλλογικούς αγώνες για την κοινωνική δικαιοσύνη και την πανανθρώπινη αδελφοσύνη. Η αναζήτηση του φαινομενικά ανυποψίαστου εγγονού Ηλία στο προσωπικό αρχείο του εκτελεσμένου στο Λαζαρέτο κομμουνιστή και συνονόματου παππού του τον φέρνει αντιμέτωπο με προσωπικά βιώματα που, στην ουσία, αφηγούνται την ιστορία του ίδιου του λαϊκού κινήματος. Βουτώντας βαθιά στο παρελθόν και ακολουθώντας τα ίχνη του προγόνου του, ο ήρωας στην πραγματικότητα ανακαλύπτει εκ νέου τον εαυτό του. Μέσα από αυτήν την ιδιότυπη «κολυμβήθρα» θα αναδυθεί αναβαπτισμένος διαθέτοντας πλέον μια νέα ταυτότητα, μια νέα συνείδηση. Η συνειδητοποίηση του ήρωα δεν προκύπτει ως «οικογενειακό καθήκον», ως το μεταφυσικό προϊόν μιας αναπόφευκτης βιολογικής κληρονομικότητας. ούτε ως πρόσκαιρο αποτέλεσμα μιας στιγμιαίας συναισθηματικής φόρτισης. Ο εγγονός σαν έτοιμος από καιρό, τοποθετώντας τα χέρια του στον διάτρητο από τις σφαίρες των εκτελεστικών αποσπασμάτων τοίχο του Λαζαρέτου ανακαλύπτει το κόκκινο νήμα που συνδέει την παλιά φρουρά με τη νέα σπορά των αγωνιστών. Ιχνηλατώντας την πορεία του παππού του, αναζητάει σαν άλλος Οδυσσέας τον δικό του Νόστο που δεν είναι άλλος από το ξετύλιγμα αυτού του νήματος που συνδέει το χθες με το σήμερα.
Την ίδια στιγμή, μακριά από μελοδραματισμούς και εύκολες συγκινήσεις, οι επιστολές των μελλοθάνατων αγωνιστών λειτουργούν ως ιστορικά τεκμήρια, αδιάψευστοι μάρτυρες του ατομικού βιώματος που μετουσιώθηκε σε συλλογική πράξη αντίστασης και αυτοθυσίας. 

Τόσο οι εμφανείς όσο και οι υπαινικτικές αναφορές στις οργανωμένες συλλογικότητες του ΚΚΕ και της ΕΑΜικής Αντίστασης αλλά και σε ηγετικές φυσιογνωμίες του κινήματος –χαρακτηριστική εκείνη του «Κόμπα ζευγά» (Ιωσήφ Στάλιν)- δεν αφαιρούν τίποτα από το λυρισμό και τη συναισθηματική δύναμη του στίχου. Αντίθετα, προσθέτουν στη δυναμική του ποιητικού λόγου καθιστώντας τον ταυτόχρονα αφηγητή και σχολιαστή της ανολοκλήρωτης επαναστατικής διαδικασίας που συγκλόνισε τον εικοστό αιώνα.
Ο ποιητής αναδεικνύει την αδήριτη αναγκαιότητα καταπολέμησης του Σκότους που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι σύγχρονοι Προμηθείς καταφεύγοντας στη συνδρομή του μύθου. Του μύθου ως αλληγορίας που με τους συμβολισμούς του αφηγείται με πιο εύληπτο τρόπο την Ιστορία. Οι μορφές των αρχαίων δαιμόνων της «Σκύλλας βροχής» και του «Άργου πανόπτη φρουρού» αποτυπώνουν με ιδιαίτερα γλαφυρό τρόπο τον ζόφο που τις τελευταίες δεκαετίες ακολούθησε την προσωρινή οπισθοχώρηση του λαϊκού κινήματος. Τα τέρατα που σκύλεψαν τους ηττημένους αγωνιστές είναι τα ίδια που λεηλατούν σήμερα ζωές και εξανδραποδίζουν συνειδήσεις.
Διαβάζοντας το Λαζαρέτο Προσκυνώ νιώθεις την έντονη οργή του δημιουργού για την προσωρινή οπισθοδρόμηση της ανθρωπότητας και ταυτόχρονα τη βαθιά του έγνοια για την ανάταση του απελευθερωτικού κινήματος. Την ίδια, όμως, στιγμή δεν μπορείς να μην διακρίνεις τη διάχυτη αισιοδοξία του για το αναπόφευκτο της συντριβής των Τεράτων και την εκτόπιση του Σκότους στα Τάρταρα της Ιστορίας. Μια αισιοδοξία η οποία, μακριά από μεσσιανισμούς και χιλιαστικές προσδοκίες, πηγάζει από τη γνώση των νόμων της διαλεκτικής που ρυθμίζουν την εξέλιξη των ανθρώπινων κοινωνιών. Το Λαζαρέτο Προσκυνώ περισσότερο από προσκλητήριο των νεκρών αδικαίωτων μαχητών είναι ένα κάλεσμα στράτευσης στον δύσβατο αλλά όμορφο δρόμο του πανάρχαιου αγώνα για να ανθρωπέψει ο άνθρωπος.




https://www.corfupress.com/2024/κύρια/κυρια-θεματα/παρουσιάστηκε-το-βιβλίο-λαζαρετο-προ/

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

ΝΙΚΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ Κυκλοφορεί το βιβλίο του «Εμείς θα λέμε την ιστορία μας - 100 χρόνια ΑΕΚ»




 «Εμείς θα λέμε την ιστορία μας - 100 χρόνια ΑΕΚ» είναι ο τίτλος του βιβλίου του Νίκου Αγγελίδη, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Νότιος Άνεμος» και παρουσιάζεται επίσημα την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, στις 19:30, στο Παγκόσμιο Πολιτιστικό Ίδρυμα του Ελληνισμού της Διασποράς (ΠΠΙΕΔ) στη Νέα Φιλαδέλφεια, δίπλα στο γήπεδο της ΑΕΚ… την παρουσίαση θα κάνει η Σεμίνα Διγενή, βουλευτής του ΚΚΕ.

Η ΑΕΚ έχει πατήσει τον έναν αιώνα ζωής και ο Νικόλας Αγγελίδης καταγράφει 221 αυτοτελείς ιστορίες από το ένδοξο πέταγμα του αετού…

Από την πρώτη συνάντηση στη Στοά Λουξ στις 13 Απριλίου του 1924, μέχρι την εκθαμβωτική παρουσία του παγκόσμιου Θωμά Μαύρου στη Νέα Υόρκη το 1984…

Από τα σοκάκια της Πόλης και τον Κώστα Νεγρεπόντη να σχεδιάζει με την παρέα του την Πέρα Κλουμπ, μέχρι τον διεθνή τερματοφύλακα της Ένωσης που έγινε τραγουδιστής…

Από την πρώτη νίκη επί του Ολυμπιακού τον Νοέμβριο του 1924 και την ιστορική πορεία των Κωνσταντινουπολιτών στην Οδό Μητροπόλεως όπου βρίσκονταν τα πρώτα γραφεία της ΑΕΚ, μέχρι τον ανίκητο Γιώργο Μόσχο…

Από την ηρωική φανέλα του Στέλιου Σεραφείδη που άλλαξε αριθμό γιατί δεν είχε άλλη να φορέσει, μέχρι τον George Washington της ΑΕΚ!

Από τα Καρδάμυλα της Χίου που όταν έφτασε η ΑΕΚ εκεί ισοπεδώθηκαν στην κυριολεξία, μέχρι τον «Νουρέγιεφ» και τον Δαβουρλή που φόρεσαν φανέλα της ΑΕΚ!

221 ξεχωριστές ιστορίες από αυτές που δεν έχετε διαβάσει ποτέ… για μια ομάδα που δεν λογίζεται απλά σαν ομάδα, αλλά περικλείει μέσα της το κοινωνικό φάσμα ενός ολόκληρου λαού… Την προσφυγιά, τον μόχθο, τον αγώνα, το κυνηγητό, την αξιοπρέπεια και την υπερηφάνεια…

Ο Νικόλας Αγγελίδης μετά το σπάνιο έργο της καταγραφής όλων των ομάδων του κόσμου που λέγονται ΑΕΚ, επιστρέφει με το δεύτερο βιβλίο του για την Ένωση, που αποτελεί και την τέταρτη προσωπική συγγραφική του δουλειά.

https://www.902.gr/eidisi/athlitismos/380023/kykloforei-vivlio-toy-emeis-tha-leme-tin-istoria-mas-100-hronia-aek

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΚΚΕ: Με μεγάλη συναυλία - αφιέρωμα τιμά τον Κώστα Βάρναλη

 



Τη λεφτεριά δεν τη ζητάν με παρακάλια, τήνε παίρνουν,

με τα δικά τους χέρια, μοναχοί.

Αν δεν υπάρχει όξω από σένα, ούτε και μέσα στην ψυχή σου

έργο δικό της θα την βρεις.

Από τους λίγους, που την έχουν, πάρ΄ τη να τήνε δώσεις σ' όλους,

μ' όλους μαζί να τη χαρείς...

Της Ιστορίας το Νόμο ακλούθα πρώτος φωτεινά, δεν έχεις

Μοίρα δικιά σου για οδηγό.

Από τη Βία δε σε λυτρώνουν παρακάλια, καλοσύνη

και το ξετύλιμα τ' αργό...

Στον μεγάλο κομμουνιστή δημιουργό Κώστα Βάρναλη, ο οποίος με την Τέχνη του υπηρέτησε εκείνη την τέχνη που «δεν γελιέται ούτε γελάει, δεν στολίζει, μα ξεγυμνώνει», είναι αφιερωμένη η μεγάλη συναυλία που διοργανώνει η ΚΕ του ΚΚΕ απόψε στις 8 μ.μ. στην έδρα της ΚΕ στον Περισσό, με αφορμή τη συμπλήρωση 140 χρόνων από τη γέννησή του, 50 από τον θάνατό του και 65 από τη βράβευσή του με το Βραβείο «Λένιν».

Παράλληλα, το κοινό που θα προσέλθει για τη συναυλία, θα έχει την ευκαιρία να περιηγηθεί σε μια μικρή εικαστική έκθεση που έχει στηθεί στο φουαγιέ, με έργα μεγάλων μας εικαστικών για τη δεκαετία του '40.

Στη συναυλία θα παρευρεθεί ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας.

Ο Κώστας Βάρναλης είναι ο πρώτος από τον κύκλο των ριζοσπαστικοποιημένων λογοτεχνών του καιρού του, επηρεασμένος σαφώς από την Οκτωβριανή Επανάσταση, που μετουσίωσε την κομμουνιστική ιδεολογία σε ποιητικό λόγο και ο πρώτος που προσπάθησε να επεξεργαστεί θέματα της αισθητικής και της κριτικής από μαρξιστική σκοπιά.

Με τα έργα του «Φως που καίει», «Σκλάβοι πολιορκημένοι», «Η αληθινή απολογία του Σωκράτη», «Ελεύθερος κόσμος», «Οργή Λαού», ο Βάρναλης γίνεται ο ποιητικός οργανωτής των διαθέσεων της εργατικής τάξης για «την κοινωνική της χειραφέτηση». «Προσπαθούμε να αισθητοποιήσουμε το "αύριο" του κόσμου. Κι αυτό το "αύριο", με το να μην είναι ουτοπία μα ιστορική αναγκαιότητα, αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή της έμπνευσής μας και τη μεγαλύτερη ζωντάνια και δύναμη της τέχνης μας...», γράφει.

Εκανε το έργο του εμβατήριο μάχης και εφόδου. Μακριά από αυτόν ότι σκοπός της Τέχνης είναι να μας εφησυχάζει, να μας κάνει απλά και μόνο να ξεχνιόμαστε. «Αν ξυπνήσεις μονομιάς θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς», γράφει στην «Μπαλάντα του Κυρ Μέντιου». Γι' αυτόν τον λόγο, άλλωστε, με την ποίησή του δεν «χαϊδεύει», δεν εξιδανικεύει. Στο στόχαστρό του μπαίνει η μοιρολατρία, η «σκλάβα σκέψη», που την πλάσανε «οι δυνατοί». Ο Βάρναλης με το έργο του, με τη σατιρική και διεισδυτική του ματιά θέλει να συνειδητοποιεί ο ίδιος ο λαός την ανάγκη της αλλαγής, η ποίησή του να γίνει κίνητρο πράξης.

Η ενορχήστρωση είναι του Γιάννη Παπαζαχαριάκη. Τραγουδούν οι Κώστας Θωμαΐδης, Πολυξένη Καράκογλου, Αλέξανδρος Καψοκαβάδης και Κώστας Τριανταφυλλίδης. Απαγγέλουν η Ελένη Γερασιμίδου και ο Γιάννης Γιαραμαζίδης.

Η είσοδος γίνεται με προσκλήσεις που διατίθενται από τις Οργανώσεις του ΚΚΕ.

***

Το πρόγραμμα των προσυνεδριακών πολιτιστικών εκδηλώσεων ολοκληρώνεται 

το Σάββατο 14 Δεκέμβρη

με την πραγματοποίηση συναυλίας με τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι, που είτε έγραψε τη δεκαετία του '40 είτε έγραψε αργότερα, αλλά έχουν σαφείς αναφορές στην προαναφερθείσα δεκαετία. Ο τίτλος της συναυλίας, που θα πραγματοποιηθεί στον Περισσό, είναι «Ο Μάνος Χατζιδάκις και τα χρόνια της θύελλας (1940 - 1950)».

Τραγουδούν ο Βασίλης Γισδάκης, ο Μανώλης Μητσιάς, 

η Νατάσσα Μποφίλιου και η Μαρία Φαραντούρη, με την Sinfonietta Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Αραβίδη.



https://www.rizospastis.gr/page.do?id=19863&publDate=22%2F11%2F2024&pageNo=3

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024

ΤΟ ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ¨Εκδήλωση για τους ΕΑΜίτες αθλητές του ΠΑΟΚ

 


Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 80 χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τα στρατεύματα του ΕΛΑΣ, η Τομεακή Οργάνωση Δήμου Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ διοργανώνει εκδήλωση με τίτλο «Οι ΕΑΜίτες αθλητές του ΠΑΟΚ», την Κυριακή 24 Νοέμβρη, στις 12.00 , στο Πάρκο επί των οδών Κλεάνθους και Διογένους (απέναντι από το γήπεδο της Τούμπας).

Θα μιλήσει ο Μιχάλης Κωνσταντινίδης, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Δήμου Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ.

«Στόχος της εκδήλωσης είναι να αναδειχθεί η δράση και παρουσία ορισμένων αθλητών του ΠΑΟΚ στις γραμμές του ΕΑΜ, του ΕΛΑΣ και της ΕΠΟΝ. Επιδιώκεται έτσι να δοθεί συνέχεια στην ανάδειξη άγνωστων πλευρών της ιστορίας της αντίστασης στην πόλη μας, να αναδειχθεί, επίσης, η πολύμορφη δράση κυρίως της ΕΠΟΝ, μέσα και στα αθλητικά σωματεία», σημειώνει η ΤΟ. 

Ορισμένα στοιχεία για τους αθλητές του ΠΑΟΚ:

  • Σωκράτης Φελούρης, τερματοφύλακας του ΠΑΟΚ. Ο Φελούρης ήταν ενταγμένος στο 30ό Σύνταγμα του ΕΛΑΣ και εκείνη την εποχή βρισκόταν στα βουνά της Πέλλας. Μάλιστα είχε πάρει μέρος σε πολεμικές επιχειρήσεις εναντίον των Γερμανών ναζί και των Βουλγάρων φασιστών κατακτητών. Στις επιχειρήσεις εκείνες οι αντάρτες του ΕΛΑΣ πολέμησαν μαζί με Γιουγκοσλάβους και Βούλγαρους αντιφασίστες αντάρτες που βρίσκονταν στα βουνά της Πέλλας, επίσης. Η επιτυχία των ενεργειών τους προκάλεσε την οργή των Γερμανών οι οποίοι στις 3 Γενάρη ξεκίνησαν εκκαθαριστικές επιχειρήσεις στην περιοχή της Αριδαίας κινητοποιώντας 6.000 στρατιώτες με στόχο να κυκλώσουν και να διαλύσουν τις αντάρτικες ομάδες. Έτσι, τα τμήματα του 30ού Συντάγματος του ΕΛΑΣ αποφάσισαν να τραβηχτούν στις χιονισμένες και παγωμένες κορυφές του όρους Τζένα. Μετά από όλες αυτές τις ηρωικές περιπέτειες, τη σεζόν 1945/46, ο Φελούρης θα κατακτούσε το πρωτάθλημα Θεσσαλονίκης με την ομάδα του ΠΑΟΚ αντικαθιστώντας τον προηγούμενο τερματοφύλακα της ομάδας, Νίκο Σωτηριάδη, ο οποίος είχε πέσει ηρωικά, μαχόμενος εναντίον του ιταλικού φασισμού στο αλβανικό μέτωπο, στις 28/1/1941, σε ηλικία 33 ετών.
  • Κώστας Κρήτας (ή Κρίτας ή Κρίττας). Ο τότε αρχηγός της ομάδας του ΠΑΟΚ, ποδοσφαιριστής της ομάδας ήδη από τη δεκαετία του ’30 ήταν μέλος της Ένωσης Ελλήνων Αθλητών, με φανερή ενεργή δραστηριότητα στη γραμμή της, ενώ εκλέχθηκε και στο ΣΠ Μακεδονίας - Θράκης της ΕΠΟΝ το 1945. Ο συγκεκριμένος φαίνεται να υπογράφει το κάλεσμα της ΕΠΟΝ για διοργάνωση «Συνεδρίου Νεολαίας» της Θεσσαλονίκης (9/1945) για λογαριασμό του ΠΑΟΚ. (Η διοίκηση του ΠΑΟΚ την ακριβώς επόμενη ημέρα δηλώνει ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχει στο συνέδριο  «διότι ως καθαρώς αθλητικόν σωματείον  δεν μετέχει εις κινήσεις ένας προς τον σκοπόν του»  και «καθαιρεί» τον Κρήτα από αρχηγό της ομάδας, ενώ επιβάλλει επίσης ποινές στους ποδοσφαιριστές Γιάννη Ψωμά και Βασίλη Εμμανουηλίδη). Ο Κρήτας εκπροσωπεί την ΕΕΑ στο συνέδριο Νεολαίας και αρθρογραφεί στη «Λαϊκή Φωνή» σχετικά με τα ζητήματα του αθλητισμού της Θεσσαλονίκης. Χάνονται τα ίχνη του στις αρχές του 1946. 

  • Γουλιέλμος («Γούλιος») Αρβανίτης. Μέλος του ΕΑΜ ο οποίος φυλακίστηκε κατά τη διάρκεια του 1945. Ήταν παίκτης του ΠΑΟΚ από το 1938-1946 και στη συνέχεια της ΑΕΚ.
  • Πάνος Μάρκοβιτς. Μέλος του ΕΑΜ, ποδοσφαιριστής του ΠΑΟΚ από το 1945-1951. Στην τελευταία του βιντεοσκοπημένη συνέντευξη λέει ότι τον «στρατολόγησε» στη Δόξα Δράμας ο «παλιός λοχαγός του ΕΛΑΣ Καστρινός». Είναι γνωστό πρόσωπο στους ποδοσφαιρόφιλους καθώς υπήρξε για δεκαετίες προπονητής ποδοσφαίρου, με πιο σημαντική δουλειά του στη Δόξα Δράμας τη δεκαετία του 1950. Απολύθηκε από την Εθνική Ελλάδος τον Απρίλη του ’67 «λόγω των αριστερών του πεποιθήσεων».

Στην εκδήλωση θα αναδειχτούν πλευρές της δράσης τους μέσα στον ΠΑΟΚ για ζητήματα που απασχολούσαν τους αθλητές, μέσα από τη μελέτη των εφημερίδων της εποχής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι τον Δεκέμβρη του 1945 οι ποδοσφαιριστές του ΠΑΟΚ κατεβαίνουν σε απεργία από το ποδοσφαιρικό τουρνουά Χριστουγέννων που οργάνωσαν οι σύλλογοι της Θεσσαλονίκης . Αυτές και άλλες άγνωστες πτυχές της ιστορίας θα αποτελέσουν αντικείμενο της εκδήλωσης.

https://www.902.gr/eidisi/politiki/379853/ekdilosi-gia-toys-eamites-athlites-toy-paok

KKE για τον Μανούσο Μανουσάκη: Άφησε πλούσια παρακαταθήκη στο χώρο του κινηματογράφου και της τηλεόρασης

 



Σε ανακοίνωση του

                         για τον θάνατο του Μανούσου Μανουσάκη 

                        το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει:



«Αποχαιρετούμε με θλίψη

 τον σημαντικό σκηνοθέτη Μανούσο Μανουσάκη 

ο οποίος άφησε πλούσια παρακαταθήκη 

στο χώρο του κινηματογράφου και της τηλεόρασης.

Με την ικανότητα του να αφηγείται σκηνοθετικά 

“καθημερινές” ιστορίες που αγγίζουν βαθιά 

τους ανθρώπους άφησε το στίγμα του

 στην ελληνική τηλεόραση. 

Το ΚΚΕ εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια

 στην οικογένεια και τους οικείους του».


https://www.imerodromos.gr/kke-gia-ton-manoyso-manoysaki-afise-ploysia-parakatathiki-sto-choro-toy-kinimatografoy-kai-tis-tileorasis/


Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024

Πέθανε ο Μανούσος Μανουσάκης

 



Πέθανε ο Μανούσος Μανουσάκης

Υπέγραψε μεγάλες επιτυχίες όπως το Άγγιγμα Ψυχής και οι Ψίθυροι Καρδιάς




Σε ηλικία 74 ετών έφυγε από τη ζωή ο σκηνοθέτης των μεγάλων επιτυχιών της ελληνικής τηλεόρασης, Μανούσος Μανουσάκης.


Ο Μανουσάκης γεννήθηκε το 1950 στην Αθήνα. 

Σπούδασε σκηνοθεσία στη Σχολή Κινηματογράφου του Λονδίνου 

(London Film School) στην Αγγλία. 

Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 1970 

ξεκίνησε να εργάζεται αρχικά στον κινηματογράφο.


Μία από τις πρώτες του δουλειές ήταν η ταινία Βαρθολομαίος το 1973

Στην ταινία αυτή είχε τριπλό ρόλο καθώς 

έγραψε το σενάριο και έκανε την σκηνοθεσία και την παραγωγή αυτής

Η ταινία απέσπασε ειδική μνεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου 

Σαν Ρέμο του 1973, αλλά στην Ελλάδα απαγορεύτηκε από τη χούντα, 

η ταινία αυτή προβλήθηκε και σε κινηματογράφο της Θεσσαλονίκης το 1973

 (οδός Βασ. Όλγας και οδός Μαρτίου), 

οι ηθοποιοί στο σύνολό τους σχεδόν ήταν κάτοικοι του Χιλιομοδίου Κορίνθιας, 

επίσης στην είσοδο του κινηματογράφου υπήρχε αστυνομικός της χούντας. 

Ακολούθησαν κι άλλες κινηματογραφικές παραγωγές 

όπως το Άρχοντες το 1978Η σκιάχτρα το 1985 ενώ συμμετείχε στις ταινίες 

Σουβλίστε τους!

Στα μέσα τις δεκαετίας του 1980 έκανε τα πρώτα του βήματα 

ως σκηνοθέτης τηλεοπτικών σειρών.

Πιο συγκεκριμένα ανέλαβε την σκηνοθεσία των σειρών: 

Καλλικαντζαροδουλειές (1985-1986), Μικρογραφίες (1986-1987)

 και Τα καλύτερά τους χρόνια (1989).

Το όνομά του έχει συνδυαστεί με τη σκηνοθεσία

 και παραγωγή ελληνικών τηλεοπτικών σειρών

 στην ιδιωτική τηλεόραση από τις αρχές του 1990 μέχρι σήμερα. 

Οι δραματικές σειρές οι οποίες σκηνοθέτησε βασίζονται σεναριακά 

σε απαγορευμένους έρωτες, ενώ κάποιες από αυτές (Ψίθυροι καρδιάς, Άγγιγμα ψυχής, 

Μη μου λες αντίο, Η αγάπη ήρθε από μακριά) 

θεωρούνται από τις πιο επιτυχημένες 

στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης.

Στον κινηματογράφο έχει υπογράψει σκηνοθετικά τις ταινίες 

Παραλάβατε διορισμόν το 1996, Κόκκινος δράκος το 1998 

και Ουζερί Τσιτσάνης το 2015.


https://www.newsbeast.gr/greece/arthro/11849771/pethane-o-manousos-manousakis

ΣΤΙΣ 20 ΝΟΕΜΒΡΗ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΥΣ, ΥΓΕΙΑ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΓΙΑ ΑΠΕΜΠΛΟΚΗ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΤΑ ΣΦΑΓΕΙΑ

 




ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΥΣ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΥΓΕΙΑ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΜΠΛΟΚΗ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΤΑ ΣΦΑΓΕΙΑ
ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΔΕ ΧΩΡΑΝΕ ΣΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Η 20η Νοέμβρη είναι ημέρα γιορτής, είναι δική μας ημέρα,

 είναι ημέρα που παλεύουμε για τις ζωές μας, 

για αυξήσεις στους μισθούς μας, 

για παιδεία και υγεία για εμάς και τις οικογένειές μας, 

για απεμπλοκή της χώρας μας από τα σφαγεία του πολέμου, 

είναι ημέρα ΑΠΕΡΓΙΑΣ!

Στις 20 του Νοέμβρη δίνουμε τη δική μας μαχητική απάντηση 

στα «θέλω» των μεγαλοεργοδοτών

 και στις αντεργατικές-αντιλαϊκές πολιτικές που υλοποιεί για λογαριασμό τους

 το πολιτικό τους προσωπικό σε κυβερνήσεις και κόμματά τους. 

Στις 20 του Νοέμβρη παίρνουμε την κατάσταση στα δικά μας χέρια, 

βάζοντας μπροστά την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας!

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Είναι πια φανερό ακόμα και σε όποιον δεν το έβλεπε μέχρι τώρα, 

ότι δύο εντελώς διαφορετικοί κόσμοι βρίσκονται σε σύγκρουση! 

Ο κόσμος των μεγάλων αφεντικών, των επιχειρηματικών ομίλων και ο κόσμος της εργασίας, 

όλοι εμείς! Η επίθεσή τους στα δικαιώματά μας συνεχίζεται και εντείνεται. 

Εμείς είμαστε συνεχώς οι χαμένοι ενώ οι ιδιοκτήτες των επιχειρηματικών ομίλων

 είναι συνεχώς οι κερδισμένοι, αυτοί που πλουτίζουν από τη δουλειά μας, 

από την ακρίβεια, από τη γενοκτονία των λαών, 

όπως του Παλαιστινιακού λαού από το κράτος δολοφόνο του Ισραήλ!

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας για τον κατώτατο μισθό 

και τις συλλογικές συμβάσεις εργασία

ς όχι μόνο επιδιώκει να ακυρώσει τον ρόλο των συνδικάτων, 

αλλά να νομοθετήσει έναν μόνιμο κόφτη για τους μισθούς των εργαζομένων.

 Ο νέος τρόπος υπολογισμού του κατώτατου μισθού

 θα γίνεται με βάση τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 

των νόμων των μνημονίων που όλες οι κυβερνήσεις 

της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν και εφάρμοσαν. 

Νόμοι που κατάργησαν τις ΣΣΕ και τις συλλογικές διαπραγματεύσεις 

σε όφελος των επιχειρηματικών ομίλων. 

Νόμοι που διαλύουν τον σταθερό ημερήσιο χρόνο εργασίας,

 που τον «διευθετούν», όπως βολεύει τους μεγαλοεργοδότες!  

Καθόλου τυχαία δεν είναι όσα ζήσαμε και στο νησί μας 

το καλοκαίρι που πέρασε με την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας 

στο Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας,

 ύστερα από απαίτηση των επιχειρηματικών ομίλων του εμπορίου, 

την οποία αμέσως υλοποίησε το πολιτικό τους προσωπικό

 από την κυβέρνηση μέχρι τον Δήμαρχο 

και τη Δημοτική Αρχή. Έτσι αυξάνεται η κερδοφορία τους,

 έτσι ενισχύεται η «ανταγωνιστικότητά» τους, 

που για εμάς σημαίνει φθηνά μεροκάματα και μισθοί 

που τελειώνουν πριν βγει το 15νθήμερο.

 Ταυτόχρονα, οι εισηγμένες εταιρείες στο χρηματιστήριο Αθηνών

 συγκέντρωσαν πάνω από 22 δις ευρώ καθαρά κέρδη,

 τα δύο τελευταία χρόνια.

Την ίδια στιγμή που ενώ δουλεύουμε ατέλειωτες ώρες, 

σε δύο και τρείς δουλειές και δε μπορούμε

 να καλύψουμε ούτε τις βασικές μας ανάγκες,

 εμπορευματοποιούν ακόμα περισσότερο 

τη λειτουργία κρίσιμων τομέων όπως η υγεία, η εκπαίδευση,

 η ενέργεια, το νερό, οι μεταφορές, η κοινωνική ασφάλιση, 

οι υποδομές και οι υπηρεσίες πολιτικής προστασίας

 για τις φυσικές καταστροφές. 

Ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι 

με τα ανύπαρκτα μέτρα προστασίας της Υγείας

 και της Ασφάλειάς μας στους χώρους δουλειάς. 

Καθημερινά υπάρχει ένας νεκρός ή σοβαρά τραυματίας συνάδελφός μας στη χώρα! 

Μόνο στο νησί μας είχαμε μέσα στο 2024

 τέσσερις νεκρούς συναδέλφους μας εν ώρα εργασίας

 λόγω ελλείπων μέτρων ασφάλειας,

 γιατί αυτά τα μέτρα στα αφεντικά κοστίζουν 

ενώ η ανθρώπινη ζωή όχι…

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Την ίδια ώρα που δεν υπάρχει «σάλιο» 

για τις ανάγκες των πολλών,

 περισσεύουν 7 δις το χρόνο για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ. 

Μόνο για τη φρεγάτα που έχει στείλει εδώ και τόσους μήνες η κυβέρνηση της ΝΔ

 στην Ερυθρά Θάλασσα, 

πληρώνουμε 500.000 ευρώ την ημέρα για να κάνει τον σεκουριτά

 στα πλοία των εφοπλιστών

 (οι οποίο σημειωτέον έχουν εθελοντική φορολογία)! 

Εμπλέκουν τη χώρα και τον λαό μας, 

για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων

 ολοένα και βαθύτερη 

σε πολεμικές συγκρούσεις και γενοκτονίες

 στο πλευρό των ΑμερικανοΝΑΤΟϊκών, 

χωρίς να έχουν καμία εξουσιοδότηση για αυτό, από την Ουκρανία

 (πόλεμος ΝΑΤΟ-Ρωσίας) 

και τη Μέση Ανατολή (γενοκτονία Παλαιστινίων σε Γάζα και Δυτική Όχθη, 

από τις σφαγές σε Λίβανο και Συρία από το κράτος-δολοφόνο του Ισραήλ, ), 

μέχρι και την Ερυθρά Θάλασσα, την Υεμένη, το Ιράν και την Αφρική, μετατρέποντας 

τη χώρα μας σε θύτη άλλων λαών αλλά ταυτόχρονα καθιστώντας την στόχο αντιποίνων 

από τα αντίπαλα στρατόπεδα (Ρωσία, Κίνα, Ιράν κ.α.) 

Στο πλαίσιο αυτό προχωρούν τα παζάρια στα ελληνοτουρκικά 

και η παραχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων 

για χάρη της συνοχής της νοτιοανατολικής πτέρυγας του ΝΑΤΟ, 

γιατί αυτό υπαγορεύει η αγκίστρωση της Τουρκίας στην πλευρά του ΝΑΤΟ, 

γιατί αυτό προστάζει η κερδοφορία των ελλήνων μεγαλοεπιχειρηματιών!

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Μέσα σε αυτή τη μαυρίλα, υπάρχουν αχτίδες φωτός! 

Οι κατακτήσεις των εργατών της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά 

μετά από σκληρούς και μακροχρόνιους αγώνες, των οικοδόμων, 

οι μαζικοί αγώνες των εργαζομένων της e-food, των εκπαιδευτικών, 

των υγειονομικών, των λιμενεργατών του Πειραιά κ.ά. 

φανερώνουν μια αγωνιστική ανάταση που υπάρχει 

αυτό το διάστημα σε μια σειρά από κλάδους 

δείχνοντας τον δρόμο σε όλους τους εργαζόμενους! 

Αυτό το βλέπουν και τα μεγάλα αφεντικά, 

η κυβέρνηση και τα κόμματά τους 

γι’ αυτό αυξάνουν την καταστολή

 απέναντι σε όσους διεκδικούν, 

όπως έγινε πρόσφατα απέναντι στους οικοδόμους 

και στους εποχικούς πυροσβέστες, 

σε όσους αντιστέκονται 

στην εμπλοκή της χώρας μας

 στους πολέμους, 

όπως έγινε με τις απαράδεκτες διώξεις

 σε βάρος στρατευμένων. 

Αυξάνουν την καταστολή

 γιατί στην πραγματικότητα φοβούνται! 

Φοβούνται, 

την οργάνωση και τον αγώνα 

των εργαζομένων, του λαού!

Στις 20 του Νοέμβρη κάνουμε τον φόβο τους εφιάλτη! 

Οργανωνόμαστε στο Σωματείο μας, 

παλεύουμε για όλα όσα μας ανήκουν, 

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ! 

Μόνο με οργάνωση και αγώνα

 μπορούμε να βγούμε στο ξέφωτο! 

Στις 20 του Νοέμβρη αναλαμβάνει ο καθένας από εμάς

 την «ατομική του ευθύνη» συμμετέχοντας μαζικά

 στην απεργιακή συγκέντρωση

 στις 11 το πρωί 

στο Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας.

Να μη λήψει κανείς από τη μάχη!

Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2024

Ο ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΕΔΕΙΞΕ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ...




1917 Στις 7 Νοέμβρη (25 Οκτώβρη με το παλιό ημερολόγιο) 
η εξέγερση, που είχε ξεσπάσει στην Πετρούπολη την προηγούμενη μέρα, αναπτύσσεται γοργά. 
Μόνο τα Χειμερινά Ανάκτορα (όπου βρίσκονταν τα μέλη της Προσωρινής Κυβέρνησης), το Γενικό Επιτελείο, το ανάκτορο Μαρίινσκι και ελάχιστα άλλα σημεία στο κέντρο της πόλης έμεναν ακόμη στα χέρια των αστικών δυνάμεων. Επαναστατικές εκδηλώσεις είχαν ξεσπάσει επίσης ταυτόχρονα στη Μόσχα, το Μινσκ, την Κροστάνδη κ.α. Στις 10 το πρωί η Στρατιωτική Επαναστατική Επιτροπή δημοσιεύει διάγγελμα του Β. Ι. Λένιν με τίτλο «Προς τους πολίτες της Ρωσίας!», με το οποίο αναγγέλλει τη νικηφόρα πορεία της Σοσιαλιστικής Επανάστασης. Το ίδιο πρωί ο Λένιν μιλάει στην Ολομέλεια του Σοβιέτ της Πετρούπολης και δηλώνει πως η Επανάσταση πραγματοποιήθηκε. Το βράδυ στις 11 παρά είκοσι άρχισε στο Σμόλνι τις εργασίες του το 2ο Πανρωσικό Συνέδριο των Σοβιέτ των εργατών και στρατιωτών βουλευτών. Κατά την έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου ήταν παρόντες 649 αντιπρόσωποι, από τους οποίους 390 μπολσεβίκοι, 
160 εσέροι, 72 μενσεβίκοι κλπ. Οι μενσεβίκοι, οι δεξιοί εσέροι και οι υπόλοιπες δυνάμεις του συμβιβασμού, όταν πείστηκαν ότι η πλειοψηφία των συνέδρων ήταν με το μέρος των μπολσεβίκων, εγκατέλειψαν επιδεικτικά τη συνεδρίαση. Οι δυνάμεις της επανάστασης ωστόσο προήλαυναν ακάθεκτες. Ήδη στη διάρκεια των εργασιών του Συνεδρίου οι επαναστατημένοι εργάτες εφορμούσαν στα Χειμερινά Ανάκτορα, τα οποία και κατέλαβαν, καταλύοντας έτσι την Προσωρινή Κυβέρνηση. Η Μεγάλη Οχτωβριανή Σοσιαλιστική Επανάσταση άρχιζε τη νικηφόρα πορεία της. Η Μεγάλη Οχτωβριανή Σοσιαλιστική Επανάσταση υπήρξε το μεγαλύτερο κοσμοϊστορικό γεγονός στον 20ό αιώνα, που άνοιξε το δρόμο για το πέρασμα της κοινωνικής εξέλιξης στην ανώτερη βαθμίδα της, το σοσιαλισμό, με προοπτική την αταξική κομμουνιστική κοινωνία. Που ενσάρκωσε τα όνειρα και τους πόθους «των κολασμένων της Γης» για την έφοδο στο δικό τους ουρανό. Ο Κόκκινος Οχτώβρης έγινε σταθμός και εφαλτήριο της δράσης και της τεράστιας προσπάθειας εκατομμυρίων απλών ανθρώπων του μόχθου, για την κατάργηση της ταξικής εκμετάλλευσης. Ήταν το δημιούργημα της οργανωμένης πολιτικής πάλης των λαϊκών μαζών, με ηγετική δύναμη την εργατική τάξη, που, με επικεφαλής το Κομμουνιστικό Κόμμα, επιβεβαίωνε ότι η ανθρωπότητα μπήκε σε νέα ιστορική εποχή. Αυτήν, που, από τις αρχές του 20ού αιώνα, φανέρωσε πως ο καπιταλισμός είναι ιστορικά ξεπερασμένος ως κοινωνικοοικονομικό σύστημα που μπορεί να κινεί τις κοινωνικές εξελίξεις προς την πρόοδο, γι' αυτό και χρειάζεται αντικατάσταση περιμένοντας το νεκροθάφτη του.


http://902.gr/eidisi/istoria-ideologia/30721/san-simera-7-noemvri#/0


Red Fox: Αποτελέσματα αναζήτησης για Λένιν

Αλέκος Σακελλάριος

 






Σαν σήμερα το 1913:
Γεννιέται 
ο θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης 
Αλέκος Σακελλάριος.